Grupa docelowa i idea szkolenia: Zrób to inaczej – koncepcja zwycięskiej przewagi w sprzedaży
Grupa docelowa szkolenia “Zrób to inaczej – koncepcja zwycięskiej przewagi w sprzedaży”: Szkolenie skierowane jest m.in. do przedstawicieli handlowych / doradców sprzedaży / ekspertów handlowych (techniczno-handlowych) i osób odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów, realizujących spotkania handlowe, procesujące sprzedaż, finalizujące sprzedaż, łącznie z obsługą posprzedażową. Generalnie rzec ujmując szkolenie jest stworzone z myślą o osobach pracujących w dziale sprzedaży, zajmujących się negocjacjami handlowymi oraz budowaniem relacji z klientami. Do grupy docelowej należą osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne. Ze szkolenia skorzystają też kierownicy i liderzy, którzy zarządzają zespołami handlowymi i skupiają się na zwiększeniu skuteczności członków swojego zespołu. Szkolenie może być przydatne dla tych, którzy realizują się w sprzedaży, jednocześnie chcą zwiększyć swoją skuteczność, a także dla tych, którzy pracują w sprzedaży jednak nie odnoszą oczekiwanych rezultatów.
Idea szkolenia “Zrób to inaczej – koncepcja zwycięskiej przewagi w sprzedaży” polega na dostarczeniu uczestnikom przede wszystkim praktycznych umiejętności i wiedzy niezbędnych do zwiększenia przewagi sprzedażowej, ergo zwiększenia swojej skuteczności. Istotą szkolenia jest również zwiększenia świadomości w zakresie pracy własnej i możliwości ich poprawy. Żyjemy w dobie ciągłej poprawy wydajności. Liczna podaż nie ułatwia szybkich efektów sprzedaży. Jak przebić się na rynku, by zdobyć przewagę? Co zrobić inaczej, by osiągać lepsze rezultaty? Co jeszcze można zrobić, by poprawić swoje wyniki, by poczuć się pewniej w sprzedaży / w komunikacji z klientami? Uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę i narzędzia umożliwiające zwiększenie swojej przewagi sprzedażowej. Będą bardziej świadomi swojej postawy i możliwości wpływu na proces sprzedaży.
Zrób to inaczej – koncepcja zwycięskiej przewagi w sprzedaży: korzyści ze szkolenia
- Zwiększona produktywność i efektywność – Inwestycje w rozwój kompetencji pracowników, takie jak szkolenia czy dostęp do nowych technologii, przekładają się na ich wyższą wydajność. Dla pracowników oznacza to możliwość realizacji zadań w sposób bardziej efektywny i satysfakcjonujący, a dla organizacji – lepsze wyniki finansowe i operacyjne.
- Poprawa atmosfery w miejscu pracy – Budowanie kultury organizacyjnej opartej na szacunku, zaufaniu i współpracy wpływa pozytywnie na relacje między pracownikami. Dla pracowników jest to środowisko, w którym mogą się rozwijać i czuć się doceniani, dla organizacji – sposób na zwiększenie zaangażowania zespołu i zmniejszenie rotacji.
- Innowacyjność i kreatywność – Wspieranie inicjatyw pracowniczych i otwartość na ich pomysły przyczyniają się do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które mogą wpływać na rozwój firmy. Dla pracowników jest to okazja do wykazania się i realizacji własnych pomysłów, dla organizacji – sposób na zwiększenie konkurencyjności na rynku.
- Lepsza jakość życia pracowników i wizerunek firmy – Dbanie o work-life balance, zdrowie i dobrostan pracowników przekłada się na ich większe zadowolenie z pracy i życia prywatnego. Dla pracowników oznacza to mniej stresu i lepsze samopoczucie, dla organizacji – budowanie pozytywnego wizerunku jako odpowiedzialnego i atrakcyjnego pracodawcy.
Korzyści dla organizacji
- Większa skuteczność sprzedaży = zwiększenie zysków firmy: Pracownicy świadomi swoich przewag sprzedażowych, ustawicznie pracujących nad ich poprawą, poszukujący nowych, innych rozwiązań są solą Przyczyniają się do wzrostu efektywności, poprawiając wskaźniki zamykania transakcji, a przecież o to w sprzedaży chodzi.
- Wzrost konkurencyjności: doradcy sprzedaży dowiedzą się jak można działać inaczej, by się wyróżnić, ergo, by firma uzyskała przewagę na tle innych dostawców.
- Pozytywny wizerunek firmy: zatrudnianie profesjonalnych i skutecznych ekspertów handlowych poprawia wizerunek organizacji, która zyskuje w oczach Klienci chętniej polecają takie firmy swoim znajomym i współpracują z nimi.
- Zwiększenie lojalności klientów: Poprawa umiejętności sprzedażowych doradców, świadome i konsekwentne sprzyja budowaniu trwałych relacji przekłada się na większą lojalność klientów. Klienci, którzy czują się docenieni, zaopiekowani i obsłużeni profesjonalnie, są bardziej skłonni pozostać wierni firmie i ponawiać
- Zwiększenie świadomości: Szkolenie pozwala zarówno firmie, jak i pracownikom na zdobycie nowej wiedzy i zrozumienia najlepszych praktyk w dziedzinie sprzedaży.
