Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie

We wrześniu zakończyliśmy kilkunastodniowy cykl doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie. W sumie w zajęciach wzięło udział dziewiętnaście osób, kierownicy i pracownicy sklepów. Pokazaliśmy jak na układać towar i na nowo zaaranżować przestrzeń sklepową, tak aby była ona zgodna z zasadami merchandisingu –> pozwoliła na podniesienie sprzedaży.

Cele doradztwa

Celem doradztwa była przebudowa przestrzeni sklepowej w oparciu o zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych “Plasterek” przeprowadziliśmy w formie analityczno-warsztatowej na terenie dwóch punktów sieci. Trener analizował ułożenie towarów w poszczególnych sekcjach sklepowych i demonstrował pracownikom, jak produkty powinny zostać ułożone, aby zwiększyć przychód. Następnie, kolejno dla każdej sekcji produktowej, pracownicy mieli okazję ułożyć na nowo towar pod czujnym okiem trenera 🙂

W ramach całego doradztwa omówiliśmy najważniejsze zagadnienia z zakresu merchandisingu:

  • Podział towarów na grupy asortymentowe
  • Efekt masy towarowej
  • Strefy oddziaływania: strefa zimna/ciepła
  • Dokładanie towaru, zasada FIFO
  • Sezonowość, promocje
  • Estetyka i czystość

Rezultaty doradztwa

Po pierwsze: diametralna zmiana w ladzie nabiałowej

W pierwszym ze sklepów w szczególności poprawy wymagała lada nabiałowa, w której towary nie były pogrupowane wg kategorii produktów, a towary wysokomarżowe i z krótką datą ważności nie zostały odpowiednio wyeksponowane. W rezultacie naszego spotkania w sklepie pojawił się następujący, nowy układ produktów w ladzie:

doradztwo merchandising

Tak jak w ladzie nabiałowej, tak i w całym sklepie zarekomendowaliśmy ułożenie poszczególnych kategorii produktów towarów w pionach (patrz grafika powyżej). Wzrok klienta przebiega po półkach poziomo, tak więc idąc wzdłuż alejki, w ten sposób zobaczy pełną szerokość oferty. Ponadto zaproponowaliśmy następujące zmiany w pozostałych sekcjach sklepowych:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Po drugie: nowy układ regałów w sklepie

Z kolei w drugim ze sklepów głównym zidentyfikowanym problemem był układ regałów w sklepie. Po naszej rekomendacji właściciel zdecydował się na przebudowę przestrzeni sklepowej w następujący sposób:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Dzięki prostemu zabiegowi przedzielenia długich ciągów regałów klient będzie mógł łatwiej poruszać się po sklepie. W jaki sposób? Na przykład wrócić po zapomniany wcześniej produkt, bez konieczności przepychania się.

Serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i udział w naszym doradztwie biznesowym dla sklepów spożywczych. Jesteśmy pewni, że poprzez zastosowanie rekomendowanych działań, sieć „Plasterek” zwiększy sprzedaż i przychód.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.