Działania PR dla mikro, makro i średnich firm

PR, czyli public relations to wpływanie na kształt stosunków społecznych poprzez użycie różnego rodzaju działań o charakterze marketingowym, promocyjnym, w celu zbudowania odpowiedniego wizerunku danego podmiotu. Działania z zakresu public relations stanowią esencję działalności zarówno mikro, makro, jak i średnich firm.

Współczesny PR

Skuteczność podejmowanych działań PR jest uzależniona przede wszystkim od znajomości aktualnych trendów. Na przykład w dzisiejszych czasach nie sposób budować strategii działania poza wpływem internetu i nowych mediów. Zmieniająca się rzeczywistość narzuca nam określony schemat działania i jednocześnie podsuwa skuteczne mechanizmy i techniki. Takie jak chociażby stworzenie własnego centrum informacyjnego (custom publishing, blogi, serwisy), użycie storytellingu. Tego typu działania jeszcze kilka lat temu nie istniały w świadomości PR-owców.

Content marketing

Głośno mówi się o tym, że pojawienie się zagadnienia content marketingu, znacząco wpłynęło na sposób patrzenia nie tylko na marketing w ogólności, ale również na public relations. W pewnym sensie połączył marketing z PR, dzięki czemu działania w obu tych przestrzeniach stały się bardziej spójne. Najłatwiej przedstawić to w sposób obrazowy. Jeżeli bierzemy do ręki określony produkt, który chcemy sprzedać, osiągając jak największy zysk, to z jednej strony zajmie się nim marketingowiec, który najlepiej zna specyfikę i właściwości tego produktu, z drugiej strony działania podejmie PR-owiec, który najlepiej zna specyfikę rynku i potrafi precyzyjnie określić grupę docelową i jej potrzeby. W połączeniu z odpowiednią treścią, contentem, całość działań stworzy spójną strategię.

Czy wielkość firmy ma znaczenie?

O ile rozwinięty dział PR w dużym przedsiębiorstwie jest codziennością, o tyle w mniejszych podmiotach zagadnienie odpowiedniego PR-u niejednokrotnie bywa pomijane lub zmarginalizowane. Tymczasem małe firmy również wymagają podejmowania określonych działań w tym zakresie. Oczywiście, będą istniały pewne różnice pomiędzy strategią w odniesieniu do dużego konsorcjum a niewielką, kilkuosobową firmą, ale nie można o nich całkowicie zapominać. W zasadzie katalog używanych do tego celu narzędzi i technik jest jednolity. Zasadnicza różnica tkwi natomiast w skali ich zastosowania.

Szkolenia z zakresu PR

Specjaliści Warto Szkolić przeprowadzają kompleksowe szkolenia z zakresu public relations. Celem kursu jest przede wszystkim pokazanie przedsiębiorcom, w jaki sposób prowadzić działania PR. Dzięki warsztatom i wykładom, prowadzonym przez naszych specjalistów, uczestnicy mają okazję poznać najnowsze trendy i możliwości public relations, potrafią wykorzystać możliwości nowych mediów, a także znają sposoby na dotarcie do dziennikarzy, stworzenie skutecznej informacji prasowej oraz potrafią korzystać ze storytellingu, brand journalismu i SEO PR. Nasze szkolenia skierowane są nie tylko dla PR-owców, zatrudnionych w firmach, ale również do właścicieli firm, menadżerów, freelancerów i osób odpowiedzialnych za szeroko rozumianą komunikację w firmie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników?

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników? Niezależnie od branży, w jakiej działa firma, ważne jest, aby osoby w niej zatrudnione były na bieżąco przygotowywane do pełnienia swoich obowiązków. To już standard, że poświęca się sporo czasu na szkolenia wdrożeniowe. Jednak równie ważną kwestią jest późniejszy rozwój kompetencji. Sprawia on, że można łatwiej delegować zadania poszczególnym osobom, a także usprawnia przeprowadzanie rekrutacji wewnętrznych.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać? Szkolenia dla pracowników restauracji, stanowią klucz do jej sukcesu, dlaczego? Restauracja to miejsce, z którego codziennie korzysta bardzo duża liczba osób. To tutaj ludzie jedzą posiłki, organizują spotkania, imprezy rodzinne, a także relaksują się. Restauracja daje ludziom poczucie pewnego rodzaju luksusu. Dzieje się tak, ponieważ nie trzeba gotować, by zjeść smaczny posiłek. Co więcej,…
dowiedz się więcej