Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Konkurencja, z którą mierzymy się na rynku jest najwyższa w historii i wcale nie zapowiada się aby miało się to w przyszłości zmienić.

Wręcz przeciwnie, każdy dzień zasypuje nas nowymi przedsiębiorstwami, z których zaledwie dziesięć procent przetrwa pierwszy rok. Rynek wschodni wymusza na nas wynajdywanie rozwiązań stale obniżających ceny. Zdajemy sobie jednak sprawę, że znajdujemy się na granicy, za którą obrót towarem przestanie być w końcu rozwiązaniem. Czy jesteśmy w stanie znaleźć wyjście z tej sytuacji?

Analizując strukturę zatrudnienia w Polsce i na świecie, już teraz możemy zauważyć, że coraz większą rolę zaczyna odgrywać sektor usług. Jest to nie tylko dowód na rozwój naszego państwa, ale i przykład tego, jak odpowiadamy na rosnącą konkurencję. Podczas gdy surowce potrzebne do produkcji towarów oraz ziemia rolna mogą się w pewnym momencie skończyć, powodując gwałtowny wzrost cen, ten sektor stawia na umiejętności ludzi, z których korzystać będą mogli wciąż od nowa.

Niestety obrót jedynie usługami nie jest możliwy i zmagać się z konkurencją musimy również w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych. Klienci nie ukrywają, że często to cena towaru jest decydującym czynnikiem skłaniającym ich do zakupu. Na szczęście nie jest jedynym, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy bardzo modne stało się dbanie o własne zdrowie. Konsekwencją tej decyzji jest stawianie a coraz lepsze jakościowo produkty, oczywiście w granicach budżetu danej rodziny. Duży nacisk kładziony jest na to aby jedzenie było jak najmniej przetworzone, kosmetyki były produkowane z naturalnych składników, a sprzęty nie szkodziły zdrowiu. Niewielu niedowidzących wybiera okulary bez antyrefleksu. Przy kupnie butów sportowych dokładnie studiujemy ich amortyzację, nie zapominamy o przyjrzeniu się książce na grzbiecie. To wszystko sprawia, że mimo cen wyższych niż na dalekim wschodzie, jesteśmy w stanie wciąż prowadzić sprawne przedsiębiorstwa.

Nie tylko jakość towaru może być naszym atutem.

Jako klienci chcemy aby zapewniono nam znakomitą jakościowo obsługę. Nie wystarczy już, że zmęczona pani w sklepie łaskawie poda nam towar. Chcemy by zrobiła to z uśmiechem i odpowiednio się do nas zwracając. Wiele sieci posiada całe tomiszcza wskazówek dla pracowników, w jaki sposób mają odpowiadać na wewnętrzne potrzeby klientów. W niektórych kawiarniach na przykład pracownik musi rozpoznawać stałych klientów i znać ich ulubiony napój oraz kilka dodatkowych faktów o nich samych. Popularne również jest określanie przez jak długi czas należy gawędzić z klientem podczas przygotowania jego zamówienia. Dobra firma zatrudnia przeszkolonych pracowników lub sama ich szkoli. Ponieważ konkurencja stale wymaga od nas nowych i lepszych rozwiązań musimy je znać i być na nie otwartymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej