Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
5 wskazówek jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

5 wskazówek jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym

Z roku na rok zwiększa się liczba osób, wykonujących pracę na zasadzie freelancingu – zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie. Jednocześnie pracują oni w trybie zadaniowym, raz po raz konsultując poszczególne kwestie ze swoim zleceniodawcą, zwierzchnikiem, szefem. Tego typu schemat pracy jest szczególnie popularny w takich dziedzinach, jak szeroko rozumiany marketing oraz poszczególne działy IT. W ostatnim czasie freelancing “idzie” nieco dalej, tworząc nowe formy współpracy. Modnym i skutecznym sposobem jest na przykład tworzenie zespołu rozproszonego. Czym jest i w jaki sposób skutecznie nim zarządzać?

Czym jest zespół rozproszony?

Zespół rozproszony to model współpracy, stosowany w coraz większej liczbie firm, polegający na zarządzaniu grupą osób, znajdujących się w różnych miejscach Polski lub świata. Ten sposób sprawdza się w tych działalnościach, w których możliwe jest wykonywanie pracy w sposób zdalny, na przykład przy użyciu wyłącznie komputera z odpowiednim oprogramowaniem. Jakich reguł należy przestrzegać, aby skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym?

1- autorytet w swojej dziedzinie

Przede wszystkim w pracy zespołu rozproszonego kluczową rolę odgrywa szef-kierownik-zarządzający. To on musi “ogarnąć” swoich pracowników i wyznaczyć im odpowiednie zadania. To on bierze również odpowiedzialność za wszelkie sukcesy, ale i niepowodzenia. Ważne zatem, aby ta osoba stanowiła autorytet, specjalistę w swojej dziedzinie. Ze względu na obniżone możliwości kontroli, pracownicy muszą mieć szacunek, respekt w stosunku do swojego szefa.

2 – właściwe planowanie

Drugim elementem jest odpowiednie planowanie pracy. W tej formie współpracy nie ma miejsca na jakiekolwiek niedopatrzenia i zaniedbania. Tutaj wszystko musi zostać perfekcyjnie zorganizowane. Każdy najdrobniejszy element musi mieć swój deadline, a pracownicy muszą wiedzieć, że jego niedotrzymanie może wiązać się z negatywnymi dla nich konsekwencjami.

3 – umiejętność rozwiązywania konfliktów

Niejednokrotnie w pracy spotkamy się z różnego rodzaju konfliktami i niedopowiedzeniami. Brak kontaktu face to face często wpływa na pogorszenie stosunków i trudności komunikacyjne. Rolą szefa jest zatem załagodzenie ewentualnych napięć.

4 – odpowiednie zaangażowanie

Zaangażowanie lidera w realizację określonego projektu najczęściej udziela się podległym mu pracownikom. Warto zatem pokazać swoją siłę i chęć osiągnięcia celu, aby tym samym zmotywować resztę zespołu.

5 – wartościowe rozliczanie zadań

W pracy zdalnej ogromne znaczenie ma również wartościowe rozliczanie zadań – a zatem rzetelne, sprawiedliwe i kompleksowe. Ten element stanowi ważną część naszych szkoleń. Wiele czasu poświęcamy na uświadomieniu kursantom wartości informacji zwrotnej obustronnej wg modelu FUKOZ.

Szkolenia Warto Szkolić

W swojej bogatej ofercie posiadamy również szkolenia z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. Przeznaczamy je w szczególności dla osób, kierujących zespołem rozproszonym. Nasz kurs pomaga zwiększyć swoją pewność siebie, poprawia relacje w zespole oraz motywuje do dalszego działania. Zapraszamy do kontaktu!

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

 

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.