Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Akademia Menadżera cyfryzacji — zarządzanie zmianą

Akademia Menadżera cyfryzacji — zarządzanie zmianą

Akademia Menadżera cyfryzacji — zarządzanie zmianą

Życie to nieustanne zmiany. Podobnie jest w przypadku życia zawodowego, kiedy to postawieni jesteśmy przed wieloma zmianami, które w zdecydowanym stopniu wpływają na naszą codzienność w pracy. Warto dodać, że bardzo dużo zależy od tego, w jaki sposób zmiany wprowadzane są w życie. Zarządzanie zmianą ma bardzo istotny wpływ na to, w jaki sposób wszystko zostanie wdrożone i utrwalone przez pracowników. Jak powinno wprowadzać się zmiany, aby cały proces przeszedł maksymalnie gładko? Sprawdź!

Zrządzanie zmianą — definicja

Jeśli weźmiemy na tapet definicję zarządzania zmianą, to w na pierwszy plan wysuwa się celowość całego procesu. Zmiany mają przynieść określone rezultaty, wymagane przez daną firmę lub przedsiębiorstwo. Według definicji zarządzanie zmianą ma na celu podniesienie funkcjonalności firmy w konkretnych strefach jej działalności.

Tyle teorii, czas przejść do praktyki. Zarządzanie zmianami z praktycznego punktu widzenia polega na prawidłowej komunikacji i takim przedstawieniu zmieniających się procesów, aby były one przyjęte przez pracowników w najlepszy możliwy sposób. Zespół musi wiedzieć, z jakiego powody wprowadza się dane zmiany, co one przyniosą i jakie byłby teoretyczny scenariusz bez wdrożenia takich zmian.

Warto podkreślić, że wdrażanie zmian może powodować wśród pracowników strach, opór, negacje, złość, frustracje lub dekoncentracje. Odpowiednie zarządzanie zmianą pozwala wytworzyć swego rodzaju poduszkę powietrzną, która zaabsorbuje te wszystkie złe emocje i pozwoli na skuteczne wdrożenie planowanych zmian.

W jaki sposób przeprowadzić efektywne zarządzanie zmianą?

Zarządzanie zmianą w zdecydowanej większości dotyczy pracowników, ponieważ to oni zawsze najmocniej odczuwają przeprowadzane zmiany. Warto jednocześnie zaznaczyć, że to właśnie pracownicy najczęściej przejawiają obawy przed wdrażaniem zmian i czują z tego powodu niepokój. Efektywne zarządzanie zmianą powinno zatem opierać się na kilku, bardzo kluczowych elementach:

  • Wyjaśnij korzyści
  • Przedstaw kolejne kroki
  • Pokaż, jaki jest cel zmian
  • Zaakceptuj i podkreśl fakt, że mogą pojawić się pewne błędy, które są po prostu nieuniknione przy zmianach
  • Zaznacz podstawy kierujące zmianą
  • Pozwól pracownikom wyrazić swoje emocje
  • Wsłuchuj się w ich uwagi i niepokoje
  • Nie obiecuj, że wszystko będzie dobrze, ale podkreśl, że poradzicie sobie z trudnościami

Odpowiednie przeprowadzenie procesu zmiany w firmie, zakładzie pracy, czy przedsiębiorstwie umożliwia wdrożenie nowych rozwiązań i drastyczne zminimalizowanie chaosu, nerwów i niepewności pośród pracowników i zespołu. Jest to niezwykle istotne, ponieważ tak naprawdę wpływa na jakość pracy, czyli także i na zysk.

Zarządzanie zmianą — Dlaczego wsłuchanie się w feedback pracowników jest tak istotne?

Pracownicy są fundamentem zmiany, dlatego tak ważne jest to, jakie emocje towarzyszą im podczas przedstawiania planów na następne tygodnie i miesiące. Warto podkreślić, że efektywne zarządzanie zmianą zawiera w sobie głębokie wsłuchanie się w feedback pracowników. Bagatelizowanie ich obaw może bardzo negatywnie odbić się na jakości pracy takiego zespołu. Zrozumienie obiekcji i wytłumaczenie genezy zmian to kluczowe działania, które rzutują na sukces wdrażania nowych rozwiązań.

Podsumowując, zarządzanie zmianą jest trudnym, ale bardzo potrzebnym procesem, który pozwala w zdecydowanym stopniu uzdrowić i zmodernizować dotychczasową jakość i efektywność pracy zespołu. Warto zaznaczyć, że umiejętne przeprowadzenie tego procesu jest kluczowe pod kątem dalszego rozwoju firmy czy przedsiębiorstwa.

Akademia Menadżera Cyfryzacji – zarządzanie zmianą

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniach z zakresu przywództwa i zarządzania zespołami w wirtualnym środowisku w ramach programu „Akademia Menedżera MMŚP — kompetencje cyfryzacji”. Jest on w sporej części refinansowany, a jego główny cel to podniesienie kompetencji kadry menedżerskiej, właścicielskiej, a także zarządzającej. Rozwój zawodowy z zakresu zarządzania zmianą, to tylko część przewidywanych efektów projektu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.