Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Liderem być - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Liderem być

Nie jest niczym odkrywczym stwierdzenie, że nie każdy człowiek może być liderem. Osoba zajmująca to stanowisko utożsamiana jest z pewnymi cechami charakteru, osobowością i zachowaniem. Lider to ktoś o zdecydowanych poglądach, budzący zaufanie i szacunek, często będący autorytetem dla wielu ludzi. Wielu ze znanych liderów czy przywódców posiadało i posiada powyższe cechy – i nie jest to dziełem przypadku. Czy w takim razie wzorując się na ich postawach i zachowaniach można zbudować uniwersalną zasadę jak wykreować dobrego lidera?

Podstawowe elementy skutecznego przywództwa

Wizerunek lidera to sposób, w jaki jest on odbierany przez otoczenie. Źródła mówią o czterech płaszczyznach, które mają wpływ na to jak człowiek jest postrzegany na zewnątrz. Przyjrzyjmy się im bliżej.

  • Wygląd – ma szczególne znaczenie jeśli chodzi o pierwsze wrażenie. Lider powinien dbać o odpowiedni ubiór, fryzurę i całokształt wizerunku zewnętrznego. Ma to niemały wpływ na to, w jaki sposób jest odbierany przez otoczenie. Wygląd nie jest jednak ani niezbędna, ani wystarczająco w kwestii przywództwa. Historia zna przywódców, których wygląd zewnętrzny znacząco odbiega od modelowego, a jednak porwali oni za sobą tłumy (by chociażby przyzwać tak ikoniczną postać jak Napoleon Bonaparte). Dziś wyląd zewnętrzny lidera w dużym stopniu kształtują również detale ubioru i dodatki.
  • Zachowanie – sposób wypowiadania się, poruszania czy gestykulacji to kolejne niezmiernie ważne elementy w wizerunku lidera. Znaczenie mają też nienaganne maniery.
  • Wiara w swoje poglądy – lider to osoba o wytyczonych celach, zdecydowana i pewna swego. Nawet, jeśli posiada bardzo konkretnie sprecyzowane poglądy, wie, jak ich bronić i potrafi sprawić, by osoby wyznające inne ideologie nie traktowały go z nadmiernym dystansem.
  • Postawa – lider to osoba o mocnym,, ukształtowanym charakterze. Jego nastawienie i podejście do ludzi powinno być otwarte i nastawione na komunikację.

By odpowiednio podejść do tematu kreowania wizerunku lidera należy zrozumieć, że wizerunek to po prostu sposób odbierania konkretnej osoby przez otoczenie. Lider wcale nie musi być charyzmatyczny – jego otoczenie ma myśleć, że on taki jest. Nie musi mieć zdecydowanych poglądów, ale ludziom ma się wydawać, że takie ma. Wrodzone cechy przywódcze są oczywiście bardzo pomocne, bo nie wszystkiego da się nauczyć. Przede wszystkim trzeba postawić na wiarygodność, by na stworzonym wizerunku po pewnym czasie nie zaczęły pojawiać się rysy i niejasności. Wykreować skuteczny wizerunek lidera jest trudno, warto więc udać się na szkolenie, które z pewnością w tym pomoże. Trzeba mieć też świadomość, że nie z każdego człowieka da się zrobić lidera. Przynajmniej część cech, które są przypisywane tej pozycji, trzeba naturalnie posiadać, nie da się ich wyćwiczyć i nauczyć na pamięć.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.