Czym jest Google Analytics?

Jednym z oferowanych przez nas szkoleń, które cieszą się największą popularnością, jest kurs, obejmujący zasady posługiwania się narzędziem Google Analytics. Czym jest ten mechanizm? Na czym polega jego sukces oraz w jaki sposób efektywnie go wykorzystać? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Czym właściwie jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, które pozwala nam na pozyskanie informacji na temat naszej strony oraz tego, czy prowadzona przez nas kampania i inne działania podejmowane w obrębie witryny. Przynoszą oczekiwany skutek w postaci odpowiedniego wypozycjonowania i wystarczającej liczby odwiedzin na stronie. To tak w uproszczeniu. Dzięki Google Analytics dowiemy się również co konkretnie użytkownicy robią na stronie. A także jakie treści interesują ich najbardziej, jakie jest źródło ich odwiedzin i tak dalej.

Przejrzysta i przystępna forma

Sukces Google Analytics tkwi prawdopodobnie w intuicyjnej obsłudze oraz przejrzystej, łatwej formie raportów, generowanych przez to narzędzie. Google Analytics pozwala nam na realizację postawionych celów biznesowych, a prowadzona kampania marketingowa staje się spójna i zaplanowana. Wszystko dzięki temu, jak cenne informacje otrzymujemy w ramach raportów. Jak to właściwie działa? Skąd te informacje? Sprawcą jest kod śledzący GATC, wykorzystujący język znaczników Java Script. W uproszczeniu – jeżeli użytkownik odwiedza stronę, serwer zwraca go do przeglądarki, tworzą się pliki cookies, które przechowują najważniejsze informacje o odwiedzających.

Czy korzystanie z Google Analytics jest trudne?

Jak już wspomnieliśmy, Google Analytics cechuje przystępna i przejrzysta forma, dzięki czemu niezwykle łatwo z niego korzystać. Wystarczy jedynie poznać podstawowe zasady. Łatwa jest rejestracja (zajmie dosłownie kilka minut) oraz dokonanie podstawowej konfiguracji. Aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam to narzędzie, warto jednak skonsultować się ze specjalistami i dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.

Filtry, zarządzanie, segmentacja…

Przechodząc zatem do pojęć trudniejszych, w ramach nauki posługiwania się narzędziem Google Analytics należy przede wszystkim poznać schemat optymalnej konfiguracji filtrów. Dzięki temu mamy możliwość swoistego rozdzielenia ruchu, jaki pojawia się na stronie oraz doprecyzowanie uzyskiwanych raportów. Istotne jest również zarządzanie, ponieważ z mechanizmu Google Analytics może korzystać na raz kilku użytkowników, którym można nadać poszczególne, różne uprawnienia. Z kolei segmentacja, dotyczy precyzyjnego wskazania wszelkich istniejących w obrębie strony oraz kampanii problemów. Możemy podzielić na przykład ruch na stronie nowych użytkowników, odwiedziny z transakcjami oraz ruch z telefonów.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenie z zakresu Google Analytics, które na stałe znajduje się w oferowanym przez nas katalogu, skierowane jest do osób, które na co dzień zajmują się marketingiem internetowym, tworzeniem stron w WordPressie, wykorzystujących SEO oraz Google Analytics i potrzebujących dodatkowego wsparcia w tym zakresie oraz zaawansowanej, rozbudowanej wiedzy. Jesteśmy jednak otwarci również na inne potrzeby naszych Klientów. Jeżeli chcesz poznać Google Analytics od absolutnych podstaw. Dowiedzieć się czym jest to narzędzie, jak można je wykorzystać, jak utworzyć konto w Google Analytics – skontaktuj się z nami.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Podstawy Google AdWords

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.