Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium podczas zakupów?

Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Konkurencja, z którą mierzymy się na rynku jest najwyższa w historii i wcale nie zapowiada się aby miało się to w przyszłości zmienić.

Wręcz przeciwnie, każdy dzień zasypuje nas nowymi przedsiębiorstwami, z których zaledwie dziesięć procent przetrwa pierwszy rok. Rynek wschodni wymusza na nas wynajdywanie rozwiązań stale obniżających ceny. Zdajemy sobie jednak sprawę, że znajdujemy się na granicy, za którą obrót towarem przestanie być w końcu rozwiązaniem. Czy jesteśmy w stanie znaleźć wyjście z tej sytuacji?

Analizując strukturę zatrudnienia w Polsce i na świecie, już teraz możemy zauważyć, że coraz większą rolę zaczyna odgrywać sektor usług. Jest to nie tylko dowód na rozwój naszego państwa, ale i przykład tego, jak odpowiadamy na rosnącą konkurencję. Podczas gdy surowce potrzebne do produkcji towarów oraz ziemia rolna mogą się w pewnym momencie skończyć, powodując gwałtowny wzrost cen, ten sektor stawia na umiejętności ludzi, z których korzystać będą mogli wciąż od nowa.

Niestety obrót jedynie usługami nie jest możliwy i zmagać się z konkurencją musimy również w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych. Klienci nie ukrywają, że często to cena towaru jest decydującym czynnikiem skłaniającym ich do zakupu. Na szczęście nie jest jedynym, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy bardzo modne stało się dbanie o własne zdrowie. Konsekwencją tej decyzji jest stawianie a coraz lepsze jakościowo produkty, oczywiście w granicach budżetu danej rodziny. Duży nacisk kładziony jest na to aby jedzenie było jak najmniej przetworzone, kosmetyki były produkowane z naturalnych składników, a sprzęty nie szkodziły zdrowiu. Niewielu niedowidzących wybiera okulary bez antyrefleksu. Przy kupnie butów sportowych dokładnie studiujemy ich amortyzację, nie zapominamy o przyjrzeniu się książce na grzbiecie. To wszystko sprawia, że mimo cen wyższych niż na dalekim wschodzie, jesteśmy w stanie wciąż prowadzić sprawne przedsiębiorstwa.

Nie tylko jakość towaru może być naszym atutem.

Jako klienci chcemy aby zapewniono nam znakomitą jakościowo obsługę. Nie wystarczy już, że zmęczona pani w sklepie łaskawie poda nam towar. Chcemy by zrobiła to z uśmiechem i odpowiednio się do nas zwracając. Wiele sieci posiada całe tomiszcza wskazówek dla pracowników, w jaki sposób mają odpowiadać na wewnętrzne potrzeby klientów. W niektórych kawiarniach na przykład pracownik musi rozpoznawać stałych klientów i znać ich ulubiony napój oraz kilka dodatkowych faktów o nich samych. Popularne również jest określanie przez jak długi czas należy gawędzić z klientem podczas przygotowania jego zamówienia. Dobra firma zatrudnia przeszkolonych pracowników lub sama ich szkoli. Ponieważ konkurencja stale wymaga od nas nowych i lepszych rozwiązań musimy je znać i być na nie otwartymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.