Audyt dla dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego (cz.5)

W dniu 20 września bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego, audyt kolejnego sklepu, z którym spółka chciałaby nawiązać współpracę w ramach umowy partnerskiej. Więcej informacji o firmie i samym audycie znajdziecie Państwo w pierwszym artykule z cyklu, czyli tutaj.

Ocena sklepu

(+) dobry merchandising w sklepie: odpowiednie oświetlenie, ceny i nazwa dla większości produktów, dodatkowo umieszczone etykietki w estetycznej listwie, oznaczenie promocji cenowowych:
(+) wygląd działu kas:
(-) brak cen lub nieestetyczne cenówki na części owoców i warzyw
(-) brudny kosz na śmieci przed wejściem
(-) ozdoby świąteczne we wrześniu:

Ocena podejścia właściciela do sprzedaży

(+) zakup towarów osobiście przez właściciela sklepu w spółce
(-) wykorzystywanie starego towaru do sprzedawanej w sklepie sałatki.

Porównanie z konkurencją

Lokalizacja sklepu, w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch sieciówek spożywczych (94 i 210 metrów), zdecydowanie nie ułatwia osiągania dobrych wyników sprzedażowych. W nieco dalszej odległości od badanego punktu, 450 metrów, znajduje się jeszcze jeden sklep ze stoiskiem owocowo-warzywnym, również poddany audytowi przez firmę Warto Szkolić (audyt z wizyty w sklepie tutaj).

Badana jednostka posiada bardzo dużą ofertę owoców i warzyw – największą spośród pobliskich sklepów. Ceny wyższe niż w dwóch najbliższych punktach, ale jest to zrozumiałe ze względu na fakt, iż te sklepy to sieciówki, które ze względu na hurtowość zakupu zawsze mogą zaoferować niższe ceny. Dlatego dobrze, że sklep postawił na szerokość asortymentu.

Co trzeba naprawić? Rekomendacje

  1. Poprawa obsługi – wprowadzenie SOK (Standard Obsługi Klienta, więcej informaci o SOK znajdziecie Państwo tutaj).
  2. Poprawa merchandisingu stoiska owocowo-warzywnego:
  • Uzupełnienie brakujących, bądź nieestetycznych cenówek.
  • Zadbanie o odpowiednie, estetyczne, a w szczególności zamykane pojemniki na ogórki kiszone.
  • Wymiana pojemników w których przechowywane są warzywa i owoce na estetyczniejsze. Duża część pojemników na dziale owocowo-warzywnym to nieestetyczne kartony, wyłożone widoczną z zewnątrz folią. Również zalecana jest wymiana części skrzynek, tak aby wszystkie były w jednym kolorze.

3. Lekka przebudowa działu owocowo-warzywnego w taki sposób, aby inne produkty znajdujące się równiez na dziale (sprzęt gospodarstwa domowego) nie były wymieszane z produktami spożywczymi. Obecnie stoisko sprawia wrażenie nieładu, co może zniechęcać do zakupów na dziale owocowo-warzywnym.

Czy konieczne zmiany będą kosztowne?

Konieczne zmiany  będą wiązać się z kosztami średniego rzędu, gdzie główną ich częścią będzie przeszkolenie pracowników i właściciela z zasad merchandisingu i obsługi klienta. Pozostałe wydatki (zakup toreb, wymiana pojemników na estetyczniejsze, uzupełnienie brakujących cenówek) nie stanowią wysokiego kosztu.

W opinii naszych ekspertów: nawiązać współpracę czy nie nawiązać?

Eksperci firmy  Warto szkolić rekomendują nawiązanie współpracy partnerskiej z audytowanym sklepem, pod warunkiem uwzględnienia i zastosowania się do wyżej wymienionych rekomendacji. Widoczne są pewne niedociągnięcia (brak cenówek, wymieszanie towarów przemysłowych z owocami i warzywami), ale sklep sprawia pozytywne ogólne wrażenie. Na korzyść sklepu przemawia również istnienie przewagi konkurencyjnej nad zlokalizowanymi w pobliżu innymi punktami sprzedaży, a mianowicie największy wybór owoców i warzyw.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.