Czym jest adaptive learning?

platforma e-learningowa

 

W ostatnim wpisie mówiliśmy o trendach cyfryzacji w branży szkoleniowej. Adaptive learning to bardzo ciekawy nurt tej cyfryzacji. Co zatem oznacza? Czym różni się zwyczajna platforma e-learningowa od platformy adaptive learning?

Co to jest Adaptive learning?

Adaptive learning (po polsku nauczanie adaptacyjne) to dostosowanie materiału oraz sposobu jego przekazu do potrzeb, poziomu wiedzy oraz oczekiwań uczestnika szkolenia. Oznacza to, że platforma dopasowuje przekazywane treści, a czasem także sposób ich prezentacji indywidualnie do uczestnika.

Dzięki temu przy pomocy platformy adaptive learning przeszkolić można pracowników o różnym poziomie wyjściowej wiedzy oraz doświadczenia. Z założenia platforma powinna posiadać rozwiązania, które, dzięki algorytmom i udziałowi sztucznej inteligencji, same będą w stanie dostosować ofertę edukacyjną do każdego uczestnika.

Uczestnik zaś dzięki temu otrzymać ma szkolenie,  które idealnie odpowie na jego potrzeby: odświeży obszary, które tego wymagają, rozwinie nowe kompetencje, a jednocześnie nie znudzi i przyniesie satysfakcję z procesu uczenia przy optymalnym poziomie włożonego w nie wysiłku. Wydaje się to być szczególnie cenne w aktualnych czasach, w których często pracownicy różnią się wykształceniem i doświadczeniem i  w których na porządku dziennym jest zmiana branży, stanowiska oraz rozwój zupełnie nowych kompetencji, zgodnie z potrzebami dynamicznie zmieniającego się rynku. Adaptive learning wydaje się być więc bardzo trafnym, choć raczej nie zaskakującym trendem.

Adaptive learning w klasycznej branży szkoleniowej

W branży szkoleniowej już od jakiegoś czasu wyraźnie widać dążenie do indywidualizacji oferty szkoleniowej dla Klienta. Najlepsze firmy szkoleniowe wiedzą, jak ważne jest skrupulatne dostosowanie oferty (materiału, metod szkoleniowych, formy szkolenia) do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Badanie potrzeb rozwojowych oraz ewaluacja oczekiwań i możliwości uczestników szkoleń powinny być zatem oczywistym działaniem podczas realizacji współpracy szkoleniowej.

Można zatem powiedzieć, że sama idea adaptive learningu nie jest czymś nowym w branży szkoleniowej. Nowe elementy tego rozwiązania to wprowadzenie jej do e-learningu, a także wykorzystanie do tego procesu nowych technologii, takich jak inteligentne algorytmy oraz sztuczna inteligencja.

Rozwijające się trendy indywidualizacji w branży platform e-learningowych są szczególnie ważne w aktualnej sytuacji dynamicznych zmian, związanych z zmienianiem się trendów oraz wymogami pandemicznymi. Mogą bowiem stanowić świetną odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie wykorzystania technologii w metodach szkoleniowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.