Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

W dniach 10-11 stycznia 2019 przeprowadziliśmy pakiet szkoleń menedżerskich dla pracowników firmy Torimpex: dla kierowników sklepów (dwa szkolenia) oraz dla osób zatrudnionych w centrali firmy.

Torimpex to lokalna (toruńska) sieć sklepów spożywczych, obecna na rynku od dwudziestu lat, stale zwiększająca liczbę swoich placówek. We wcześniejszych latach firma korzystała już z naszych usług, doszkalając swoich pracowników z zakresu merchandisingu i obsługi klienta oraz obsługi programu Excel w księgowości.

Cele szkolenia

Szkolenie skupiło się na rozwoju kompetencji miękkich zarządzającego zespołem. Za cel spotkań wzięliśmy więc:

  • Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zespołem
  • Poprawę komunikacji na linii przełożony – podwładny
  • Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych dzięki polepszonej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w zespole
  • Kontrolę własnych zachowań niewerbalnych

Przebieg szkolenia

Na szkolenie złożyła się część teoretyczna oraz ćwiczeniowa. Wykład objął takie zagadnienia, jak:

  1. Podstawy teorii zarządzania. Najistotniejsze elementy do zastosowania w praktyce firm sprzedażowych
  2. Jak zbudować efektywny zespół? Dynamika procesów grupowych, podział na grupy zadaniowe, odkrywanie unikatowych umiejętności poszczególnych jednostek
  3. Komunikacja przełożony-zespół: Jak mówić, jak słuchać, jak motywować?
  4. Metody usprawniania komunikacji w zespole
  5. Panowanie nad emocjami zespołu: rozwiązywanie i wykorzystywanie potencjału konfliktów, narzędzia przeciwdziałające wypaleniu, stymulowanie elastyczności i kreatywności

Część ćwiczeniowa przeprowadzona była metodą warsztatową. Pracowaliśmy nad narzędziami i umiejętnościami wspierającymi codzienne obowiązki pracowników. W związku z czym tematyka szkolenia spotkała się z dużym zaangażowaniem uczestników.

Ze szczególnym zainteresowaniem spotkała się problematyka zarządzania międzypokoleniowego. Niemal wszyscy uczestnicy wskazali kwestie zrozumienia i współpracy jako najistotniejsze z zagadnień poruszanych podczas szkolenia. W czasie podsumowania szkolenia, uczestnicy podkreślali, że wiedza, którą zdobyli na ten temat, pozwoli na polepszenie komunikacji pomiędzy starszymi i młodszymi członkami zespołu.

Podczas pracy uczestnicy chętnie dzielili się doświadczeniami ze swojej codziennej pracy – dzięki temu zbudowaliśmy dla nich dobrze sprofilowane case studies.

Efekty szkolenia

Szkolenie spełniło oczekiwania pracowników firmy Torimpex, a ponieważ było pierwszym tego typu, warto byłoby kontynuować zagadnienia związane z miękkimi, interpersonalnymi aspektami pracy. Firma już wyraziła zainteresowanie kolejnymi szkoleniami z logiem „Warto Szkolić”. Dziękujemy!

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej