Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Biznesowy savoir-vivre – wywiad z Renatą Brukiewicz

Biznesowy savoir-vivre – wywiad z Renatą Brukiewicz

Posiadania nienagannych manier często przydaje się nie tylko w życiu codzienny, ale także w świecie biznesu. O biznesowy savoir-vivre, czyli etykietę w biznesie zapytaliśmy naszą trenerkę Panią Renatę Brukiewicz.

1. Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Savoir vivre – to z fr. wiedzieć i żyć, czyli to sztuka życia – sztuka życia w społeczeństwie. W biznesie to fundament budowania i umacniania marki osobistej oraz firmowej. To jeden z elementów, który zapewnia rozwój i egzystencję każdej firmy. To szacunek okazywany na wiele sposobów – to elegancja w myśleniu, ubraniu i zachowaniu.

2. Czy znajomość zasad savoir-vivre ma dla firmy duże znaczenie?

Tak, ogromne. Mówi się, że dzisiejszy biznes oparty jest na relacjach. Firmy prześcigają się w innowacjach, produktach i usługach. Należy pamiętać, że dziś klient jest bardzo wymagający a firm oferujących produkty i usługi takie same w podobnych cenach jest wiele, wszyscy stosują podobne profesjonalne techniki obsługi, a etykieta jest czymś co nas wyróżnia na tle konkurencji, czymś co przyciąga i magnetyzuje. Wpływa na budowanie relacji i zaufania w biznesie. Grzeczność i uprzejmość od wieków zjednuje sobie ludzi.

Przydatna jest dla każdego kto ma kontakt z drugim człowiekiem. Dla osób, których efekty pracy zależą od przekonania drugiej osoby do swoich produktów, usług, idei i pomysłów. Zadaniem wielu osób jest nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a bez znajomości i stosowania zasad etykiety jest to bardzo trudne. Trzeba też pamiętać, że im wyższe stanowisko tym większe uprawnienia, a tym samym wyższe wymagania co do znajomości zasad biznesowego savoir vivre.

3. Jakie pytania najczęściej padają na szkoleniach od uczestników?

Oj, pytań jest naprawdę mnóstwo, najczęściej odnoszą się do konkretnych sytuacji z życia zawodowego i dotyczą wielu zagadnień. Tematem, który zawsze budzi wiele emocji jest tzw. „powierzchowność”, (wygląd, strój, dodatki itp.) ja osobiście uwielbiam to zagadnienie i doceniam dociekliwość oraz otwartość uczestników. Szczególnie panowie – dżentelmeni są bardzo otwarci i dopytują o wiele niuansów. Dlatego też na warsztatach staram się pokazywać‚ „na żywo” stylizacje damskie i męskie jeśli to możliwe.

Dodam przy tej okazji, że mam okazję spotkania się z niektórymi osobami przy okazji np eventów lub innych szkoleń. Zauważam wówczas zmiany wizerunkowe, dbałość o szczegóły u tych osób – to naprawdę niesamowite. Jest to dla mnie ogromna satysfakcja.

4. Które zasady Savoir vivre najlepiej stosować?

Myślę, że warto znać i stosować wszystkie. Dlaczego? Bo wówczas możemy sobie pozwolić na luksus bycia sobą w każdej sytuacji. W myśl zasady „Gdziekolwiek jesteś bądź sobą, cokolwiek robisz rób z klasą” .

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawowe zasady obsługi klienta dla każdego handlowca

Kluczowa rola obsługi klienta i budowania relacji W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedaży jakość obsługi klienta stanowi fundament sukcesu każdego handlowca. Klienci oczekują nie tylko profesjonalizmu, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania na każdym etapie procesu zakupowego. Dobra obsługa klienta nie polega jedynie na realizacji zamówienia – to przede wszystkim budowanie trwałych relacji, które sprawiają, że klient wraca, poleca firmę…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Tajniki skutecznej sprzedaży  – wszystko co musisz wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów sukcesu w biznesie. Bez względu na branżę, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów czy usług jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju każdej firmy. Nie jest to jednak jedynie kwestia oferowania dobrego produktu – skuteczna sprzedaż wymaga zrozumienia potrzeb klienta, umiejętności budowania relacji z klientami i odpowiedniego reagowania na zmieniające się trendy rynkowe. To również sztuka komunikacji i negocjacji, która łączy…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.