Korzyści dla pracowników
- Rozwinięcie umiejętności zawodowych: Uczestnictwo w szkoleniu pozwala pracownikom rozwijać umiejętności sprzedażowe, co ma przyczynić się do zwiększenia ich efektywności.
- Wzrost pewności siebie: nabycie nowych umiejętności, poprawa istniejących, zwiększenia świadomości swoich przewag w procesie sprzedaży przyczynia się do wzrostu pewności siebie pracowników w relacjach z
- Dostęp do nowej wiedzy i narzędzi: Szkolenie dostarcza pracownikom wiedzy i narzędzi, które stosują najlepsi, a które mogą i powinny być przez nich zastosowane w pracy, co może inspirować i motywować.
- Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych: Pracownicy uczą się budowania pozytywnych relacji z klientami poprzez większy wgląd w ich motywy działania, co pomaga w rozwijaniu umiejętności
- Rozwinięcie negocjacyjnych zdolności: uczestnicy szkolenia dowiedzą się od kiedy realnie rozpoczyna się proces negocjacji i jak silny mają oni wpływ na to, jaki będzie finał procesu sprzedaży. Czy zakończy się finalizacją transakcji?
Program szkolenia
- Dlaczego nie sprzedajesz 2x więcej?
- Motywacja handlowca
- Postawa skutecznego handlowca: od nastawienia po ekstremalną odpowiedzialność (znaczenie i wpływ na sprzedaż)
- Jak najlepsi przygotowują się do rozmowy/spotkania z klientem?
- Pozytywne aspekty porażki handlowej (elementy metodyki sprzedaży sandlera)
- Struktura wartości
- W jaki sposób komunikować wartości?
- Jak dostosować język wartości do odbiorcy?
- Osadzenie wartości w segmentach sprzedaży
- Kim jest Buyer Persona?
- W jaki sposób tworzyć profil Buyer Persony?
- Jak skutecznie dotrzeć do Buyer Persony?
- Komunikacja z Buyer Personą
- Standaryzacja procesu
- Poznaj swoje liczby w sprzedaży
- Ocena potencjału
- Zwiększaj sprzedaż z istniejącymi klientami
- Technika 3Z (ZAANGAŻOWANIE, ZAINTERESOWANIE, ZAUFANIE) w komunikacji z klientem i jej narzędzia
- Oferta, która sprzedaje
- Kiedy jest dobry moment na domykanie sprzedaży?
- Follow-up, który zbliża do zwycięskiej przewagi
Metody wykorzystywane podczas szkolenia
Mini wykład
Jest to krótkie, zwięzłe przedstawienie tematu, które trwa zazwyczaj od 10 do 15 minut. Skupia się na przekazaniu najważniejszych informacji i kluczowych faktów, umożliwiając szybkie zaznajomienie się z tematem.
Burza mózgów/burza pytań
Metoda polegająca na aktywnym generowaniu pomysłów lub pytań przez uczestników szkolenia w krótkim czasie. Celem jest pobudzenie kreatywności, wymiana pomysłów oraz identyfikacja różnych perspektyw i rozwiązań problemów.
Dyskusje grupowe
Uczestnicy dzielą się na mniejsze grupy, aby omówić określone tematy lub problemy. Metoda ta sprzyja wymianie doświadczeń, poglądów i umożliwia głębsze zrozumienie poruszanych kwestii poprzez interakcję.
Studium przypadku
Analiza konkretnych przypadków lub scenariuszy, które mają na celu zilustrowanie rzeczywistych sytuacji zawodowych lub problemów biznesowych. Uczestnicy pracują nad znalezieniem rozwiązań, co rozwija umiejętności analityczne i decyzyjne.
Warsztaty
Praktyczne zajęcia, podczas których uczestnicy mają możliwość bezpośredniego zastosowania teorii w praktyce. Skupiają się na rozwijaniu konkretnych umiejętności lub kompetencji za pomocą ćwiczeń, projektów i zadań.
Symulacje
Metoda polegająca na odtwarzaniu warunków rzeczywistych w kontrolowanym środowisku, aby uczestnicy mogli praktykować reakcje i decyzje w bezpiecznych warunkach. Symulacje mogą obejmować zarówno sytuacje biznesowe, jak i techniczne, wspierając rozwój umiejętności praktycznych.
Trenerzy
Joanna Prokopiuk
Trener biznesu. Ukończyła Pedagogikę Zdrowia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Jest również absolwentką studiów podyplomowych: Zarządzanie Marketingowe na Rynku B2B (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu); Business English (Wyższa Szkoła Języków Obcych); Akademia Trenera (Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu); Akademia Managera (Uniwersytet WSB Merito w Toruniu), które ukończyła z wyróżnieniem. Ponadto ma na swoim koncie szkolenia: Key Account Manager (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), z zakresu analizy transakcyjnej I, II i III stopnia oraz w ramach projektów SellWise oraz CorazLepszaFirma. Swoją karierę zawodową zaczynała jako Specjalista ds. obsługi klienta. Obecnie jest Dyrektorem Sprzedaży z 15-letnim doświadczeniem. Od 17 lat z sukcesami działa w sprzedaży w sektorze B2B. Skutecznie rozbudowała zespół sprzedaży i przeprowadziła go przez zmiany strategii. Dba o rozwój własny oraz zespołu sprzedażowego, którym kieruje, poprzez organizację autorskich warsztatów i szkoleń wewnętrznych, a także projektów zwiększających kompetencje handlowców w dążeniu do zwycięskiej przewagi.