“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

Cele szkolenia

Do głownych celów szkolenia należy zaliczyć:

Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z klientami manipulacyjnymi – zwiększenie asertywności w kontakcie.
Umiejętność radzenia sobie z pracownikami w sytuacji gdy nie realizują elementów pracy – asertywne przekazanie informacji zwrotnej – jak powinni pracować.

Przebieg szkolenia

Szkolenie miało charakter szkoleniowo-konsultacyjny, ale również zawierało elementy coachingu.

Coaching: szereg pytań, których zadaniem było lepsze uświadomienie sobie właścicielowi Web Projekt jego zachowania podczas rozmów z klientami, a w konsekwencji odkrycie obszarów potencjalnego zwiększenia asertywności.

Konsultacja: z zakresu asertywnego stylu komunikacji – czym jest asertywność; podczas rozmów pojawiało się poszukiwanie: w jakich sytuacjach ta komunikacja jest asertywna, ale również czym jest postawa asertywna. Różne pozycje w zachowaniach: asertywność, bierność, agresywność, manipulacja. Odkrywanie swoich zachowań i osób współpracujących.

Szkolenie: Uczestnik został zapoznany z technikami zachowania asertywnego: “zdarta płyta”, “metoda FUKO”, praca komunikatem “ja” (kontakt z klientami), oraz elementami zarządzanie sytuacyjnego wg teorii Blancharda (kontakt z pracownikami).

Rezultaty

Dzięki szkoleniu, właściciel poznał metody działania, które pozwolą mu na poprawienie swojej pozycji negocjacyjnej.

Otrzymał on również konkretne porady dotyczące koniecznych zmian w postawie i zachowaniu, które bezpośrednio przełożą się na zwiększenie asertywności w kontakcie z klientami manipulującymi. Przykład: nie reagowanie tu i teraz na rozszczenia, ale przełożenie odpowiedzi na później. Do tej pory właściciel starał się od razu odpowiadać na argumenty klientów, nie dając sobie czasu na wypracowanie asertywnej postawy wobec przedstawianych żądań.

Podczas spotkania wypracowane zostały również metody działania: w jaki sposób należy działać, jak należy reagować w sytuacji kiedy pojawia się sytuacja stresowa i brak zachowania asertywnego. Właściciel Web Projekt zapowiedział, że wykorzysta jedną z przedstawionych na szkoleniu metod w najbliższej rozmowie z klientem.

Dziękujemy firmie Web Projekt za okazane zaufanie.

Trenerzy firmy “Warto szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.