Biznesowy savoir-vivre – wywiad z Renatą Brukiewicz

Posiadania nienagannych manier często przydaje się nie tylko w życiu codzienny, ale także w świecie biznesu. O biznesowy savoir-vivre, czyli etykietę w biznesie zapytaliśmy naszą trenerkę Panią Renatę Brukiewicz.

1. Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Savoir vivre – to z fr. wiedzieć i żyć, czyli to sztuka życia – sztuka życia w społeczeństwie. W biznesie to fundament budowania i umacniania marki osobistej oraz firmowej. To jeden z elementów, który zapewnia rozwój i egzystencję każdej firmy. To szacunek okazywany na wiele sposobów – to elegancja w myśleniu, ubraniu i zachowaniu.

2. Czy znajomość zasad savoir-vivre ma dla firmy duże znaczenie?

Tak, ogromne. Mówi się, że dzisiejszy biznes oparty jest na relacjach. Firmy prześcigają się w innowacjach, produktach i usługach. Należy pamiętać, że dziś klient jest bardzo wymagający a firm oferujących produkty i usługi takie same w podobnych cenach jest wiele, wszyscy stosują podobne profesjonalne techniki obsługi, a etykieta jest czymś co nas wyróżnia na tle konkurencji, czymś co przyciąga i magnetyzuje. Wpływa na budowanie relacji i zaufania w biznesie. Grzeczność i uprzejmość od wieków zjednuje sobie ludzi.

Przydatna jest dla każdego kto ma kontakt z drugim człowiekiem. Dla osób, których efekty pracy zależą od przekonania drugiej osoby do swoich produktów, usług, idei i pomysłów. Zadaniem wielu osób jest nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a bez znajomości i stosowania zasad etykiety jest to bardzo trudne. Trzeba też pamiętać, że im wyższe stanowisko tym większe uprawnienia, a tym samym wyższe wymagania co do znajomości zasad biznesowego savoir vivre.

3. Jakie pytania najczęściej padają na szkoleniach od uczestników?

Oj, pytań jest naprawdę mnóstwo, najczęściej odnoszą się do konkretnych sytuacji z życia zawodowego i dotyczą wielu zagadnień. Tematem, który zawsze budzi wiele emocji jest tzw. „powierzchowność”, (wygląd, strój, dodatki itp.) ja osobiście uwielbiam to zagadnienie i doceniam dociekliwość oraz otwartość uczestników. Szczególnie panowie – dżentelmeni są bardzo otwarci i dopytują o wiele niuansów. Dlatego też na warsztatach staram się pokazywać‚ „na żywo” stylizacje damskie i męskie jeśli to możliwe.

Dodam przy tej okazji, że mam okazję spotkania się z niektórymi osobami przy okazji np eventów lub innych szkoleń. Zauważam wówczas zmiany wizerunkowe, dbałość o szczegóły u tych osób – to naprawdę niesamowite. Jest to dla mnie ogromna satysfakcja.

4. Które zasady Savoir vivre najlepiej stosować?

Myślę, że warto znać i stosować wszystkie. Dlaczego? Bo wówczas możemy sobie pozwolić na luksus bycia sobą w każdej sytuacji. W myśl zasady „Gdziekolwiek jesteś bądź sobą, cokolwiek robisz rób z klasą” .

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój

Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie

Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie Efektywność osobista odgrywa ogromną rolę nie tylko w biznesie. Jest ona ważna praktycznie na każdej płaszczyźnie. Istnieją na szczęście narzędzia, dzięki którym wyznaczanie celów jest skuteczne. Doskonałym przykładem jest metoda SMART. Jej wykorzystanie pozwala osiągać sukcesy na przykład w sprzedaży, nauce i życiu prywatnym. Sprawdź więcej informacji na ten temat. Efektywność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej