Audyt wewnętrzny - najlepszy sposób na rozwój firmy!

Audyt wewnętrzny – szkolenia dla pracowników

Sprawne i skuteczne zarządzanie firmą to nie tylko zarządzanie zasobami ludzkimi. To również dopełnienie wszelkiego rodzaju wymogów formalnych, zarządzanie finansami, ale również funkcjonowaniem przedsiębiorstwa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Audyt ma na celu między innymi minimalizować ryzyko popełnienia błędu, który będzie dużo kosztował daną firmę.

Jeśli zastanawiasz się czym jest audyt wewnętrzny, a także czy warto z niego korzystać i przeszkolić pracowników – przeczytaj poniższy artykuł.

Audyt wewnętrzny – kilka istotnych informacji

Wewnętrzny audyt to jedno z narzędzi controllingu, które najczęściej znajduje zastosowanie zarówno w średnich, jak i dużych firmach. Przeprowadzenie tego rodzaju działania ma na celu obiektywne zweryfikowanie działania organizacji, a więc sprawdzenie czy funkcjonuje ona poprawnie. Oprócz tego, osoba wykonująca audyt wewnętrzny, czyli tak zwany audytor wewnętrzny tworzy zestaw procedur, które są zalecane, aby podnieść zarówno jakość, jak i bezpieczeństwo firmy w przyszłości.

Dlaczego zatem firmy zlecają wykonanie audytu wewnętrznego?

Głównie po to, by wesprzeć przedsiębiorstwo, by skutecznie realizowało misję, a także założone cele (chodzi tutaj głównie o cele strategiczne oraz inne). Oprócz tego, zadaniem audytora wewnętrznego jest zweryfikowanie efektywności zarządzania ryzykiem i organizacją. Pozwala to na wysnucie wniosków związanych z mocnymi oraz słabymi punktami przedsiębiorstwa. Takie działanie ma także na celu wskazanie właściwego kierunku rozwoju firmy. Audyt wewnętrzny pozwala również na usprawnienie operacyjne organizacji oraz zniwelowanie ryzyka poniesienia przez firmę strat.

Audyt wewnętrzny – szkolenia dla pracowników – czy to wystarczy?

Pewnie zastanawiasz się zatem, jak zostać audytorem wewnętrznym. By zostać audytorem wewnętrznym wymagane jest uzyskanie odpowiedniego certyfikatu, który pozwala na wykonywanie tego zawodu, dlatego konieczne jest ukończenie odpowiedniego szkolenia. Audytorem wewnętrznym może być również powołana osoba przez osobę zarządzającą placówką. Jednakże podobnie jak i wcześniej – tutaj również konieczne jest szkolenie dla pracowników. Wszystko to powinno być zgodne z normami ISO. Pamiętajmy jednak, że taka osoba powinna być jak najbardziej obiektywna, by wytknąć rzeczywiste błędy popełniane w całym procesie zarządzania.

Szkolenia dla pracowników – jak wyglądają i ile trwają?

By zostać zatem audytorem wewnętrznym – należy przejść odpowiednie szkolenie, które zazwyczaj trwa od 2-5 dni. W ofercie firmy ,,Warto szkolić’’ także znajdą Państwo szkolenia dla pracowników z wymienionego wyżej zakresu. Cechuje nas ogromne doświadczenie w prowadzeniu audytu wewnętrznego – szkoleń dla pracowników.

Jakie korzyści zyskasz ze szkolenia poprowadzonego przez firmę Warto Szkolić?

  • wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń pozwala nam w lepszy sposób przekazywać zdobytą wiedzę,
  • prowadzimy szkolenia praktyczne, które prowadzone są w formie warsztatów,
  • szkolenia opierają się na przykładach sytuacji z życia codziennego w pracy,
  • nasi szkoleniowcy to wieloletni praktycy, aktywnie pracujący w branży, to również eksperci danej dziedziny w tym audytu wewnętrznego,
  • Twoi pracownicy nauczą się efektywnie rozwiązywać problemy,
  • Twoje przedsiębiorstwo nie będzie o dwa kroki przed innymi, a o co najmniej kilkaset metrów!,
  • rozwój Twojej firmy wreszcie nabierze odpowiedniego tempa, ale również znajdzie się na właściwych torach,
  • szkolenie zmniejszy ryzyko występowania błędów, a co za tym idzie – oszczędzisz pieniądze.

To tylko kilka korzyści, dla których warto zdecydować się na szkolenie z firmą Warto Szkolić.

Szkolenie audyt wewnętrzny – dla kogo?

Organizowane szkolenia przez firmę Warto Szkolić są dedykowane osobom pochodzącym z kilku grup. Między innymi szkolenie to jest kierowane do pracowników działu audytu wewnętrznego, a także kontroli wewnętrznej. Oprócz tego, do audytorów wewnętrznych, którzy przygotowują się do egzaminu CIA (Certified Internal Auditor), a także także do audytorów oraz osób, które chciałyby zostać audytorami systemu zarządzania jakością. Szkolenie dotyczące audytu wewnętrznego jest także skierowane do kadry menedżerskiej, która zainteresowana jest tą tematyką.

Podsumowanie

Audyt wewnętrzny jest bardzo istotny. Jeśli chcesz poprawić sytuację swojej firmy oraz wyprzedzić konkurencję – zdecyduj się na szkolenie dla swoich pracowników. Dzięki wykwalifikowanej kadrze specjalistów prowadzących tego typu szkolenie, Twoi pracownicy dowiedzą się między innymi więcej na temat mocnych i słabych stron Twojej firmy. Ale również o tym, jakie popełniają błędy w codziennym zarządzaniu. Audyt wewnętrzny pozwala na skorygowanie błędów i zniwelowanie strat ponoszonych przez firmę. To szkolenie wskaże również odpowiedni tor rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.