Czy social media sprzedają - branża beauty?

Jest to pierwszy film z cyklu odpowiadającego na pytania, jak skutecznie pozyskiwać klientów w branży beauty, a także jak generować maksymalne zyski. Jednym z gorących tematów jest rola mediów społecznościowych w marketingu. Joanna Mączka, nagrywając film odpowiada na pytanie, czy media społecznościowe sprzedają. Mówi również o tym, czym się kierować, prowadząc firmowe profile.

Joanna Mączka – czy media społecznościowe sprzedają?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw zastanowić się, dlaczego ludzie tak chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Joanna wskazuje na to, że ludzi często interesują plotki, a rolę trzepaka bądź też osiedlowej ławki przejęły właśnie social media. Dzięki nim możemy na przykład sprawdzić, co słychać u naszych znajomych.

Ważne zdaniem rozmówczyni jest uświadomienie sobie, jak działają media społecznościowe i co przyciąga ludzi. Joanna opowiada zatem o celach, dla których zostały stworzone portale, takie jak na przykład Facebook lub Instagram, a także o tym, dlaczego warto budować tam swoją markę.

Jednym z powodów, dla których warto budować wizerunek eksperta w social mediach jest ogromna liczba potencjalnych klientów. Media społecznościowe są doskonałe zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i do uwiarygodniania się w oczach osób, które już zaufały naszym usługom.

Kolejnym z powodów, dla których warto budować profil w mediach społecznościowych jest fakt, że młodzi ludzie często sugerują się wyłącznie nimi przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Niewątpliwą korzyścią z prowadzenia profili jest również możliwość zaprezentowania na przykład gabinetu. Odpowiedź na pytanie „Czy media społecznościowe sprzedają?” brzmi zatem „Zdecydowanie tak!”.

Joanna Mączka – jak budować wizerunek eksperta w social mediach?

Aby stało się to możliwe, konieczne jest rozwiązywanie problemów klientów. Zdaniem Joanny Mączki ludzie bardzo często kupują wizerunek, a wraz z nim produkty bądź też usługi. Dla przykładu profile w mediach społecznościowych, które podejmują tematykę problemów zdrowotnych, mogą naturalnie wpleść prezentację oferty. Social media dają ogromne możliwości konwertowania kontaktów na klientów. Joanna podkreśla, że sprzedaż jest efektem ubocznym zbudowanego zaufania i nawiązania relacji z odbiorcami w mediach społecznościowych. Gdy uda się to osiągnąć, będzie zdecydowanie łatwiej sprzedawać.

Rozmówczyni zachęca widzów filmu do uczestnictwa w szkoleniu z pozyskiwania klientów. W jego trakcie omawia bowiem wszystkie narzędzia, które pozwalają budować duże społeczności i duże zasięgi, a także atrakcyjne, angażujące treści i wizerunek marki. Udział w takim szkoleniu może zaowocować ogromnym przyrostem liczby klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Komunikacja z klientem - jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy?

Komunikacja z klientem – jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy? Od przebiegu rozmowy z potencjalnym klientem zależy, czy uda się doprowadzić do jego pozyskania. Odpowiednia komunikacja to również wizytówka działalności. Przekonaj się, jak rozmawiać, aby przynieść zyski swojej firmie. Dowiedz się również, czego się wystrzegać. Szkolenie z komunikacji pozwala podnieść swoje kompetencje także w sytuacjach, gdy rozmówca początkowo jest sceptycznie nastawiony.…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój

Merchandising w praktyce — sposób na większe zyski sklepu

Merchandising w praktyce — sposób na większe zyski sklepu Pojęcia takie jak  merchandising oraz visual merchandising są ostatnio coraz częściej spotykane. Nic dziwnego, gdyż walka o klienta decyduje o rezultatach osiąganych przez sklepy. Poniżej dowiesz się, czym jest merchandising i na czym polega. Wskażemy również przykłady wykorzystania merchandisingu przez marki, które notują doskonałe wyniki sprzedażowe. Czym jest visual…
dowiedz się więcej