Cyfryzacja w branży szkoleniowej

nowoczesne trendy w usługach rozwojowych

Według raportu Identyfikacja instrumentów wsparcia rynku usług rozwojowych  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Systemu Rad ds. Kompetencji usługi rozwojowe w Polsce oraz w całej Europie mocno podążają w kierunku rozwoju rozwiązań technologicznych i cyfryzacji. Wciąż jednak istnieją obszary, których nawet najbardziej nowoczesne udogodnienia technologiczne nie zastąpią.

Szkolenia w dobie pandemii

Rozwój nowych technologii nabrał szczególnego znaczenia w ostatnich miesiącach. Z powodu pandemii COVID – 19 większość przedsiębiorstw musiała wdrożyć rozwiązania przenoszące choć część działań do sieci.

Nowe technologie zajęły szczególne miejsce w branży usług rozwojowych. Z jednej strony umożliwiły kontynuację planowanych szkoleń i projektów na odległość. Z drugiej zaś otworzyły bardzo duże zapotrzebowanie na szkolenia właśnie z obszaru wdrażania oraz korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach.

Cyfryzacja w branży szkoleniowej

Jednocześnie wciąż istnieją pewne obszary rozwojowe, w których całkowita cyfryzacja zdaje się w pełni nie realizować. Mimo iż cyfryzacja i nowoczesne technologie doskonale sprawdzają się w niektórych obszarach, jak np. elektronizacja obiegu dokumentów, czy procesów decyzyjnych, to zdają się nie wystarczać w rozwoju tzw. miękkich kompetencji personelu i menedżerów.

Jednak ograniczenie może być widziane także jako szansa na dalszy rozwój trendów cyfrowych w świecie szkoleniowym. Ukazuje bowiem zapotrzebowanie na nowe aplikacje, wspomagające proces uczenia się, także przy wykorzystaniu wirtualnej, rozszerzonej rzeczywistości. Nadal jednak przy wdrażaniu wszelkich nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach konieczne jest równoczesne szkolenie i rozwój personelu w danym obszarze.

Szkolenia szyte na miarę

Pełna cyfryzacja w świecie szkoleniowym wydaje się być nierealna także z innych powodów. Przedsiębiorcy, słusznie zresztą, oczekują że realizowane szkolenie, czy tez usługa rozwojowa będą przystosowane do indywidualnych potrzeb ich przedsiębiorstw. Nie jest to jednak wykonalne, jeśli w ofercie firm szkoleniowych znajdować się będą jedynie gotowe produkty, platformy e-learningowe itp.

W raporcie wskazano także na niepokojący trend decyzyjny. W sytuacji trudności, takich jak spowolnienie gospodarki, przedsiębiorcy w pierwszej kolejności ograniczają m.in. właśnie środki na usługi rozwojowe. Dzieje się tak, mimo iż właśnie ta inwestycja daje bardzo duże szanse, aby trudny dla firmy czas przetrwać i się do niego przystosować.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.