Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie

We wrześniu zakończyliśmy kilkunastodniowy cykl doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie. W sumie w zajęciach wzięło udział dziewiętnaście osób, kierownicy i pracownicy sklepów. Pokazaliśmy jak na układać towar i na nowo zaaranżować przestrzeń sklepową, tak aby była ona zgodna z zasadami merchandisingu –> pozwoliła na podniesienie sprzedaży.

Cele doradztwa

Celem doradztwa była przebudowa przestrzeni sklepowej w oparciu o zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” przeprowadziliśmy w formie analityczno-warsztatowej na terenie dwóch punktów sieci. Trener analizował ułożenie towarów w poszczególnych sekcjach sklepowych i demonstrował pracownikom, jak produkty powinny zostać ułożone, aby zwiększyć przychód. Następnie, kolejno dla każdej sekcji produktowej, pracownicy mieli okazję ułożyć na nowo towar pod czujnym okiem trenera 🙂

W ramach całego doradztwa omówiliśmy najważniejsze zagadnienia z zakresu merchandisingu:

  • Podział towarów na grupy asortymentowe
  • Efekt masy towarowej
  • Strefy oddziaływania: strefa zimna/ciepła
  • Dokładanie towaru, zasada FIFO
  • Sezonowość, promocje
  • Estetyka i czystość

Rezultaty doradztwa

Po pierwsze: diametralna zmiana w ladzie nabiałowej

W pierwszym ze sklepów w szczególności poprawy wymagała lada nabiałowa, w której towary nie były pogrupowane wg kategorii produktów, a towary wysokomarżowe i z krótką datą ważności nie zostały odpowiednio wyeksponowane. W rezultacie naszego spotkania w sklepie pojawił się następujący, nowy układ produktów w ladzie:

doradztwo merchandising

Tak jak w ladzie nabiałowej, tak i w całym sklepie zarekomendowaliśmy ułożenie poszczególnych kategorii produktów towarów w pionach (patrz grafika powyżej). Wzrok klienta przebiega po półkach poziomo, tak więc idąc wzdłuż alejki, w ten sposób zobaczy pełną szerokość oferty. Ponadto zaproponowaliśmy następujące zmiany w pozostałych sekcjach sklepowych:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Po drugie: nowy układ regałów w sklepie

Z kolei w drugim ze sklepów głównym zidentyfikowanym problemem był układ regałów w sklepie. Po naszej rekomendacji właściciel zdecydował się na przebudowę przestrzeni sklepowej w następujący sposób:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Dzięki prostemu zabiegowi przedzielenia długich ciągów regałów klient będzie mógł łatwiej poruszać się po sklepie. W jaki sposób? Na przykład wrócić po zapomniany wcześniej produkt, bez konieczności przepychania się.

Serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i udział w naszym doradztwie biznesowym dla sklepów spożywczych. Jesteśmy pewni, że poprzez zastosowanie rekomendowanych działań, sieć „Plasterek” zwiększy sprzedaż i przychód.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Typy klientów, a techniki sprzedaży, czyli kilka słów o szkoleniu dla firmy z branży zoologicznej

Typy klientów, a techniki sprzedaży, czyli kilka słów o szkoleniu dla firmy z branży zoologicznej W dniach 15-18 marca zrealizowaliśmy cykl szkoleń dla firmy Leopardus — sieci sklepów zoologicznych. Szkolenia odbywały się w ramach dwóch projektów — Akademii Skutecznej Sprzedaży (dla pracowników sprzedaży) oraz Skuteczny Styl Zarządzania Zespołem (dla kadry kierowniczej). Przeczytaj czego dowiedzieli się uczestnicy naszych szkoleń. W…
dowiedz się więcej