5 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kampanii Google Adwords

Google Adwords jest stosunkowo łatwym do opanowania narzędziem. Korzystnie z niego w sposób maksymalnie efektywny wymaga jednak odrobinę wiedzy i praktyki. O tym jak efektywnie wykorzystać to narzędzie pisaliśmy tutaj.

Laicy popełniają wiele prostych błędów, które negatywnie wpływają na jakość prowadzonej kampanii. Jakie błędy popełnia się najczęściej?

Po pierwsze za dużo słów kluczowych

Jeżeli wybierasz 30-40 słów kluczowych, to tak naprawdę jakbyś nie wybierał ani jednego. Optymalny jest wybór maksymalnie 10-20 słów kluczowych, a dodatkowo ich tematyczne pogrupowanie. Dobrze, aby każda kategoria miała dopasowaną treść reklamy. Należy zatem unikać reklam, które są uogólniające, promujące jednocześnie wszystko i nic.

Po drugie za mało słów kluczowych

Problemem może być również zastosowanie zbyt małej liczby słów kluczowych albo niezastosowanie ich wcale. Niby ta kwestia wydaje się oczywistością, a jednak wielu początkujących „speców” od Adwords o tym zapomina. W tym kontekście warto również wspomnieć o słowach wykluczających. Możliwe, że w prowadzeniu kampanii istotne będzie ograniczenie wyników wyszukiwania określonego słowa. Przykładowo, jeżeli reklamujemy odzież sportową, to tylko taką. Zbędne jest przekierowanie do odzieży eleganckiej i tak dalej.

Po trzecie niepołączenie Adwords z Google Analytics

Uchybieniem jest również niepołączenie Adwords z Google Analytics. Narzędzie to jest darmowe, a dzięki niemu można zbadać jakie statystki ma nasza witryna. Poprzez Google Analytics mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze.

Po czwarte założenie, że konieczne jest bycie w TOP 3

Osoby oferujące swoje usługi z zakresu pozycjonowania stron niejednokrotnie mówią, że zadbają o to, aby nasza strona była w TOP 3 wyników wyszukiwania. Czy to naprawdę się opłaca? Nie zawsze. Okazuje się, że niejednokrotnie lepszą klikalność oraz zwrot z inwestycji mają pozycje 4-6. Wszystko zależy od konkretnej branży i specyfiki działalności, a także kilku innych czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Po piąte lekceważenie konkurencji

Dużym błędem, popełnianym w kampaniach Adwords jest również lekceważenie konkurencji. Warto zbadać – z kim walczymy oraz jakie rozwiązanie ten ktoś stosuje w zakresie Adwords. Nie chodzi o to, aby kopiować jakiekolwiek pomysły, ale żeby mieć to na uwadze, konstruując własną strategię działania. Nadto, śledzenie poczynań konkurencji pozwoli nam na wpasowanie się w istniejącą w tym zakresie niszę. W końcu trudno, aby inna firma absolutnie zmonopolizowała rynek w tym zakresie.

Szkolenia z zakresu Adwords

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nasi kursanci stają się specjalistami w zakresie Adwords i jednocześnie pożądanymi pracownikami niejednej, dobrze prosperującej korporacji.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej