Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie

W świecie biznesu należy dobrze się prezentować – i to nie tylko dlatego, że odpowiedniego stroju wymaga większość pracodawców. Właściwy wygląd wzbudza szacunek i pomaga w budowie profesjonalnego wizerunku, ale też poprawia samopoczucie i sprawia, że czujemy się pewniej.

Jakimi zasadami rządzi się zatem profesjonalny dress code? Jak ubrać się na spotkanie biznesowe lub rozmowę kwalifikacyjną?

Choć wydaje się, że mężczyźni pozornie mają łatwiej podczas wybierania stroju czy przygotowania fryzury, istnieje wiele pułapek i wpadek, które czyhają na przedstawicieli obu płci. Aby ich uniknąć warto zastosować się do kilku podstawowych zasad.

Zdecydowanie nie należy zakładać i eksponować krzykliwych dodatków oraz biżuterii w nadmiernej ilości. O dziwo, zasada tyczy się też panów – powinni uważać na zbyt duże zegarki i grube łańcuchy na szyi. Warto więc ograniczyć dodatki do stroju oraz zadbać, aby były delikatne i minimalistyczne.

Wybierając strój należy postawić na proste, dobrane do naszej sylwetki kroje w odpowiednich kolorach. Wybór gamy kolorystycznej należy do nas i powinien zależeć od tego, co chcemy naszym strojem przekazać.

Zakładając na siebie ciemne i stonowane kolory dodajemy sobie powagi oraz prestiżu. Odcienie metaliczne przywodzą na myśl przepych i bogactwo. W jaskrawej kolorystyce zostaniemy odebrani jako osoby aktywne, dynamiczne i idące z duchem czasu. Przywdziewając pastele możemy spodziewać się, że zostaniemy skojarzeniu z delikatnością i finezją. Kolor niebieski z kolei wzbudza zaufanie.

Oczywiście pamiętajmy, że istnieją okazję, na które obowiązkowo trzeba wybrać stonowaną kolorystykę (rozmowa kwalifikacyjna, spotkania formalne). Biznes lubi przywdziewać szarości, brązy, beże, ciemną zieleń, błękity oraz czerń ( w umiarkowanych ilościach). Najważniejsza przy doborze stroju jest zasada ograniczonej ilości odcieni: niezależnie od tego, jaką kolorystykę preferujemy nie powinniśmy zakładać na siebie więcej niż 2 – 3 barwy.

Starając się zaimponować pracodawcy czy wzbudzić szacunek klienta nie zapominajmy, że doskonały strój biznesowy to taki, w którym czujemy się pewnie i profesjonalnie. Nie powinniśmy na siłę wciskać się w fasony i kroje, które nam nie pasują lub w których nie czujemy się dobrze. Dlatego komponując swój firmowy wygląd nie zapominajmy o naszym komforcie i niezależności.

Czy uważacie, że firma powinna wymagać od pracowników przestrzegania dress codu? Dlaczego?

W następnych artykułach przedstawimy reguły, jakie biznesowy dress code nakłada na panie i panów oraz zwrócimy uwagę na najczęstsze wyglądowe wpadki przedstawicieli obu płci.

Przeczytaj również:

Szkolenia

Jakie szkolenie dla produkcji wybrać? - praktyczny przewodnik dla firm

Szkolenia dla produkcji – klucz do rozwoju ludzi i organizacji W branży produkcyjnej, gdzie efektywność i jakość mają kluczowe znaczenie, nie wystarczy już tylko dbać o maszyny i technologie – dziś najważniejszym zasobem staje się człowiek. Dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie jakie szkolenie dla produkcji wybrać, by nie tylko rozwinąć kompetencje pracowników, ale też wzmocnić całą organizację. To nie może być zbiór przypadkowych warsztatów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.