JAK ZOSTAĆ KRÓLEM? - budowa wizerunku lidera

Co znajduje się w treści artykułu?

Pokaż więcej Ukryj

Lider to przywódca – osoba, która powinna sprawnie zarządzać i wzbudzać zaufanie. Ludzie, którzy w jakimś stopniu zależą od lidera muszą być pewni jego kompetencji tak, aby móc polegać na jego decyzjach i działaniach. Nie ma tutaj znaczenia, czy dany przywódca zarządza działem firmy, całą organizacją czy nawet… królestwem. Każdy z nich musi dbać o swój menedżerski wizerunek.

W nagrodzonym czterema Oskarami filmie Toma Hoopera pt. ,,Jak zostać królem” możemy zobaczyć, krok po kroku, niezwykłą walkę o zbudowanie wizerunku lidera. Oto Albert, książę Yorku i późniejszy król Jerzy VI musi zawalczyć o uznanie obywateli w trudnych dla Wielkiej Brytanii czasach. Kandydat nie tylko wcale nie chce przejąć tronu, ale też nie uważa aby się do tego nadawał. A jednak udaje mu się przekonać do siebie naród. Jak to możliwe?

Na drodze do sukcesu Jerzego VI stała wada wymowy, która powodowała ogromny lęk przed wystąpieniami publicznymi i radiowymi. Jednak jako, że na początek XX w. przypadł niezwykle dynamiczny rozwój radia, stało się ono znaczącym narzędziem w budowie wizerunku.

Wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji jest bowiem konieczne w kształtowaniu wizerunku lidera. Taka osoba powinna stale się rozwijać, a co za tym idzie znać nowoczesne techniki budowy swojego obrazu i sprawnie się nimi posługiwać, aby podkreślić swoje atuty.

Lider powinien być odbierany jako pewna siebie i charyzmatyczna osoba. Jerzy VI osiągnął ten efekt dzięki ćwiczeniom z artykulacji i modulacji głosu. Praca nad sposobem wygłaszania przemówień zadziałała w dwojaki sposób: nie tylko poprawiła odbiór jego osoby przez społeczeństwo, ale też w realny sposób wzmocniła jego pewność siebie. Koło się zamyka.

Dzięki terapii i ćwiczeniom poprawiły się także jego kompetencje komunikacyjne. Są one niezwykle ważne w zarządzaniu ludźmi, ponieważ umożliwiają utrzymywanie efektywnego kontaktu z zespołem. Dzięki temu lider poznaje potrzeby i możliwości grupy, ustala i monitoruje reguły funkcjonowania, a także dzieli się pomysłami i inspiracjami.

Jednocześnie także zmienił się sposób odbierania własnej osoby przez króla. Warto wiedzieć, że przekonujący lider powinien być świadomym swoich atutów. Bo tylko znając swoją wartość jest w stanie wywierać pozytywny wpływ na innych.

Cechą skutecznego lidera jest także świadomość obszarów swojej osobowości i funkcjonowania, które wymagają usprawnienia. Umiejętnie inwestując w swój rozwój, lider ma możliwość poszerzania horyzontów, a co za tym idzie adaptacji do dynamicznych zmian. W ten sposób uzyska zasłużony autorytet wśród pracowników, współpracowników lub… poddanych.

A jakie atrybuty lidera są ważne Waszym zdaniem?

Które cechy pomagają, a które utrudniają budowę menedżerskiego wizerunku?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.