Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Akademia fachowego sprzedawcy – szkolenie dla firmy Evora Sp. z o.o

Akademia fachowego sprzedawcy – szkolenie dla pracowników firmy Evora Sp. z o.o

Akademia fachowego sprzedawcy – szkolenie dla pracowników firmy Evora Sp. z o.o.

 Szkolenia pracownicze są niezwykle ważną częścią rozwoju całego zespołu. We wrześniu 2021 przeprowadziliśmy szkolenie dla pracowników firmy Evora Sp. z o.o. Projekt Akademia Fachowego Sprzedawcy  składał się z IV modułów, podczas których szczegółowo omawiane były wszystkie najważniejsze i kluczowe elementy fachu sprzedawcy.

Moduł pierwszy – teoria na temat najważniejszych aspektów bycia sprzedawcą 

W pierwszej kolejności, pracownicy firmy Evora poznali najważniejsze zagadnienia teoretyczne, dotyczące pracy na stanowisku sprzedawcy. Szkolenie przeprowadzał Adrian Wojciechowski, czyli szkoleniowiec z 23-letnim doświadczeniem zawodowym.

Na samym początku uczestnikom szkolenia został przedstawiony wskaźnik poziomu zaangażowania i motywacji pracowników. Naturalnym tego następstwem było omówienie minimalizacji rotacji pracowników w sklepie, gdyż stała destabilizacja zespołu bardzo niekorzystnie wpływa na działanie całego sklepu.

Następnie kursanci zostali zaznajomieni z kluczowymi pojęciami szkolenia. Szczegółowe przeanalizowanie „mojego miejsca w sklepie” pozwoliło pracownikom zrozumieć jak ważna w pracy sprzedawcy jest perspektywa pracownika – kierownika – właściciela. W module pierwszym, pracownicy dowiedzieli się także, w jaki sposób spełniać wymagania klientów, aby serwis był perfekcyjny, szczególnie podczas pandemii. Ciekawym zagadnieniem była również asertywność podczas codziennej pracy w sklepie.

Sama asertywność, czyli umiejętność stanowczego mówienia „nie” w taki sposób, aby mocno kogoś nie urazić, jest umiejętnością, która zdecydowanie przydaje się w pracy w sklepie. Balans pomiędzy agresywnością a uległością jest w sklepie jest wyjątkowo istotny. W nawiązaniu do asertywności, uczestnicy szkolenia poznali metodę ZUS, czyli Zachowanie ->Uczucie->Skutek i jest to doskonały sposób na wyrażanie własnych opinii w taki sposób, aby zespół nie wchodził w niepotrzebne i jałowe konflikty pomiędzy pracownikami.

Moduł drugi – po teorii czas na praktykę

W drugim module pracownicy sklepu dowiedzieli się jak przekuć poznaną wiedzę, w praktykę. Sama wiedza teoretyczna jest bardzo istotna, jednakże brak przełożenia jej na konkretne działania, sprawia, że taka wiedza pozostaje tylko teorią. To właśnie dlatego w module drugim szkolenia „Akademia Fachowego Sprzedawcy” pracownicy poznali praktyczne metody zastosowania wiedzy teoretycznej.

W pierwszej kolejności odbyło się mierzenie umiejętności twardych oraz miękkich kompetencji poszczególnych członków zespołu. Mierzenie odbywało się na podstawie praktycznych ćwiczeń opartych o doświadczenie w sprzedaży w sklepie. W ramach praktycznych ćwiczeń wykonano także analizę obecnej sytuacji w zespole, uwzględniając sytuacje pandemiczną i problemy w realizowaniu kluczowych zadań.

Zespołowi została także przedstawiona wiedza z zakresu szybkiego i efektywnego wprowadzenia nowego pracownika, przy czym podkreślona została wspólna odpowiedzialność za wdrożenie nowych osób. W celu jeszcze lepszego zarządzania zespołem, uczestnicy szkolenia zostają poddani anonimowemu testowi, który określi ich typ osobowości według metody „Kolorów”.

Podczas wdrażania teorii w praktykę, uczestnicy zostali zaznajomieni ze sposobami rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji  w zespole. Był to bardzo istotny etap szkolenia, który uświadomił uczestnikom, jak ważna jest jedność zespołu podczas pracy w sklepie.

Moduł trzeci, czyli utrzymywanie wysokich standardów obsługi klienta

Zajęcia w module trzecim rozpoczęły się od przypomnienia wiedzy z dwóch poprzednich modułów. Głównym zagadnieniem podczas tego dnia szkolenia, było stosowanie najlepszych praktyk związanych ze standardem obsługi klienta. W pierwszej kolejności kursanci dowiedzieli się o efektywnej interakcji z klientem przy wykorzystaniu języka korzyści. Warto zaznaczyć, że podczas szkolenia przedstawiany był też wpływ mowy ciała na interakcję z klientem. Omawiane było dlaczego zamknięta postawa, skąpa gestykulacja oraz brak swobody, może klienta skutecznie zniechęcić zamiast zachęcić do zakupu.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzieli się także, w jaki sposób uwypuklać najlepszy serwis sklepu podczas codziennej pracy, co jest szczególnie ważne. Prezentowanie własnego sklepu to podstawa udanego pozyskiwania nowych klientów, dlatego w trakcie szkolenia wyjaśniono, w jaki sposób budować przewagę konkurencyjną w oczach klienta, w odniesieniu do innych marketów w mieście  działających w tej samej branży.

Sprzedaż, to nie zawsze pozytywnie nastawieni klienci, dlatego szkolenie zawierało sporą dawkę wiedzy na temat współpracy z wymagającym klientem. Szczegółowo omówione były także aspekty rozwiązywania problemów, takich jak reklamacje czy pretensje. Na koniec dnia szkoleniowego, uczestnicy poznali zasadę 2K, czyli Koncentracja plus Konsekwencja i metodę ABC, oraz wdrożyli ten metody w praktyce.

Moduł czwarty – zwiększenie sprzedaży

Zwieńczeniem całego szkolenia był moduł czwarty, podczas którego omawiano techniki i metody zwiększenia sprzedaży w sklepie. Metodologia STEPS w praktyce, czyli strategia działania sprzedażowo-promocyjnego pozwoliła na zapoznanie się ze sposobami zwiększania sprzedaży. Praktyczne ćwiczenia w grupie, pokazały jak ważne jest dostosowanie metodologii, do konkretnych sytuacji i klientów.

Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się także wielu informacji na temat kluczowych punktów wzrostu sprzedaży oraz maksymalizacji akcji promocyjnej. Informacje te przedstawiane były oparciu o tak zwane 4P, czyli Product, Place, Price, Promotion. W trakcie modułu czwartego uwaga kursantów skierowana była na niwelowaniu strat, maksymalizacji zysków oraz budowaniu świadomości istnienia firmy.

Podsumowanie

Szkolenie „Akademia Fachowego Sprzedawcy” pozwoliło pracownikom firmy Evora Sp. z o.o poznać najważniejsze zagadnienia teoretyczne z zakresu doskonalenia technik sprzedaży. Co więcej, praktyczna część w każdym z VI modułów dała gotowe rozwiązania problemów. Rozwiązania te z pewnością zaistnieją w codziennej pracy sklepowych sprzedawców.

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą naszej firmy – zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj również:

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.