Realizacja filmów szkoleniowych – jak to wygląda w praktyce?

Filmy szkoleniowe są coraz częściej wybieraną formą wdrażania nowego pracownika w życie firmy. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ogromną oszczędność czasu, ale także lepszej przyswajalności wiedzy. Świeży pracownik może w każdym miejscu i o każdej porze obejrzeć materiał, powtarzając go aż do zapamiętania wszystkich niezbędnych informacji. Podobnie sytuacja ma się z filmowaniem szkoleń zewnętrznych. Realizacja filmów szkoleniowych jest wbrew pozorom sporym przedsięwzięciem. Wymaga określonego nakładu finansowego, dobrego przygotowania merytorycznego oraz czasu. Niemniej jednak ten jednorazowy wydatek może także posłużyć jako doskonała forma marketingu – potencjalni klienci widząc cały asortyment produktów oraz sprawne działania w obrębie firmy, są bardziej skłonni zdecydować się na współpracę.
Od czego zacząć realizacjęPrzygotowania do realizacji takiego materiału to praca bardzo odpowiedzialna i wymagająca sporej dawki kreatywności. Przede wszystkim dlatego, że należy umieścić najważniejsze informacje, w najbardziej przyswajalnej formie, w krótkim czasie. Najczęściej jest to około 20 minut, ponieważ jest to maksymalny czas koncentracji ludzkiego umysłu. Dłuższe filmy są bardziej męczące i odnoszą odwrotny skutek. Decydując się na współpracę z firmą specjalizującą się w kręceniu filmów szkoleniowych, można oczywiście liczyć na jej pomoc. W tym celu należy przede wszystkim określić, jakim budżetem dysponujemy, co powinno znaleźć się w materiale wideo oraz wskazać grupę docelową naszego projektu.

Praca na planie

Przystąpienie do nagrywania materiału następuje po dokładnych przygotowaniach merytorycznych. W zależności od wymagań i skomplikowania projektu, prace mogą potrwać od jednego do nawet kilku dni. Miejsce, w którym odbywa się realizacja filmu, uzależnione jest od wymagań klienta. Choć ten etap jest najbardziej interesujący, jest jednocześnie najbardziej wymagający. Konieczne jest zaangażowanie takich osób jak operator kamery, oświetleniowiec, makijażysta czy dźwiękowiec. W tym przedsięwzięciu wykorzystywany jest sprzęt wysokiej jakości, istnieje także możliwość nagrywania z użyciem drona.

Ostatni etap

Po ciężkich pracach na planie przychodzi czas na ostatni krok, a mianowicie montaż. Obróbka graficzna oraz połączenie wszystkich elementów decydują o ostatecznej postaci projektu. Nieraz konieczne jest wymazanie drobnych niedociągnięć, rozjaśnienie lub wyeliminowanie niektórych partii. Ostateczna wersja projektu trafia do klienta i czeka na zatwierdzenie.

Jednorazowy wydatek, wiele korzyści

Dobrze przygotowane filmy szkoleniowe stanowią doskonała alternatywę dla realnych wykładów, ponieważ oszczędzają sporo czasu. Mogą też stanowić urozmaicenie w trakcie rzeczywistych szkoleń, ponieważ oddziałują zarówno na zmysł słuchu jak i wzroku, co zwiększa zainteresowanie publiczności. Są też zdecydowanie bardziej atrakcyjne, niż kolorowe ulotki i książki. Ta nowoczesna forma, choć kosztowna, jest dobrą inwestycją na długie lata.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.