Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

Cross merchandising to praktyka coraz częściej stosowana przez sklepy. Opiera się ona na sprzedaży wiązanej, czyli wspólnej ekspozycji uzupełniających się produktów z różnych działów. Przykładem może tu być zestaw kieliszków i butelka szampana, czy klocki lego i torebka prezentowa. Dobry handlowiec wie, że klient porusza się po sklepie ustaloną, w miarę racjonalną ścieżką, a wystawa cross marketingowa często sprowokuje go do spontanicznych, nieplanowanych zakupów. By zmaksymalizować efekty stosowania cross merchandisingu, warto skorzystać ze szkolenia. Nasi specjaliści powiedzą w jaki sposób aranżować wystawy i ekspozycje, by klient chętnie kupował produkty, które na nich znajdzie.

Odpowiednie wykorzystanie cross merchandisingu sprawi, że nawet klient orientujący się w sztuczkach marketingowych, chętniej zdecyduje się na zakup i nie będzie miał wrażenia, że jest sterowany.

Jak odpowiednio zaplanować cross merchandising?

Odpowiednio zaplanowany cross marketing daje wiele korzyści dla sprzedającego. Koniecznie należy też wspomnieć, że produkty crossmerchandisingowe można, a nawet trzeba marżować wysoko. Klient kupuje je najczęściej pod wpływem impulsu, więc łatwo to wykorzystać. Jedyne, na co należy zwrócić uwagę, to fakt, by produkt komplementarny nie był zbyt drogi w stosunku do głównego. Przyjmuje się, że maksymalna granica, to cena wyższa o 20% od ceny produktu podstawowego.

Wbrew pozorom, cross merchandising to dla wielu kupujących wygodne wyjście – nie trzeba biegać po sklepie, a wszystko, co potrzebne, znajdziemy w jednym miejscu. Każdy z nas zapewne nie raz korzystał z tego rodzaju rozwiązań, chociażby podczas zakupów na weekendowego grilla, czy w poszukiwaniu gwiazdkowych prezentów.

Duże znaczenie ma ilość cross marketingowych ekspozycji na sklepie. Niektórzy specjaliści twierdzą, że nie może ich być zbyt wiele, gdyż mogą wywołać wrażenie chaosu i odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Istnieje również teoria, że tego rodzaju rozwiązań powinno być jak najwięcej, bo sprawiają wrażenie obfitości. Zapewne każdy z nas jest w stanie wskazać co najmniej kilka znanych sklepów, które jedną z tych dwóch teorii stosują w praktyce. Którą z nich należy zastosować w swoim sklepie? Tutaj głos warto oddać specjalistom, którzy dopasowują rozwiązania do indywidualnych potrzeb konkretnej placówki handlowej.

Jakie jeszce funkcje pełni cross merchandising? Pisaliśmy o tym tutaj.

Szkolenia z merchandisingu

Choć cross merchandising staje się coraz popularniejszy, to wielu sprzedawców nadal nie potrafi go efektywnie wykorzystywać. Źle zaplanowana ekspozycja, zbyt chaotyczna, lub ulokowana w nieodpowiednim miejscu, to często spotykane błędy, dlatego szkolenia dotyczące merchandisingu mają coraz większe powodzenie na rynku. Nowoczesny handel to sztuka, której podołać mogą tylko ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi metodami perswazyjnymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.