Audyt dla dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego (cz.4)

W dniu 19 września bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego, audyt kolejnego sklepu, z którym spółka chciałaby nawiązać współpracę w ramach umowy partnerskiej. Więcej informacji o firmie i samym audycie znajdziecie Państwo w pierwszym artykule z cyklu, czyli tutaj.

Ocena sklepu

(+) czystość i porządek w sklepie

(+) schludny wygląd działu kas – brak porozrzucanych paragonów czy ulotek

(-) nieprzebrany towar (część produktów nieświeża i niskiej jakości)

(-) nieestetyczne pojemniki na owoce i warzywa

(-) kwiaty umieszczone w sąsiedztwie innych produktów – nieprzyjemny, zmieszany zapach w sklepie

Ocena podejścia właściciela do sprzedaży

(-) brak dbałości o towar, lub celowe dopuszczanie do sprzedaży towaru złej jakości

(-) brak pomysłu na współpracę ze spółką – właściciel ma pomysłu w jaki sposób mógłby wykorzystać współpracę partnerską dla promocji sklepu.

Porównanie z konkurencją

W zasięgu 10-minutowego spaceru znajdują się jedynie trzy sklepy o podobnym asortymencie, jednak stanowią one silną konkurencję dla sklepu z dwóch istotnych powodów: większy asortyment i niższa cena oferowanych produktów.

Pozycji sklepu nie poprawia słaba jakość towaru; owoce i warzywa są nieprzebrane, część z nich jest nieświeża. Takie braki w kontroli towaru mają znaczący wpływ na odbiór całego stoiska, pomimo że wśród produktów gorszej jakości są również te zadowalającej.

Co trzeba naprawić? Rekomendacje

Rekomendujemy następujące działania:

  • Poszerzenie asortymentu oferowanych towarów i zadbanie o ich lepszą jakość. Bez tych działań nawiązanie współpracy partnerskiej ze sklepem jest bezcelowe. Wielkość stoiska owocowo-warzywnego nie stanowi przeszkody dla zwiększenia liczby oferowanych produktów; problemem jest wyłącznie jej chaotycznie zagospodarowanie – u konkurencji powierzchnia przeznaczona do sprzedaży owoców i warzyw jest podobna, a oferta zdecydowanie bogatsza.
  • Zakup estetycznych pojemników na owoce i warzywa. Jednym z głównym zaobserwowanych problemów jest nieestetyczna ekspozycja warzyw i owoców; sprawia wrażenie nieładu i braku dbałości o oferowane produkty.
  • Wprowadzenie czytelnych i estetycznych oznaczeń cenowych na stoisku owocowo-warzywnym; aktualnie żaden produkt nie posiada cenówki, co w oczywisty sposób zniechęca do zakupów.
  • Odsunięcie kwiatów od innych produktów.
  • Dodanie większej liczby punktów oświetleniowych – w sklepie z produktami żywnościowymi powinno być jasno, tak aby podkreślić schludność pomieszczenia, w którym są przechowywane, i aby nie pozostawiać klientowi wątpliwości co do świeżości i jakości towaru.
  • Zlikwidowanie podziału na towary pierwszego i drugiego gatunku; taka metoda sprzedaży powoduje straty wizerunkowe sklepu; lepszym rozwiązaniem jest stosowanie czasowych przecen na towary niższej jakości.
  • Umieszczenie płatnych reklamówek w dobrze widocznym miejscu na dziale kas, tak aby klient o nie zapytał, gdy potrzebuje.

Czy konieczne zmiany będą kosztowne?

Same zmiany nie będą kosztowne: główny koszt to poszerzenie asortymentu stoiska owocowo-warzywnego i wymiana skrzynek na produkty.

W opinii naszych ekspertów: nawiązać współpracę czy nie nawiązać?

Zdaniem ekspertów ds. merchandisignu z firmy „Warto Szkolić” nawiązanie współpracy partnerskiej z badanych sklepem będzie trudne, głównie ze względu na podejście właściciela do sprzedaży. Sam sklep jest schludny i zadbany, czego niestety nie można powiedzieć o dziale owocowo-warzywnym, a to właśnie w obszarze tych produktów chce nawiązać współpracę ze spółką. W przypadku braku zmiany podejścia właściciela tj. zadbania o odpowiednią świeżość i ekspozycję produktów, posługiwanie się marką spółki przez audytowany sklep może negatywnie odbić się na jej wizerunku.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czat GPT - wszystkie ważne informacje

Czat GPT to zaawansowana technologia opracowana przez OpenAI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania tekstów i prowadzenia konwersacji w sposób zbliżony do ludzkiego. Dzięki zastosowaniu modelu językowego GPT-4, Chat GPT potrafi odpowiadać na pytania, udzielać porad, a także tworzyć treści na różnorodne tematy. Jego zdolność do przetwarzania i generowania tekstu sprawia, że jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.