Dlaczego nie lubimy sprzedawać, ale lubimy jak się nam doradza?

Odpowiedź na pytanie: “Dlaczego nie lubimy sprzedawać, ale lubimy jak się nam doradza?” jest prosta! Sprzedawanie produktów i usług kojarzy się wielu osobom ze stresem i dyskomfortem. W tym filmie Joanna Mączka (trener i prowadząca szkolenia z marketingu beauty) próbowała odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak się dzieje. Skąd poczucie skrępowania i jak temu zaradzić? Sprzedawanie podobnie jak kupowanie może być przecież przyjemne.

Szkolenie marketing beauty – jakie bariery trzeba pokonać?

Joanna Mączka określiła warunki, w których ludzie lubią kupować. Wskazała między innymi na sytuację, w której sprzedawca nie jest nachalny. Klienci czują się bowiem komfortowo, nie będąc „przymuszanym” do podjęcia decyzji zakupowej. Gdy te same osoby wcielają się w rolę sprzedawców, także nie chcą wywierać nacisku na osoby zainteresowane ofertą. To właśnie obawa przed byciem nachalnym jest jedną z tych, które trzeba pokonać w branży beauty. Sprzedawcy produktów i usług muszą mierzyć się również z następującymi trudnościami:

  • strach przed porażką (lęk przed oceną i odrzuceniem),
  • „siedzenie w portfelu klienta”,
  • brak znajomości swojej oferty i produktów,
  • brak znajomości procedur i schematu rozmowy.

Nikt nie chce mieć poczucia, że „wciska” swoim klientom usługi. Z tego też powodu konieczne jest aktywne interesowanie się potrzebami klienta, ale w sposób wyważony.

Drugą barierą jest strach przed porażką. Ważne jest, aby sprzedawca nie traktował braku sprzedaży osobiście. Bardzo często przyczyna odmowy klienta leży bowiem zupełnie gdzie indziej. Jak wskazują statystyki, zdecydowana większość klientów nie kupuje usług/produktów przy pierwszym kontakcie ze sprzedawcą.

„Siedzenie w portfelu klienta” oznacza, że wielu właścicieli biznesów beauty mylnie ocenia możliwości kupujących. Pojawiają się bowiem sytuacje, w których klientki kupują produkty i korzystają z usług, na które pozornie ich nie stać. Nieprawidłowa ocena możliwości finansowych osób zainteresowanych usługą lub produktem i „filtrowanie klientów” to często popełniany błąd.

Szkolenia z marketingu beauty owocują także perfekcyjną znajomością branży, a także oferowanych produktów i usług. Świadomość swojej oferty i wyspecjalizowanie w branży beauty daje z kolei ogromną pewność siebie.

Brak znajomości schematów rozmowy i procedur to ostatnia z wymienionych przez Joannę Mączkę barier. Istnieje szereg sytuacji, w których warto mieć przygotowane schematy wypowiedzi.

Szkolenie marketing beauty – dlaczego warto?

Na szkoleniach z marketingu beauty uczestnicy mogą poradzić sobie ze wszystkimi przeszkodami po to, aby zyskać pewność siebie. Zdaniem Joanny Mączki, aby osiągnąć sukces, nie trzeba być prawdziwym sprzedawcą. Wystarczy bowiem rola doradcy klienta. Wieloaspektowe przygotowanie do prowadzenia działalności to wynik wzięcia udziału w szkoleniach. Wszystkie opisane przez Joannę bariery są do pokonania. Dzięki temu możliwe jest maksymalne wykorzystanie potencjału prowadzonej działalności. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach.

 

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Efektywna komunikacja lidera z zespołem w sieci sklepów spożywczych. Wywiad z Pawłem Głowackim

Dlaczego komunikacja lidera w sklepie ma kluczowe znaczenie? Skuteczna komunikacja lidera z zespołem to jedna z kluczowych kompetencji zarządczych w środowisku handlu detalicznego. W branży, gdzie codzienność jest szybka, zadania zmienne, a relacje intensywne – to właśnie sposób rozmowy, przekazu i reakcji lidera wpływa na atmosferę pracy, motywację zespołu i jakość obsługi klienta. Od tego, jak lider mówi, słucha i reaguje, zależy nie tylko sprawność operacyjna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.