Przywództwo i zarządzanie zespołem - co dają szkolenia z tego zakresu?

Co znajduje się w treści artykułu?

Pokaż więcej Ukryj

Kierowanie zespołem pracowniczym to bardzo trudne zadanie – wymaga odpowiednich kwalifikacji, wysokiej kultury osobistej i kilku tzw. umiejętności miękkich. Oznacza również sporo obowiązków, a co za tym idzie – sporą odpowiedzialność za wyniki grupy. Z tego też powodu bardzo wiele osób, pomimo posiadanego wystarczającego wykształcenia oraz doświadczenia, nie chce podejmować się piastowania stanowiska kierowniczego. Z drugiej jednak strony, należy mieć świadomość tego, że zarówno zarządzanie zespołem, jak i pełnienie funkcji przywódcy (również tego nieformalnego), to ogromne wyróżnienie i wyzwanie. Przede wszystkim spotyka to osoby zaufane i zasłużone dla danej firmy. Dlatego jeśli chcielibyśmy spróbować sił na nowym stanowisku, a jednocześnie boimy się, że nie posiadamy wszystkich cech „idealnego” kierownika, powinniśmy rozważyć szkolenie z zarządzania zespołem.

Dlaczego szkolenia odgrywają tak ważną rolę w pełnieniu funkcji kierowniczych?

Należy zdać sobie sprawę, że szkolenia są jednym z najprostszych narzędzi, umożliwiających podniesienie w stosunkowo krótkim czasie umiejętności z konkretnego obszaru. Możemy zdecydować się na trening z poprawnej prezentacji lub technik wygłaszania przemówień. Albo podnieść swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. Ile potrzeb – tyle szkoleń, gdyż obecnie na rynku istnieje wystarczająca liczba trenerów, umożliwiająca nabycie wszelkich niezbędnych umiejętności.

Każda osoba na stanowisku kierowniczym z pewnością zdaje sobie sprawę z tego, że sukces każdego z podległych jej pracowników może przyczynić się do sukcesu całego zespołu. Na czym zyskuje rzecz jasna również kierownictwo. Dlatego istotną umiejętnością osoby zarządzającej jest skuteczne zdiagnozowanie potencjału podwładnych i rozwijanie w nich tych umiejętności, do których mają predyspozycje (zarządzanie rozwojem). Warto również rozważyć szkolenie z odpowiedniej komunikacji wewnątrzzespołowej i międzydziałowej. Gdyż niejednokrotnie o niepowodzeniu projektu lub nieterminowym wykonaniu zadania decydują codzienne nieporozumienia pomiędzy pracownikami.

Dla kogo szkolenie: zarządzanie zespołem?

Pomimo tego, że osoba zarządzająca posiada zazwyczaj odpowiednie wykształcenie, to jednak co pewien czas zmieniają się sposoby komunikacji, pojawiają się nowe stanowiska czy też osoby pracujące zdalnie. Takie sytuacje wymagają zastosowania nowych technik komunikacji. Jak również sposobów rozdzielania zadań, do których taka osoba może nie być wcześniej przygotowana. Z tego właśnie powodu szkolenia mają na celu uzmysłowienie jak wiele istnieje jeszcze niewykorzystanych możliwości. Pokazują one również, że zarządzanie zespołem wcale nie musi być tak skomplikowane, jak początkowo mogłoby się wydawać. Ozywiście pod warunkiem odpowiedniego ułożenia podstawowych procesów. Z tego właśnie powodu szkolenia z zarządzania zespołem i skutecznego przywództwa doskonale sprawdzają się zarówno dla osób, które niedawno awansowały, jak i kierowników z wieloletnim stażem.

O zarządzaniu zespołem rozproszonym pisaliśmy tutaj.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.