Na czym polega audyt merchandisingowy

Prowadzenie każdej działalności gospodarczej ma na celu uzyskanie z niej jak największego przychodu. Z tego właśnie powodu tak duże znaczenie mają wszelkiego rodzaju działania marketingowe. Dzięki nim mamy szansę dotrzeć z naszym produktem czy usługą do naszego odbiorcy ostatecznego. A także formować w jego umyśle postrzeganie tego, co możemy mu zaoferować. W handlu detalicznym, jednym z najważniejszych elementów szeroko pojętego marketingu są kwestie merchandisingowe, które przez niektóre podmioty wciąż traktowane są z rezerwą. Tymczasem przeprowadzony w placówce audytu merchandisingowy i zastosowanie kilku usprawnień wskazanych przez audytora, może znacząco podnieść obroty każdego punktu handlowego.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt merchandisingowy?

Zalet audytu merchandisingowego jest wiele. Przede wszystkim mamy okazję dowiedzieć się czy dotychczasowy układ naszych regałów sprzyja odpowiedniej ekspozycji towaru oraz czy „zatrzymuje” klienta w sklepie na dłużej. Dowiemy się również czy w odpowiedni sposób eksponowane są konkretne produkty, na których zbyciu najbardziej nam zależy (np. te z dużą marżą lub objęte promocją). Nabędziemy również wiedzę na temat tego jakie dodatkowe działania w obrębie placówki warto wdrożyć. Tak aby wolumen zakupu był jak największy (kwestia oświetlenia, aranżacji przestrzeni, POS-ów itp.).

Kolejną kwestią jest szkolenie personelu. W ramach audytu, audytor przeprowadzi szereg rozmów z pracownikami i wskaże jakie błędy popełniali oni dotychczas w zakresie odpowiedniego ułożenia towaru. Zarówno tego w części samoobsługowej sklepu, jak i np. na stoisku mięsno-wędliniarskim czy z nabiałem.

O tym czym różni się audyt od merchandisingu pisaliśmy tutaj.

Audytor to nie cenzor

Wiele osób obawia się wprowadzenia do swojego sklepu audytora. Między innymi w obawie, że będzie krytykował wszystko wokół i będzie chciał przeprowadzić swoistą rewolucję. Owszem, w niektórych miejscach gruntowne zmiany są konieczne, ale audytor nie jest po to, by chwalić się swoją wiedzą i wmawiać właścicielom, że wszystko robią źle – dobry merchandiser podejdzie do sprawy ze spokojem i profesjonalizmem, wskazując obszary, w których jego zdaniem są jeszcze rezerwy. Owszem, niektórzy nie lubią, gdy ktoś z zewnątrz „ocenia” ich sposób prowadzenia biznesu. Jednak zalet zatrudnienia dobrego, doświadczonego audytora jest mnóstwo. Jest on w stanie podpowiedzieć nam nawet w takich kwestiach jak oznakowanie zewnętrzne sklepu, czas i sposób prowadzenia promocji czy ułożenie towaru zgodnie z najnowszymi osiągnięciami psychologii konsumenckiej.

Jak zatem widać, jego wiedza znacząco wykracza poza klasycznie rozumiany merchandising i wkracza w obszary szeroko pojętego marketingu. Co dla właściciela placówki handlowej jest dodatkowym bonusem i kolejną okazją do nauczenia się czegoś nowego, przydatnego w codziennym handlu.

Ze szczegółową ofertą audytu możesz zapoznać się także na naszej nowej stronie internetowej. 

Przeczytaj również:

Szkolenia

Jakie szkolenie dla produkcji wybrać? - praktyczny przewodnik dla firm

Szkolenia dla produkcji – klucz do rozwoju ludzi i organizacji W branży produkcyjnej, gdzie efektywność i jakość mają kluczowe znaczenie, nie wystarczy już tylko dbać o maszyny i technologie – dziś najważniejszym zasobem staje się człowiek. Dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie jakie szkolenie dla produkcji wybrać, by nie tylko rozwinąć kompetencje pracowników, ale też wzmocnić całą organizację. To nie może być zbiór przypadkowych warsztatów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.