6 kroków do zdobycia nowych klientów w Twoim salonie beauty!
Transkrypcja
Witam Cię bardzo serdecznie. Nazywam się Joanna Mączka, jestem trenerem biznesu. Buty to nasz kolejny filmik, w którym chcemy podpowiedzieć Tobie jak skutecznie pozyskiwać klientów, a powiem dzisiaj Tobie o tym. Zwrócę uwagę szczególnie na to, że pozyskiwanie klientów to nie jest jednorazowe wydarzenie. To nie jest incydent, to nie jest coś, co się zdarza i co robisz raz. I nie zaczyna się bynajmniej od tego, żeby wrzucić jakiegoś fajnego posta na Facebooka czy Instagrama. Pozyskiwanie klientów to proces. Proces, który ja przedstawiam na szkoleniach z pozyskiwania klientów. Takich sześciu prostych krokach po to, żeby pokazać Tobie jak jedna rzecz wypływa z drugiej. Jeżeli chcesz skutecznie zbudować dla siebie taki proces pozyskiwania klientów, to musisz wziąć pod uwagę kilka kroków, a konkretnie sześć. Zawsze zaczynamy na początku od strategii. Co to znaczy? Widzisz, w biznesie mówi się o takich trzech najbardziej popularnych strategiach. Jedna z nich to strategia pozyskiwania nowych klientów. Inną strategią będzie zwiększanie częstotliwości zakupów Twoich obecnych klientów. Po prostu będziesz na innych rzeczach się koncentrować, budując taką strategię. Jeszcze inną strategią będzie strategia zwiększania zakupów jednego klienta podczas jednej wizyty, czyli będzie to tak zwana strategia up selling. W strategii pozyskiwania klientów najważniejszą rzeczą, jaka będzie Tobie potrzebna na samym początku, będzie budowanie Twojej wiarygodności, zaufania i marki. To są trzy rzeczy, które są absolutnie niezbędne, żeby klient w ogóle zwrócił na siebie uwagę. Oczywiście tutaj ogromna rola mediów społecznościowych, a jak wiemy klienci zanim spotkają się z nami osobiście, sprawdzają nas bardzo dokładnie, sprawdzają nas w Googlu, sprawdzają nas w Facebooku, na Instagramie, sprawdzają nas wszędzie tam, gdzie im jest.
To bardzo łatwo zrobić praktycznie na kliknięcie guzika w komputerze czy w komórce. Także o tą sferę musisz absolutnie zadbać w tym pierwszym kroku. Tutaj chcę podkreślić, że pozyskiwanie klientów w tym pierwszym kroku to jest świadomość tego, z czym taka strategia pozyskiwania klientów się wiąże. Także powtarzam budowanie wiarygodności, zaufania i twojej marki to są trzy absolutnie kluczowe elementy na tym etapie. Krok drugi to tak naprawdę największa chyba tajemnica skutecznego marketingu segment owanie i targetowanie właściwych klientów. Widzisz, cały sekret polega na tym, żeby utrafić tego właściwego klienta, a czasami wręcz na tym, żeby odstrzelić klientów, którzy nie budują żadnego potencjału na rozwój w Twoim gabinecie czy w Twoim biznesie. Czasami właśnie to, że dzielisz klientów, których nie będziesz obsługiwać, może być Twoją najlepszą biznesową decyzją. Ideą tego drugiego kroku jest właśnie po segmenty dawanie sobie bazy klientów w taki sposób, żeby skupić się po prostu na tych, którzy są dla Ciebie najważniejsi, którzy zostawiają u Ciebie najwięcej pieniędzy, którzy chcą się z Tobą rozwijać, którzy zostaną z Tobą na długo, W których warto zainwestować także. Krok drugi Przyjrzyj się temu, kto jest Twoim najlepszym klientem. Oczywiście chodzi tu o segment ludzi podobnych, a następnie spróbuj ich opisać w kontekście ich potrzeb, w kontekście ich przyzwyczajeń, ich marzeń. Brak i luk, którymi dostarcza ich właśnie im właśnie. Być może Twoja konkurencja. Także przyjrzyj się dokładnie tym klientom, a potem przygotuj dla nich najlepszą możliwą ofertę. W trzecim kroku, czyli mamy strategię, mamy klienta, mamy markę.
