Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Konkurencja, z którą mierzymy się na rynku jest najwyższa w historii i wcale nie zapowiada się aby miało się to w przyszłości zmienić.

Wręcz przeciwnie, każdy dzień zasypuje nas nowymi przedsiębiorstwami, z których zaledwie dziesięć procent przetrwa pierwszy rok. Rynek wschodni wymusza na nas wynajdywanie rozwiązań stale obniżających ceny. Zdajemy sobie jednak sprawę, że znajdujemy się na granicy, za którą obrót towarem przestanie być w końcu rozwiązaniem. Czy jesteśmy w stanie znaleźć wyjście z tej sytuacji?

Analizując strukturę zatrudnienia w Polsce i na świecie, już teraz możemy zauważyć, że coraz większą rolę zaczyna odgrywać sektor usług. Jest to nie tylko dowód na rozwój naszego państwa, ale i przykład tego, jak odpowiadamy na rosnącą konkurencję. Podczas gdy surowce potrzebne do produkcji towarów oraz ziemia rolna mogą się w pewnym momencie skończyć, powodując gwałtowny wzrost cen, ten sektor stawia na umiejętności ludzi, z których korzystać będą mogli wciąż od nowa.

Niestety obrót jedynie usługami nie jest możliwy i zmagać się z konkurencją musimy również w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych. Klienci nie ukrywają, że często to cena towaru jest decydującym czynnikiem skłaniającym ich do zakupu. Na szczęście nie jest jedynym, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy bardzo modne stało się dbanie o własne zdrowie. Konsekwencją tej decyzji jest stawianie a coraz lepsze jakościowo produkty, oczywiście w granicach budżetu danej rodziny. Duży nacisk kładziony jest na to aby jedzenie było jak najmniej przetworzone, kosmetyki były produkowane z naturalnych składników, a sprzęty nie szkodziły zdrowiu. Niewielu niedowidzących wybiera okulary bez antyrefleksu. Przy kupnie butów sportowych dokładnie studiujemy ich amortyzację, nie zapominamy o przyjrzeniu się książce na grzbiecie. To wszystko sprawia, że mimo cen wyższych niż na dalekim wschodzie, jesteśmy w stanie wciąż prowadzić sprawne przedsiębiorstwa.

Nie tylko jakość towaru może być naszym atutem.

Jako klienci chcemy aby zapewniono nam znakomitą jakościowo obsługę. Nie wystarczy już, że zmęczona pani w sklepie łaskawie poda nam towar. Chcemy by zrobiła to z uśmiechem i odpowiednio się do nas zwracając. Wiele sieci posiada całe tomiszcza wskazówek dla pracowników, w jaki sposób mają odpowiadać na wewnętrzne potrzeby klientów. W niektórych kawiarniach na przykład pracownik musi rozpoznawać stałych klientów i znać ich ulubiony napój oraz kilka dodatkowych faktów o nich samych. Popularne również jest określanie przez jak długi czas należy gawędzić z klientem podczas przygotowania jego zamówienia. Dobra firma zatrudnia przeszkolonych pracowników lub sama ich szkoli. Ponieważ konkurencja stale wymaga od nas nowych i lepszych rozwiązań musimy je znać i być na nie otwartymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej