Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Czy cena zawsze jest najważniejszym kryterium?

Konkurencja, z którą mierzymy się na rynku jest najwyższa w historii i wcale nie zapowiada się aby miało się to w przyszłości zmienić.

Wręcz przeciwnie, każdy dzień zasypuje nas nowymi przedsiębiorstwami, z których zaledwie dziesięć procent przetrwa pierwszy rok. Rynek wschodni wymusza na nas wynajdywanie rozwiązań stale obniżających ceny. Zdajemy sobie jednak sprawę, że znajdujemy się na granicy, za którą obrót towarem przestanie być w końcu rozwiązaniem. Czy jesteśmy w stanie znaleźć wyjście z tej sytuacji?

Analizując strukturę zatrudnienia w Polsce i na świecie, już teraz możemy zauważyć, że coraz większą rolę zaczyna odgrywać sektor usług. Jest to nie tylko dowód na rozwój naszego państwa, ale i przykład tego, jak odpowiadamy na rosnącą konkurencję. Podczas gdy surowce potrzebne do produkcji towarów oraz ziemia rolna mogą się w pewnym momencie skończyć, powodując gwałtowny wzrost cen, ten sektor stawia na umiejętności ludzi, z których korzystać będą mogli wciąż od nowa.

Niestety obrót jedynie usługami nie jest możliwy i zmagać się z konkurencją musimy również w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych. Klienci nie ukrywają, że często to cena towaru jest decydującym czynnikiem skłaniającym ich do zakupu. Na szczęście nie jest jedynym, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy bardzo modne stało się dbanie o własne zdrowie. Konsekwencją tej decyzji jest stawianie a coraz lepsze jakościowo produkty, oczywiście w granicach budżetu danej rodziny. Duży nacisk kładziony jest na to aby jedzenie było jak najmniej przetworzone, kosmetyki były produkowane z naturalnych składników, a sprzęty nie szkodziły zdrowiu. Niewielu niedowidzących wybiera okulary bez antyrefleksu. Przy kupnie butów sportowych dokładnie studiujemy ich amortyzację, nie zapominamy o przyjrzeniu się książce na grzbiecie. To wszystko sprawia, że mimo cen wyższych niż na dalekim wschodzie, jesteśmy w stanie wciąż prowadzić sprawne przedsiębiorstwa.

Nie tylko jakość towaru może być naszym atutem.

Jako klienci chcemy aby zapewniono nam znakomitą jakościowo obsługę. Nie wystarczy już, że zmęczona pani w sklepie łaskawie poda nam towar. Chcemy by zrobiła to z uśmiechem i odpowiednio się do nas zwracając. Wiele sieci posiada całe tomiszcza wskazówek dla pracowników, w jaki sposób mają odpowiadać na wewnętrzne potrzeby klientów. W niektórych kawiarniach na przykład pracownik musi rozpoznawać stałych klientów i znać ich ulubiony napój oraz kilka dodatkowych faktów o nich samych. Popularne również jest określanie przez jak długi czas należy gawędzić z klientem podczas przygotowania jego zamówienia. Dobra firma zatrudnia przeszkolonych pracowników lub sama ich szkoli. Ponieważ konkurencja stale wymaga od nas nowych i lepszych rozwiązań musimy je znać i być na nie otwartymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej