Cyfryzacja w branży szkoleniowej

nowoczesne trendy w usługach rozwojowych

Według raportu Identyfikacja instrumentów wsparcia rynku usług rozwojowych  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Systemu Rad ds. Kompetencji usługi rozwojowe w Polsce oraz w całej Europie mocno podążają w kierunku rozwoju rozwiązań technologicznych i cyfryzacji. Wciąż jednak istnieją obszary, których nawet najbardziej nowoczesne udogodnienia technologiczne nie zastąpią.

Szkolenia w dobie pandemii

Rozwój nowych technologii nabrał szczególnego znaczenia w ostatnich miesiącach. Z powodu pandemii COVID – 19 większość przedsiębiorstw musiała wdrożyć rozwiązania przenoszące choć część działań do sieci.

Nowe technologie zajęły szczególne miejsce w branży usług rozwojowych. Z jednej strony umożliwiły kontynuację planowanych szkoleń i projektów na odległość. Z drugiej zaś otworzyły bardzo duże zapotrzebowanie na szkolenia właśnie z obszaru wdrażania oraz korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach.

Cyfryzacja w branży szkoleniowej

Jednocześnie wciąż istnieją pewne obszary rozwojowe, w których całkowita cyfryzacja zdaje się w pełni nie realizować. Mimo iż cyfryzacja i nowoczesne technologie doskonale sprawdzają się w niektórych obszarach, jak np. elektronizacja obiegu dokumentów, czy procesów decyzyjnych, to zdają się nie wystarczać w rozwoju tzw. miękkich kompetencji personelu i menedżerów.

Jednak ograniczenie może być widziane także jako szansa na dalszy rozwój trendów cyfrowych w świecie szkoleniowym. Ukazuje bowiem zapotrzebowanie na nowe aplikacje, wspomagające proces uczenia się, także przy wykorzystaniu wirtualnej, rozszerzonej rzeczywistości. Nadal jednak przy wdrażaniu wszelkich nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach konieczne jest równoczesne szkolenie i rozwój personelu w danym obszarze.

Szkolenia szyte na miarę

Pełna cyfryzacja w świecie szkoleniowym wydaje się być nierealna także z innych powodów. Przedsiębiorcy, słusznie zresztą, oczekują że realizowane szkolenie, czy tez usługa rozwojowa będą przystosowane do indywidualnych potrzeb ich przedsiębiorstw. Nie jest to jednak wykonalne, jeśli w ofercie firm szkoleniowych znajdować się będą jedynie gotowe produkty, platformy e-learningowe itp.

W raporcie wskazano także na niepokojący trend decyzyjny. W sytuacji trudności, takich jak spowolnienie gospodarki, przedsiębiorcy w pierwszej kolejności ograniczają m.in. właśnie środki na usługi rozwojowe. Dzieje się tak, mimo iż właśnie ta inwestycja daje bardzo duże szanse, aby trudny dla firmy czas przetrwać i się do niego przystosować.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.