Jak kobiety mogą rozwijać i promować swoją osobistą markę?

Dobrze wypromowana marka osobista to klucz do sukcesu w biznesie. Dzięki niej mamy szansę na lepiej płatną i bardziej prestiżową pracę, możemy liczyć na przewagę w rozmowach negocjacyjnych, a także uchodzić za eksperta w swojej dziedzinie. W jaki sposób powinno się ją budować? Czy kobiety mają w tym zakresie takie same szanse, jak mężczyźni?

Co daje promowanie marki osobistej?

W pierwszej kolejności należałoby podkreślić, że budowanie marki osobistej jest absolutną esencją dbania o swój rozwój zawodowy. Niejednokrotnie przeprowadzane badania rynku wskazały, że osoby w taki sposób inwestujące w siebie, mają zdecydowanie większe szanse na rynku pracy, niż ci, którzy nie dbają o swoją markę. Marka pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji, zdobycie sponsorów oraz stworzenie swoistego zabezpieczenia (nawet jeżeli odejdziemy z obecnej firmy, marka osobista pozwoli nam w szybkim tempie zyskać nowe zajęcie).

Marka osobista kobiety

Nie da się ukryć, że rynek pracy i w ogóle świat biznesu nie jest szczególnie przychylny dla kobiet. W konsekwencji nie jest im również łatwo w budowaniu własnej marki osobistej. Właśnie dlatego niezwykle ważną kwestią jest przyjęcie odpowiedniej strategii działania. W naszej ofercie posiadamy szkolenia z zakresu zarządzania marką osobistą. Nasi specjaliści podczas kursu wskazują jak kreować markę, dlaczego opłaca się strategia “krok po kroku” oraz jak wykorzystywać brand management w przedsiębiorstwie.

Kreowanie marki firmy

Pierwszym krokiem do stworzenia silnej marki osobistej jest wskazanie źródeł jej kapitału oraz określenie ogólnej, spójnej wizji. Ważnym elementem tego etapu jest tak zwane “reason to believe” (RTB), czyli powody, dla których klienci wierzą w firmę, produkt i dlaczego chcą do niej wracać. Upraszczając, marka musi zaistnieć w świadomości klienta, w jakiś sposób go przyciągnąć. Kolejnym elementem jest opracowanie skutecznej strategii działania, czyli ściślej mówiąc określenie celów – strategicznych, wizerunkowych oraz marketingowych.

Kształtowanie marki

O ile pierwszy etap można traktować dość uniwersalnie, ponieważ sprawdzi się zarówno w odniesieniu do kobiet, jak i mężczyzn. O tyle kształtowanie marki jest już bardziej złożonym procesem, który wymaga więcej od płci żeńskiej. W jaki sposób robić to skutecznie? Przede wszystkim bazą działania musi być tworzenie sieci kontaktów. Nigdy nie wiadomo kiedy przyda się pomocna dłoń przy zapewnieniu dodatkowych zasobów w ważnym projekcie albo w awansie na nowe stanowisko. Istotne jest również budowanie spójnego wizerunku. Należy zadbać o to, aby wszystko co robimy było ze sobą powiązane i tematycznie i chronologicznie, budując spójną ścieżkę naszej kariery. Ważne jest również podkreślanie atutów i znaczących dokonań oraz dzielenie się z innymi naszymi pomysłami. Taka autopromocja może przynieść wiele nieoczekiwanych korzyści.

Szkolenia – budowanie marki osobistej

Nasi wykładowcy posiadają wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu strategii komunikacji marki. To eksperci w zakresie public relations i specjaliści w dziedzinie marketingu. Jako trenerzy przepracowali kilka tysięcy godzin szkoleniowych oraz doradczych. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czat GPT - wszystkie ważne informacje

Czat GPT to zaawansowana technologia opracowana przez OpenAI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania tekstów i prowadzenia konwersacji w sposób zbliżony do ludzkiego. Dzięki zastosowaniu modelu językowego GPT-4, Chat GPT potrafi odpowiadać na pytania, udzielać porad, a także tworzyć treści na różnorodne tematy. Jego zdolność do przetwarzania i generowania tekstu sprawia, że jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.