Budowanie marki osobistej przedsiębiorcy i eksperta

Budowanie marki osobistej przedsiębiorcy i eksperta jest niezwykle trudnym i złożonym procesem, wymagającym podjęcia wielu różnych czynności i opracowania konkretnej strategii działania. Celem prowadzonych przez nas szkoleń jest wyposażenie przedsiębiorców i ekspertów w niezbędną wiedzę (nie tylko teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczną), która pozwoli na samodzielne wykreowanie solidnej i stabilnej marki.

Czym właściwie jest budowanie marki osobistej?

Marka osobista jest swoistym rodzajem wizerunku. Buduje się ją nie tylko w przestrzeni biznesu, ale również (a może przede wszystkim) w przestrzeni życia publicznego – w polityce, w telewizji i tak dalej. W środowisku przedsiębiorców pełni ona ważną rolę, ponieważ bezpośrednio przekłada się na wzrost znaczenia firmy na rynku, rozpoznawalność wśród klientów, a w konsekwencji również wzrost sprzedaży i większy zysk. Tutaj znajdziesz szeroki opis jak swoją markę promuje Robert Lewandowski. Nie ma chyba lepszego przykładu na promowanie marki?

Jakie są najważniejsze aspekty budowania marki osobistej?

Przede wszystkim istotne jest stworzenie precyzyjnego planu działania. W ramach tego musimy sobie odpowiedzieć na pytania:
Co zamierzamy osiągnąć? – czyli w jaki sposób wykorzystamy nasz wypromowany wizerunek;
Jakie narzędzia będą nam niezbędne? – z jakich mechanizmów będziemy korzystać i w oparciu o jakie zasady będziemy działać.
Dodatkowo konieczne jest równomierne inwestowanie zarówno w formę wizualną marki, jak i jej bogatą treść. Klienci bowiem, przed dokonaniem zakupu danego produktu, zdobywają wiedzę na temat funkcjonalności i jakości tej rzeczy. Oczekują oni przy tym wiedzy eksperckiej, specjalistycznej, rozwiewającej wszelkie ich wątpliwości. Nie można jednak przesadzać z profesjonalizmem. Zbyt „sztywna“, naukowa formuła nie budzi zaufania innych. Niezbędna jest również autentyczność i naturalność. Wszelkie podejmowane działania muszą być bliskie rzeczywistości. W tym artykule piszemy jak kobiety mogą rozwijać swoją markę?

Jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy?

Obserwując rynek usług w wielu branżach wyraźnie widać, że przedsiębiorcy często popełniają powtarzające się błędy. Przede wszystkim zbyt duży nacisk kładą na wizerunek w sieci. Oczywiście, Internet pełni dzisiaj bardzo ważną rolę, ale nie stanowi on klucza do sukcesu. Nie jest jedynym medium, które buduje markę. Nie można bowiem zapominać o bezpośrednich relacjach. Dużym błędem, popełnianym przez przedsiębiorców jest również niesystematyczne działanie. Budowanie marki stanowi nieustanny proces i nie należy „spoczywać na laurach“. Innym problemem jest powszechny proceder kopiowania. Nawet jeżeli inna marka jest godna uwagi, trudno konkurować z dobrym i stabilnym podmiotem przy użyciu tych samych mechanizmów. Musimy być lepsi.

Dlaczego WARTO się SZKOLIĆ?

Wiedza teoretyczna i znajomość podstawowych zasad, rządzących zagadnieniem budowania marki to nie wszystko. W ramach prowadzonych przez nas szkoleń uczymy jak znaleźć „złoty środek“ we wszystkich, podejmowanych działaniach. Kluczem do marketingowego sukcesu jest bowiem zachowanie umiaru. Przesada w którąkolwiek ze stron jest poważnym błędem i może wywołać rezultat inny niż pierwotnie zamierzono.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z emocjami i zarządzać stresem w pracy? – praktyczny przewodnik

Dlaczego warto szkolić się z tematu radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy? W dynamicznym i często stresującym środowisku zawodowym umiejętność rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania emocji staje się jedną z kluczowych kompetencji przyszłości. Niezależnie od branży czy stanowiska, każdy pracownik codziennie doświadcza emocji, które wpływają na jego decyzje, komunikację oraz relacje z innymi. Dlatego coraz częściej menedżerowie i pracownicy zadają sobie pytania: jak radzić sobie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.