Speaker1: Twoja marka. Markę zawsze masz, nawet jeżeli o nią w ogóle nie dbasz. Nawet jeżeli nic z tym nie robisz. Jakąś markę zawsze masz. Więc jeżeli tak jak powiedziałam, nie robisz wokół tego nic, to ta marka jest po prostu byle jaka. To ta marka tworzy się poniekąd sama. Tobie zależy. Oczywiście powinno zależeć na tym, żeby tworzyć swoją markę świadomie, żeby kształtować ją w taki sposób, żeby klienci chcieli jej pożądać. Żeby klienci chcieli z tą marką wchodzić w głębsze interakcje. Czyli krok trzeci to budowanie takiej właśnie silnej, mocnej, spójnej i wyróżniającej marki. W kroku czwartym pozyskiwania klientów jest czas na to, żeby przyjrzeć się No to czym będę pozyskiwać tych klientów? Jaką ofertą? Czyli z jednej strony musisz mieć tą umiejętność pokazania oferty od takiej strony ciekawej dla klienta, ale z drugiej strony musisz mieć przekonanie, że oferta, którą klientom pokazujesz jest zyskowna dla Ciebie. Innymi słowy, że po prostu na niej zarabiasz. Bo biznes, w którym nie zarabiamy na tym, co sprzedajemy po prostu nie ma sensu. Czyli tworzenie zyskowne i atrakcyjne oferty to będzie krok czwarty w procesie pozyskiwania klientów. I dopiero krok piąty to jest tworzenie mocnych, dobrych, ciekawych, angażujących treści. Najczęściej w mediach społecznościowych. Od tego widzisz zaczyna bardzo wielu specjalistów. Pomijając te wszelkie kroki poprzednie, co jest dużym błędem, bo okazuje się, że jeżeli spotykamy się na szkoleniach i bardzo często słyszę takie rzeczy jak moje posty nie prowadzą do zapisów na zabiegi. Moje posty w mediach społecznościowych nie prowadzą do większych zasięgów mojego konta czy mojego fanpage’a.
Wynika to właśnie z tego, że któryś element został pominięty, że być może klient został niewłaściwie zdiagnozowany albo w ogóle nie został zdiagnozowany. Być może Twoja marka jest nieatrakcyjna, a może oferta jest źle napisana. Także zobaczysz, że spójny i mocny proces pozyskiwania klientów musi składać się właśnie z tych kilku kroków. Czyli w piątym kroku zaczynasz zajmować się tworzeniem wielu atrakcyjnych, ciekawych treści, które odpowiadają na problemy klientów. Innymi słowy, za pomocą Twoich produktów i usług dostarczasz klientom rozwiązania, które są im potrzebne, które ich interesują. I w szóstym kroku zastanawiamy się na to, gdzie klienci klienci przebywają. Jak możemy do nich dotrzeć? Czy jest to właśnie Facebook, Instagram? A może są to klienci, którzy rzadko korzystają z mediów społecznościowych i wtedy musisz sięgnąć po bardziej tradycyjne mechanizmy, np. ulotki czy plakaty czy wizytówki, czy wiele różnych innych form, za pomocą których będziesz promować swoją ofertę. 6 kroków pozyskiwania klientów Strategia klient marka, oferta, treści i zasięg. To jest dopiero kompletny proces pozyskiwania klientów. Warto zacząć budować sobie tą świadomość, że aby skutecznie pozyskiwać klientów w taki niejako automatyczny, powtarzalny sposób, trzeba zadbać właśnie o te sześć obszarów. Także jest to trochę taka ścieżka znów pozyskiwania i rozwijania tego klienta, która będzie dla Ciebie skuteczna. A podczas szkoleń z pozyskiwania klientów pokażę Ci dokładnie, już krok po kroku jak przygotować to konkretnie dla Twojego biznesu. Bardzo dziękuję Tobie za dziś i mam nadzieję do zobaczenia w kolejnym filmiku. Pozdrawiam serdecznie.
Zapoznaj się z ofertą szkoleń kosmetycznych:
Paulina Michalska
Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz...
dowiedz się więcejPrzeczytaj również:

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?