Czy social media sprzedają - branża beauty?

Jest to pierwszy film z cyklu odpowiadającego na pytania, jak skutecznie pozyskiwać klientów w branży beauty, a także jak generować maksymalne zyski. Jednym z gorących tematów jest rola mediów społecznościowych w marketingu. Joanna Mączka, nagrywając film odpowiada na pytanie, czy media społecznościowe sprzedają. Mówi również o tym, czym się kierować, prowadząc firmowe profile.

Joanna Mączka – czy media społecznościowe sprzedają?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw zastanowić się, dlaczego ludzie tak chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Joanna wskazuje na to, że ludzi często interesują plotki, a rolę trzepaka bądź też osiedlowej ławki przejęły właśnie social media. Dzięki nim możemy na przykład sprawdzić, co słychać u naszych znajomych.

Ważne zdaniem rozmówczyni jest uświadomienie sobie, jak działają media społecznościowe i co przyciąga ludzi. Joanna opowiada zatem o celach, dla których zostały stworzone portale, takie jak na przykład Facebook lub Instagram, a także o tym, dlaczego warto budować tam swoją markę.

Jednym z powodów, dla których warto budować wizerunek eksperta w social mediach jest ogromna liczba potencjalnych klientów. Media społecznościowe są doskonałe zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i do uwiarygodniania się w oczach osób, które już zaufały naszym usługom.

Kolejnym z powodów, dla których warto budować profil w mediach społecznościowych jest fakt, że młodzi ludzie często sugerują się wyłącznie nimi przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Niewątpliwą korzyścią z prowadzenia profili jest również możliwość zaprezentowania na przykład gabinetu. Odpowiedź na pytanie „Czy media społecznościowe sprzedają?” brzmi zatem „Zdecydowanie tak!”.

Joanna Mączka – jak budować wizerunek eksperta w social mediach?

Aby stało się to możliwe, konieczne jest rozwiązywanie problemów klientów. Zdaniem Joanny Mączki ludzie bardzo często kupują wizerunek, a wraz z nim produkty bądź też usługi. Dla przykładu profile w mediach społecznościowych, które podejmują tematykę problemów zdrowotnych, mogą naturalnie wpleść prezentację oferty. Social media dają ogromne możliwości konwertowania kontaktów na klientów. Joanna podkreśla, że sprzedaż jest efektem ubocznym zbudowanego zaufania i nawiązania relacji z odbiorcami w mediach społecznościowych. Gdy uda się to osiągnąć, będzie zdecydowanie łatwiej sprzedawać.

Rozmówczyni zachęca widzów filmu do uczestnictwa w szkoleniu z pozyskiwania klientów. W jego trakcie omawia bowiem wszystkie narzędzia, które pozwalają budować duże społeczności i duże zasięgi, a także atrakcyjne, angażujące treści i wizerunek marki. Udział w takim szkoleniu może zaowocować ogromnym przyrostem liczby klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania stresem i emocjami pomogą w dużej firmie?

Presja, emocje i wyniki – dlaczego strategiczne podejście do szkoleń jest kluczowe w dużej firmie? Efektywna praca w dużej korporacji nie jest dziełem przypadku. Wymaga nie tylko kompetencji technicznych, ale przede wszystkim pracowników, którzy potrafią radzić sobie z presją. Właśnie dlatego coraz więcej menedżerów zadaje sobie pytanie: jak realnie wspierać swoje zespoły? Nie chodzi tu o jednorazowe wykłady motywacyjne, ale o strategiczne podejście…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z obsługi klienta wspierają rozwój sprzedaży w średnich firmach?

Szkolenia z obsługi klienta jako klucz do rozwoju sprzedaży w średnich firmach Skuteczny rozwój sprzedaży w średnich firmach zależy dziś nie tylko od jakości produktu czy ceny, ale przede wszystkim od poziomu obsługi klienta. W realiach, gdzie konkurencja jest o jedno kliknięcie dalej, to właśnie doświadczenie klienta (Customer Experience) staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na sprzedaż w średnich firmach. Wiele średnich przedsiębiorstw inwestuje w marketing, zapominając,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z komunikacji poprawiają relacje w zespole?

Dlaczego relacje w zespole są kluczowe dla biznesu? Firmy inwestują ogromne środki w nowe technologie, procesy i biura, często zapominając o najważniejszym spoiwie – relacjach międzyludzkich. Skuteczna współpraca nie jest dziełem przypadku. To wynik świadomego dbania o to, jak ludzie ze sobą rozmawiają. Złe nawyki komunikacyjne, niewypowiedziane frustracje i chaos informacyjny potrafią zniszczyć nawet najbardziej utalentowany zespół i fundamentalnie osłabić relacje w zespole. Właśnie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.