Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Diagnoza potrzeb rozwojowych - czemu służy i dlaczego jest tak istotna?

Diagnoza potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa

diagnoza potrzeb rozwojowych

Diagnoza potrzeb rozwojowych firmy jest bardzo ważnym etapem realizowania szkoleń dla przedsiębiorstwa. Nie powinno się go pomijać, czy też lekceważyć z kilku powodów.

Badanie potrzeb przedsiębiorstwa pozwala dobrać szkolenia do indywidualnych potrzeb. Proces ten to nic innego, jak rzetelne poznanie organizacji i jej funkcjonowanie. Obejmuje poszukiwanie zasobów, możliwych przyczyn trudności i obszarów wymagających usprawnienia w firmie. Dzięki takiej analizie możemy zaoferować organizacji szkolenie, które jest dokładną odpowiedzią na jej potrzeby, a nie powielanym schematem.

Diagnoza potrzeb rozwojowych – czemu służy?

Nawet najlepsze szkolenie na najwyższym poziomie może zawieść oczekiwania, jeśli nie zostało odpowiednio dobrane do indywidualnych potrzeb firmy. Dzięki skrupulatnej diagnozie potrzeb rozwojowych realizowane usługi realnie wspierają i usprawniają działanie przedsiębiorstwa. Daje nam ona także pewność, że środki, które przeznaczymy na szkolenia są właściwie wykorzystane, a zrealizowane szkolenia są dobrą inwestycją w rozwój firmy.

Rzetelnie przeprowadzona analiza potrzeb szkoleniowych firmy pozwala na monitorowanie postępów przy realizacji dłuższych projektów rozwojowych. Dzięki poznaniu początkowego funkcjonowania firmy z łatwością można obserwować, które obszary i w jakim stopniu rozwinęły się po realizacji dobranych szkoleń.

Diagnoza potrzeb rozwojowych a dofinansowania

Diagnoza potrzeb rozwojowych jest także często wymagana w przypadku starania się o dofinansowanie szkoleń w ramach projektów PARP, czy też KRS. Taka diagnoza jest konieczna, aby starać się o pozyskanie środków w ramach Akademii Menedżera MŚP 2. Projekt ten przewiduje wsparcie w rozwoju kadry menedżerskiej dla mikro-, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Aby wziąć w nim udział konieczne jest przeprowadzenie profesjonalnej analizy potrzeb rozwojowych. Warto zaznaczyć, że w ramach projektu można starać się o dofinansowanie diagnozy potrzeb.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o diagnozie potrzeb rozwojowych? Masz dodatkowe pytania o tę usługę? Zadaj je w komentarzu lub skontaktuj się z naszymi doradcami.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.