Korzyści ze szkoleń dla branży kulinarnej

Branża gastronomiczna jest bardzo rozwojowym biznesem, niemniej jednak stanowi ciężki orzech do zgryzienia. Związane jest to nie tylko z nieustannie rosnącą konkurencją i walką o każdego klienta, ale także ze sprawami organizacyjnymi – aranżacją funkcjonalnej przestrzeni, sanepidem oraz dostawą wysokiej jakości, świeżych produktów. Oprócz tego pozostaje jeszcze kwestia personelu, który, odpowiednio wykwalifikowany, potrafi przynieść firmie spore zyski. W jaki sposób zdobyć takie kwalifikacje? Najlepiej podczas specjalnego kursu, dedykowanego branży gastronomicznej!

Biznes od kuchni

Kuchnia to serce każdego domu i restauracji. W niej przygotowywane są posiłki, które mają zachwycić przybyłych gości. A żeby właśnie takie były, potrzebny jest profesjonalny szef kuchni. To stanowisko bardzo odpowiedzialne i wymaga wysokich kompetencji. Zawodowy kucharz to przede wszystkim osoba odporna na stres i opanowana. Oglądając programy kulinarne w telewizji, nierzadko widzimy jakie piekło rozgrywa się w trakcie gotowania. Nie dość, że jedzenie ma być smaczne i pięknie wyglądać, to jeszcze musi być wydane na czas. Dlatego też, jedną z bardzo przydatnych umiejętności, jest zarządzanie czasem. Osoby aspirujące na stanowisko szefa kuchni, powinny także mieć za sobą szkolenie ze skutecznej komunikacji. To bardzo ułatwia pracę w kuchni.

Kelner – wizytówka restauracji

Pierwszą i jednocześnie ostatnią osobą, którą widzi klient w placówce gastronomicznej, jest kelner. Jest on głównym elementem wizerunku całego lokalu. Powinien odznaczać się nienagannym ubiorem i pozytywnym nastawieniem. Podstawową umiejętnością personalną każdego kelnera jest opanowanie emocji i odporność na stres. Duży ruch w lokalu przeważnie wywołuje presję, która negatywnie wpływa na obsługę klienta. Specjalne szkolenia poświęcone właśnie kontroli emocji podniosą jakość obsługi oraz przyczynią się do lepszego samopoczucia kelnera. W nieco bardziej wyszukanych restauracjach niezbędna jest znajomość zasad savoir – vivre, które również można poznać w trakcie takich warsztatów.

Barman, barista, somelier

Stanowisko someliera z reguły pojawia się w wysokich rangą restauracjach, natomiast barman i barista to zawody zdecydowanie bardziej popularne. Głównym zadaniem wymienionych osób jest przygotowanie napojów, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Zaraz po kucharzach, wymagają uczestnictwa w szkoleniach. W ich trakcie mogą się nauczyć różnych sposobów przygotowywania i ozdabiania napojów, rodzajów alkoholi oraz kawy. Dodatkowym asem podczas szkolenia jest możliwość nauczenia się technik perswazji i prezentowania produktu.

Korzyści ze szkoleń

Szkolenia to niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdego punktu gastronomicznego. Przede wszystkim dlatego, że znajomość podstawowych zasad rządzących tym biznesem, przyczynia się do większych utargów. Właściwa obsługa klienta, zdolność negocjacji, zarządzania czasem i skuteczna komunikacja to tylko kilka umiejętności, których można się nauczyć podczas takich warsztatów. Są jednak one niezbędne, aby podnieść kwalifikacje pracowników i jakoś oferowanych usług. Dodatkową, niezwykle ważną korzyścią ze szkolenia, jest umiejętność aranżacji restauracyjnej przestrzeni.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia przygotowują brygadzistów do prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami?

Prowadzenie trudnych rozmów przez brygadzistów – szkolenia Rola brygadzisty to znacznie więcej niż tylko nadzór nad technicznymi aspektami pracy. To codzienne zarządzanie ludźmi, motywowanie zespołu i, co nieuniknione, reagowanie na problemy. Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają liderzy pierwszej linii, jest prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami. Niezależnie od tego, czy chodzi o spadek wydajności, naruszenie zasad bezpieczeństwa, czy konflikt…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwijać kompetencje działu HR? – praktyczny przewodnik

Strategiczny HR – klucz do zaangażowania i rozwoju talentów w firmie Współczesny dział HR to już nie tylko administracja kadrowa i naliczanie wynagrodzeń. To strategiczny partner dla biznesu, który odpowiada za najcenniejszy zasób firmy – ludzi. Aby sprostać dynamicznym wyzwaniom rynku, specjaliści HR muszą nieustannie poszerzać swoje horyzonty i umiejętności. Właśnie dlatego coraz więcej świadomych organizacji inwestuje w rozwój kompetencji swoich zespołów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia pomagają liderom utrzymać wysoki poziom dyscypliny w zespole?

Szkolenia wspierające liderów w budowaniu dyscypliny Utrzymanie wysokiego poziomu dyscypliny w zespole to jeden z kluczowych warunków efektywnej pracy i realizacji celów organizacji. Wymaga ono od lidera nie tylko jasno określonych zasad, ale także umiejętności motywowania pracowników i budowania zaufania. W dobrze prowadzonym zespole porządek wynika z przekonania o jego wartości, a nie z obawy przed sankcjami. Szkolenia pomagają liderom w rozwijaniu narzędzi i technik, które pozwalają…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.