Czym jest adaptive learning?

platforma e-learningowa

 

W ostatnim wpisie mówiliśmy o trendach cyfryzacji w branży szkoleniowej. Adaptive learning to bardzo ciekawy nurt tej cyfryzacji. Co zatem oznacza? Czym różni się zwyczajna platforma e-learningowa od platformy adaptive learning?

Co to jest Adaptive learning?

Adaptive learning (po polsku nauczanie adaptacyjne) to dostosowanie materiału oraz sposobu jego przekazu do potrzeb, poziomu wiedzy oraz oczekiwań uczestnika szkolenia. Oznacza to, że platforma dopasowuje przekazywane treści, a czasem także sposób ich prezentacji indywidualnie do uczestnika.

Dzięki temu przy pomocy platformy adaptive learning przeszkolić można pracowników o różnym poziomie wyjściowej wiedzy oraz doświadczenia. Z założenia platforma powinna posiadać rozwiązania, które, dzięki algorytmom i udziałowi sztucznej inteligencji, same będą w stanie dostosować ofertę edukacyjną do każdego uczestnika.

Uczestnik zaś dzięki temu otrzymać ma szkolenie,  które idealnie odpowie na jego potrzeby: odświeży obszary, które tego wymagają, rozwinie nowe kompetencje, a jednocześnie nie znudzi i przyniesie satysfakcję z procesu uczenia przy optymalnym poziomie włożonego w nie wysiłku. Wydaje się to być szczególnie cenne w aktualnych czasach, w których często pracownicy różnią się wykształceniem i doświadczeniem i  w których na porządku dziennym jest zmiana branży, stanowiska oraz rozwój zupełnie nowych kompetencji, zgodnie z potrzebami dynamicznie zmieniającego się rynku. Adaptive learning wydaje się być więc bardzo trafnym, choć raczej nie zaskakującym trendem.

Adaptive learning w klasycznej branży szkoleniowej

W branży szkoleniowej już od jakiegoś czasu wyraźnie widać dążenie do indywidualizacji oferty szkoleniowej dla Klienta. Najlepsze firmy szkoleniowe wiedzą, jak ważne jest skrupulatne dostosowanie oferty (materiału, metod szkoleniowych, formy szkolenia) do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Badanie potrzeb rozwojowych oraz ewaluacja oczekiwań i możliwości uczestników szkoleń powinny być zatem oczywistym działaniem podczas realizacji współpracy szkoleniowej.

Można zatem powiedzieć, że sama idea adaptive learningu nie jest czymś nowym w branży szkoleniowej. Nowe elementy tego rozwiązania to wprowadzenie jej do e-learningu, a także wykorzystanie do tego procesu nowych technologii, takich jak inteligentne algorytmy oraz sztuczna inteligencja.

Rozwijające się trendy indywidualizacji w branży platform e-learningowych są szczególnie ważne w aktualnej sytuacji dynamicznych zmian, związanych z zmienianiem się trendów oraz wymogami pandemicznymi. Mogą bowiem stanowić świetną odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie wykorzystania technologii w metodach szkoleniowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.