JAK ZOSTAĆ KRÓLEM? - budowa wizerunku lidera

Co znajduje się w treści artykułu?

Pokaż więcej Ukryj

Lider to przywódca – osoba, która powinna sprawnie zarządzać i wzbudzać zaufanie. Ludzie, którzy w jakimś stopniu zależą od lidera muszą być pewni jego kompetencji tak, aby móc polegać na jego decyzjach i działaniach. Nie ma tutaj znaczenia, czy dany przywódca zarządza działem firmy, całą organizacją czy nawet… królestwem. Każdy z nich musi dbać o swój menedżerski wizerunek.

W nagrodzonym czterema Oskarami filmie Toma Hoopera pt. ,,Jak zostać królem” możemy zobaczyć, krok po kroku, niezwykłą walkę o zbudowanie wizerunku lidera. Oto Albert, książę Yorku i późniejszy król Jerzy VI musi zawalczyć o uznanie obywateli w trudnych dla Wielkiej Brytanii czasach. Kandydat nie tylko wcale nie chce przejąć tronu, ale też nie uważa aby się do tego nadawał. A jednak udaje mu się przekonać do siebie naród. Jak to możliwe?

Na drodze do sukcesu Jerzego VI stała wada wymowy, która powodowała ogromny lęk przed wystąpieniami publicznymi i radiowymi. Jednak jako, że na początek XX w. przypadł niezwykle dynamiczny rozwój radia, stało się ono znaczącym narzędziem w budowie wizerunku.

Wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji jest bowiem konieczne w kształtowaniu wizerunku lidera. Taka osoba powinna stale się rozwijać, a co za tym idzie znać nowoczesne techniki budowy swojego obrazu i sprawnie się nimi posługiwać, aby podkreślić swoje atuty.

Lider powinien być odbierany jako pewna siebie i charyzmatyczna osoba. Jerzy VI osiągnął ten efekt dzięki ćwiczeniom z artykulacji i modulacji głosu. Praca nad sposobem wygłaszania przemówień zadziałała w dwojaki sposób: nie tylko poprawiła odbiór jego osoby przez społeczeństwo, ale też w realny sposób wzmocniła jego pewność siebie. Koło się zamyka.

Dzięki terapii i ćwiczeniom poprawiły się także jego kompetencje komunikacyjne. Są one niezwykle ważne w zarządzaniu ludźmi, ponieważ umożliwiają utrzymywanie efektywnego kontaktu z zespołem. Dzięki temu lider poznaje potrzeby i możliwości grupy, ustala i monitoruje reguły funkcjonowania, a także dzieli się pomysłami i inspiracjami.

Jednocześnie także zmienił się sposób odbierania własnej osoby przez króla. Warto wiedzieć, że przekonujący lider powinien być świadomym swoich atutów. Bo tylko znając swoją wartość jest w stanie wywierać pozytywny wpływ na innych.

Cechą skutecznego lidera jest także świadomość obszarów swojej osobowości i funkcjonowania, które wymagają usprawnienia. Umiejętnie inwestując w swój rozwój, lider ma możliwość poszerzania horyzontów, a co za tym idzie adaptacji do dynamicznych zmian. W ten sposób uzyska zasłużony autorytet wśród pracowników, współpracowników lub… poddanych.

A jakie atrybuty lidera są ważne Waszym zdaniem?

Które cechy pomagają, a które utrudniają budowę menedżerskiego wizerunku?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.