Cyfryzacja w branży szkoleniowej

nowoczesne trendy w usługach rozwojowych

Według raportu Identyfikacja instrumentów wsparcia rynku usług rozwojowych  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Systemu Rad ds. Kompetencji usługi rozwojowe w Polsce oraz w całej Europie mocno podążają w kierunku rozwoju rozwiązań technologicznych i cyfryzacji. Wciąż jednak istnieją obszary, których nawet najbardziej nowoczesne udogodnienia technologiczne nie zastąpią.

Szkolenia w dobie pandemii

Rozwój nowych technologii nabrał szczególnego znaczenia w ostatnich miesiącach. Z powodu pandemii COVID – 19 większość przedsiębiorstw musiała wdrożyć rozwiązania przenoszące choć część działań do sieci.

Nowe technologie zajęły szczególne miejsce w branży usług rozwojowych. Z jednej strony umożliwiły kontynuację planowanych szkoleń i projektów na odległość. Z drugiej zaś otworzyły bardzo duże zapotrzebowanie na szkolenia właśnie z obszaru wdrażania oraz korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach.

Cyfryzacja w branży szkoleniowej

Jednocześnie wciąż istnieją pewne obszary rozwojowe, w których całkowita cyfryzacja zdaje się w pełni nie realizować. Mimo iż cyfryzacja i nowoczesne technologie doskonale sprawdzają się w niektórych obszarach, jak np. elektronizacja obiegu dokumentów, czy procesów decyzyjnych, to zdają się nie wystarczać w rozwoju tzw. miękkich kompetencji personelu i menedżerów.

Jednak ograniczenie może być widziane także jako szansa na dalszy rozwój trendów cyfrowych w świecie szkoleniowym. Ukazuje bowiem zapotrzebowanie na nowe aplikacje, wspomagające proces uczenia się, także przy wykorzystaniu wirtualnej, rozszerzonej rzeczywistości. Nadal jednak przy wdrażaniu wszelkich nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach konieczne jest równoczesne szkolenie i rozwój personelu w danym obszarze.

Szkolenia szyte na miarę

Pełna cyfryzacja w świecie szkoleniowym wydaje się być nierealna także z innych powodów. Przedsiębiorcy, słusznie zresztą, oczekują że realizowane szkolenie, czy tez usługa rozwojowa będą przystosowane do indywidualnych potrzeb ich przedsiębiorstw. Nie jest to jednak wykonalne, jeśli w ofercie firm szkoleniowych znajdować się będą jedynie gotowe produkty, platformy e-learningowe itp.

W raporcie wskazano także na niepokojący trend decyzyjny. W sytuacji trudności, takich jak spowolnienie gospodarki, przedsiębiorcy w pierwszej kolejności ograniczają m.in. właśnie środki na usługi rozwojowe. Dzieje się tak, mimo iż właśnie ta inwestycja daje bardzo duże szanse, aby trudny dla firmy czas przetrwać i się do niego przystosować.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.