Czy social media sprzedają - branża beauty?

Jest to pierwszy film z cyklu odpowiadającego na pytania, jak skutecznie pozyskiwać klientów w branży beauty, a także jak generować maksymalne zyski. Jednym z gorących tematów jest rola mediów społecznościowych w marketingu. Joanna Mączka, nagrywając film odpowiada na pytanie, czy media społecznościowe sprzedają. Mówi również o tym, czym się kierować, prowadząc firmowe profile.

Joanna Mączka – czy media społecznościowe sprzedają?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw zastanowić się, dlaczego ludzie tak chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Joanna wskazuje na to, że ludzi często interesują plotki, a rolę trzepaka bądź też osiedlowej ławki przejęły właśnie social media. Dzięki nim możemy na przykład sprawdzić, co słychać u naszych znajomych.

Ważne zdaniem rozmówczyni jest uświadomienie sobie, jak działają media społecznościowe i co przyciąga ludzi. Joanna opowiada zatem o celach, dla których zostały stworzone portale, takie jak na przykład Facebook lub Instagram, a także o tym, dlaczego warto budować tam swoją markę.

Jednym z powodów, dla których warto budować wizerunek eksperta w social mediach jest ogromna liczba potencjalnych klientów. Media społecznościowe są doskonałe zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i do uwiarygodniania się w oczach osób, które już zaufały naszym usługom.

Kolejnym z powodów, dla których warto budować profil w mediach społecznościowych jest fakt, że młodzi ludzie często sugerują się wyłącznie nimi przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Niewątpliwą korzyścią z prowadzenia profili jest również możliwość zaprezentowania na przykład gabinetu. Odpowiedź na pytanie „Czy media społecznościowe sprzedają?” brzmi zatem „Zdecydowanie tak!”.

Joanna Mączka – jak budować wizerunek eksperta w social mediach?

Aby stało się to możliwe, konieczne jest rozwiązywanie problemów klientów. Zdaniem Joanny Mączki ludzie bardzo często kupują wizerunek, a wraz z nim produkty bądź też usługi. Dla przykładu profile w mediach społecznościowych, które podejmują tematykę problemów zdrowotnych, mogą naturalnie wpleść prezentację oferty. Social media dają ogromne możliwości konwertowania kontaktów na klientów. Joanna podkreśla, że sprzedaż jest efektem ubocznym zbudowanego zaufania i nawiązania relacji z odbiorcami w mediach społecznościowych. Gdy uda się to osiągnąć, będzie zdecydowanie łatwiej sprzedawać.

Rozmówczyni zachęca widzów filmu do uczestnictwa w szkoleniu z pozyskiwania klientów. W jego trakcie omawia bowiem wszystkie narzędzia, które pozwalają budować duże społeczności i duże zasięgi, a także atrakcyjne, angażujące treści i wizerunek marki. Udział w takim szkoleniu może zaowocować ogromnym przyrostem liczby klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia przygotowują brygadzistów do prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami?

Prowadzenie trudnych rozmów przez brygadzistów – szkolenia Rola brygadzisty to znacznie więcej niż tylko nadzór nad technicznymi aspektami pracy. To codzienne zarządzanie ludźmi, motywowanie zespołu i, co nieuniknione, reagowanie na problemy. Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają liderzy pierwszej linii, jest prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami. Niezależnie od tego, czy chodzi o spadek wydajności, naruszenie zasad bezpieczeństwa, czy konflikt…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak powinna być przeprowadzana skuteczna rozmowa sprzedażowa? – Wywiad z Pawłem Głowackim

Sztuka rozmowy sprzedażowej – kluczowe zasady W świecie biznesu rozmowa sprzedażowa jest często postrzegana jako decydujące starcie, w którym liczy się siła argumentów i umiejętność przekonywania za wszelką cenę. Wielu handlowców podchodzi do niej jak do egzaminu, skupiając się na prezentacji produktu i zbijaniu obiekcji. To podejście, pełne presji i nastawione na szybką finalizację sprzedaży, często prowadzi donikąd, budując opór zamiast zaufania. Kluczem…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwijać kompetencje działu HR? – praktyczny przewodnik

Strategiczny HR – klucz do zaangażowania i rozwoju talentów w firmie Współczesny dział HR to już nie tylko administracja kadrowa i naliczanie wynagrodzeń. To strategiczny partner dla biznesu, który odpowiada za najcenniejszy zasób firmy – ludzi. Aby sprostać dynamicznym wyzwaniom rynku, specjaliści HR muszą nieustannie poszerzać swoje horyzonty i umiejętności. Właśnie dlatego coraz więcej świadomych organizacji inwestuje w rozwój kompetencji swoich zespołów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.