5 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kampanii Google Adwords

Google Adwords jest stosunkowo łatwym do opanowania narzędziem. Korzystnie z niego w sposób maksymalnie efektywny wymaga jednak odrobinę wiedzy i praktyki. O tym jak efektywnie wykorzystać to narzędzie pisaliśmy tutaj.

Laicy popełniają wiele prostych błędów, które negatywnie wpływają na jakość prowadzonej kampanii. Jakie błędy popełnia się najczęściej?

Po pierwsze za dużo słów kluczowych

Jeżeli wybierasz 30-40 słów kluczowych, to tak naprawdę jakbyś nie wybierał ani jednego. Optymalny jest wybór maksymalnie 10-20 słów kluczowych, a dodatkowo ich tematyczne pogrupowanie. Dobrze, aby każda kategoria miała dopasowaną treść reklamy. Należy zatem unikać reklam, które są uogólniające, promujące jednocześnie wszystko i nic.

Po drugie za mało słów kluczowych

Problemem może być również zastosowanie zbyt małej liczby słów kluczowych albo niezastosowanie ich wcale. Niby ta kwestia wydaje się oczywistością, a jednak wielu początkujących “speców” od Adwords o tym zapomina. W tym kontekście warto również wspomnieć o słowach wykluczających. Możliwe, że w prowadzeniu kampanii istotne będzie ograniczenie wyników wyszukiwania określonego słowa. Przykładowo, jeżeli reklamujemy odzież sportową, to tylko taką. Zbędne jest przekierowanie do odzieży eleganckiej i tak dalej.

Po trzecie niepołączenie Adwords z Google Analytics

Uchybieniem jest również niepołączenie Adwords z Google Analytics. Narzędzie to jest darmowe, a dzięki niemu można zbadać jakie statystki ma nasza witryna. Poprzez Google Analytics mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze.

Po czwarte założenie, że konieczne jest bycie w TOP 3

Osoby oferujące swoje usługi z zakresu pozycjonowania stron niejednokrotnie mówią, że zadbają o to, aby nasza strona była w TOP 3 wyników wyszukiwania. Czy to naprawdę się opłaca? Nie zawsze. Okazuje się, że niejednokrotnie lepszą klikalność oraz zwrot z inwestycji mają pozycje 4-6. Wszystko zależy od konkretnej branży i specyfiki działalności, a także kilku innych czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Po piąte lekceważenie konkurencji

Dużym błędem, popełnianym w kampaniach Adwords jest również lekceważenie konkurencji. Warto zbadać – z kim walczymy oraz jakie rozwiązanie ten ktoś stosuje w zakresie Adwords. Nie chodzi o to, aby kopiować jakiekolwiek pomysły, ale żeby mieć to na uwadze, konstruując własną strategię działania. Nadto, śledzenie poczynań konkurencji pozwoli nam na wpasowanie się w istniejącą w tym zakresie niszę. W końcu trudno, aby inna firma absolutnie zmonopolizowała rynek w tym zakresie.

Szkolenia z zakresu Adwords

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nasi kursanci stają się specjalistami w zakresie Adwords i jednocześnie pożądanymi pracownikami niejednej, dobrze prosperującej korporacji.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.