Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie

We wrześniu zakończyliśmy kilkunastodniowy cykl doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie. W sumie w zajęciach wzięło udział dziewiętnaście osób, kierownicy i pracownicy sklepów. Pokazaliśmy jak na układać towar i na nowo zaaranżować przestrzeń sklepową, tak aby była ona zgodna z zasadami merchandisingu –> pozwoliła na podniesienie sprzedaży.

Cele doradztwa

Celem doradztwa była przebudowa przestrzeni sklepowej w oparciu o zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych “Plasterek” przeprowadziliśmy w formie analityczno-warsztatowej na terenie dwóch punktów sieci. Trener analizował ułożenie towarów w poszczególnych sekcjach sklepowych i demonstrował pracownikom, jak produkty powinny zostać ułożone, aby zwiększyć przychód. Następnie, kolejno dla każdej sekcji produktowej, pracownicy mieli okazję ułożyć na nowo towar pod czujnym okiem trenera 🙂

W ramach całego doradztwa omówiliśmy najważniejsze zagadnienia z zakresu merchandisingu:

  • Podział towarów na grupy asortymentowe
  • Efekt masy towarowej
  • Strefy oddziaływania: strefa zimna/ciepła
  • Dokładanie towaru, zasada FIFO
  • Sezonowość, promocje
  • Estetyka i czystość

Rezultaty doradztwa

Po pierwsze: diametralna zmiana w ladzie nabiałowej

W pierwszym ze sklepów w szczególności poprawy wymagała lada nabiałowa, w której towary nie były pogrupowane wg kategorii produktów, a towary wysokomarżowe i z krótką datą ważności nie zostały odpowiednio wyeksponowane. W rezultacie naszego spotkania w sklepie pojawił się następujący, nowy układ produktów w ladzie:

doradztwo merchandising

Tak jak w ladzie nabiałowej, tak i w całym sklepie zarekomendowaliśmy ułożenie poszczególnych kategorii produktów towarów w pionach (patrz grafika powyżej). Wzrok klienta przebiega po półkach poziomo, tak więc idąc wzdłuż alejki, w ten sposób zobaczy pełną szerokość oferty. Ponadto zaproponowaliśmy następujące zmiany w pozostałych sekcjach sklepowych:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Po drugie: nowy układ regałów w sklepie

Z kolei w drugim ze sklepów głównym zidentyfikowanym problemem był układ regałów w sklepie. Po naszej rekomendacji właściciel zdecydował się na przebudowę przestrzeni sklepowej w następujący sposób:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Dzięki prostemu zabiegowi przedzielenia długich ciągów regałów klient będzie mógł łatwiej poruszać się po sklepie. W jaki sposób? Na przykład wrócić po zapomniany wcześniej produkt, bez konieczności przepychania się.

Serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i udział w naszym doradztwie biznesowym dla sklepów spożywczych. Jesteśmy pewni, że poprzez zastosowanie rekomendowanych działań, sieć „Plasterek” zwiększy sprzedaż i przychód.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czat GPT - wszystkie ważne informacje

Czat GPT to zaawansowana technologia opracowana przez OpenAI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania tekstów i prowadzenia konwersacji w sposób zbliżony do ludzkiego. Dzięki zastosowaniu modelu językowego GPT-4, Chat GPT potrafi odpowiadać na pytania, udzielać porad, a także tworzyć treści na różnorodne tematy. Jego zdolność do przetwarzania i generowania tekstu sprawia, że jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.