Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
7 zasad dobrego handlowca - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

7 zasad dobrego handlowca

Nawiązanie i utrzymanie prawidłowej relacji z klientem jest podstawowym warunkiem w realizacji procesów sprzedażowych. Handlowiec, który potrafi nawiązać porozumienie z klientem, uzyskuje wszelkie niezbędne informacje dotyczące potrzeb i oczekiwań potencjalnego nabywcy. Taka wiedza jest kluczowym czynnikiem dla przeprowadzenia udanej i satysfakcjonujące transakcji. Jak więc nawiązać i – co ważniejsze – utrzymać dobrą relację z klientem?

Każdy doświadczony handlowiec posiada zbiór wskazówek dotyczących prowadzenia procesów sprzedażowych, a co za tym idzie, nawiązywania i utrzymywania właściwych relacji z klientami. Działania takie pozwalają na stworzenie grupy lojalnych odbiorców, którzy będą stanowić żywą reklamę dla firmy. Jednakże efektywne budowanie relacji z klientami wymaga stosowania się do kilku podstawowych zasad.

1. Podejmowanie działań celem utrzymania klienta.

Okazuje się, że nakłonienie klienta, ażeby wciąż korzystał z usług danej firmy i/lub kupował jej towary, jest działaniem wielokrotnie tańszym od podejmowania wysiłków zmierzających do pozyskania nowego klienta. Stały klient daje możliwość osiągania regularnych zysków – z czasem coraz większych. Jego zadowolenie z obsługi jest bardziej znaczące, niż podejmowanie działań marketingowych przez konkurencję. Utrzymanie klienta wymaga dbałości o jego samopoczucie oraz monitorowania potrzeb. Warto też dokonywać próby określenia potrzeb klientów w przyszłości.

2. Lifetime profit.

Ważne jest, aby odnosić się do wartości klienta w perspektywie długookresowej. Nie należy odbierać klienta przez pryzmat jego ostatniej transakcji. Działania handlowe powinny zmierzać w kierunku zwiększania ilości transakcji w możliwie najdłuższym czasie.

3. Prowadzenie obsługi potransakcyjnej.

Zbudowanie relacji opartej na zaufaniu wymaga właściwej komunikacji w trakcie procesu sprzedaży, ale i po jego zakończeniu warto utrzymać kontakt z klientem. Jest to działanie korzystne wizerunkowo – pokazuje, że nie traktujemy klientów przedmiotowo. Utrzymanie kontaktu będzie pomocne w pozyskaniu dodatkowych informacji o kliencie.

4. Zaangażowanie klienta w życie firmy.

Budowanie długotrwałych relacji z klientami wymaga włączenia klienta w sprawy dotyczące funkcjonowania firmy. Ciekawym rozwiązaniem jest zaangażowanie go w proces kreacji produktów i usług. Korzyści z takich działań można rozpatrywać dwojako – z jednej strony mamy klienta, który ma realny wpływ na decyzje firmy, a z drugiej strony jesteśmy w stanie dopasować produkty/usługi do lojalnych odbiorców.

5. Rzetelne porady w momencie podejmowania decyzji.

Zdarzają się klienci niezdecydowani, posiadający niepełne informacje odnośnie produktu. Często potrzebują oni pomocy, bądź samej informacji o możliwości wyboru – taki klient docenia uczciwą radę i chętnie powróci celem dokonania ponownego zakupu.

6. Utrzymywanie stałej, dwukierunkowej komunikacji z klientem.

W dobie rosnącej konkurencji, firma powinna być elastyczna i reagować na zmiany odnośnie potrzeb oraz oczekiwań ze strony swoich klientów. Warto też informować o wszelkich zmianach w ofercie.

7. Customizacja.

Coraz popularniejsze jest dopasowanie produktu i usług do potrzeb indywidualnego klienta. Dzięki takim działaniom może on wybrać, a nawet stworzyć produkty idealnie dopasowane do swoich potrzeb – a to w jego oczach niewątpliwie wielka wartość.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.