Działania PR dla mikro, makro i średnich firm

PR, czyli public relations to wpływanie na kształt stosunków społecznych poprzez użycie różnego rodzaju działań o charakterze marketingowym, promocyjnym, w celu zbudowania odpowiedniego wizerunku danego podmiotu. Działania z zakresu public relations stanowią esencję działalności zarówno mikro, makro, jak i średnich firm.

Współczesny PR

Skuteczność podejmowanych działań PR jest uzależniona przede wszystkim od znajomości aktualnych trendów. Na przykład w dzisiejszych czasach nie sposób budować strategii działania poza wpływem internetu i nowych mediów. Zmieniająca się rzeczywistość narzuca nam określony schemat działania i jednocześnie podsuwa skuteczne mechanizmy i techniki. Takie jak chociażby stworzenie własnego centrum informacyjnego (custom publishing, blogi, serwisy), użycie storytellingu. Tego typu działania jeszcze kilka lat temu nie istniały w świadomości PR-owców.

Content marketing

Głośno mówi się o tym, że pojawienie się zagadnienia content marketingu, znacząco wpłynęło na sposób patrzenia nie tylko na marketing w ogólności, ale również na public relations. W pewnym sensie połączył marketing z PR, dzięki czemu działania w obu tych przestrzeniach stały się bardziej spójne. Najłatwiej przedstawić to w sposób obrazowy. Jeżeli bierzemy do ręki określony produkt, który chcemy sprzedać, osiągając jak największy zysk, to z jednej strony zajmie się nim marketingowiec, który najlepiej zna specyfikę i właściwości tego produktu, z drugiej strony działania podejmie PR-owiec, który najlepiej zna specyfikę rynku i potrafi precyzyjnie określić grupę docelową i jej potrzeby. W połączeniu z odpowiednią treścią, contentem, całość działań stworzy spójną strategię.

Czy wielkość firmy ma znaczenie?

O ile rozwinięty dział PR w dużym przedsiębiorstwie jest codziennością, o tyle w mniejszych podmiotach zagadnienie odpowiedniego PR-u niejednokrotnie bywa pomijane lub zmarginalizowane. Tymczasem małe firmy również wymagają podejmowania określonych działań w tym zakresie. Oczywiście, będą istniały pewne różnice pomiędzy strategią w odniesieniu do dużego konsorcjum a niewielką, kilkuosobową firmą, ale nie można o nich całkowicie zapominać. W zasadzie katalog używanych do tego celu narzędzi i technik jest jednolity. Zasadnicza różnica tkwi natomiast w skali ich zastosowania.

Szkolenia z zakresu PR

Specjaliści Warto Szkolić przeprowadzają kompleksowe szkolenia z zakresu public relations. Celem kursu jest przede wszystkim pokazanie przedsiębiorcom, w jaki sposób prowadzić działania PR. Dzięki warsztatom i wykładom, prowadzonym przez naszych specjalistów, uczestnicy mają okazję poznać najnowsze trendy i możliwości public relations, potrafią wykorzystać możliwości nowych mediów, a także znają sposoby na dotarcie do dziennikarzy, stworzenie skutecznej informacji prasowej oraz potrafią korzystać ze storytellingu, brand journalismu i SEO PR. Nasze szkolenia skierowane są nie tylko dla PR-owców, zatrudnionych w firmach, ale również do właścicieli firm, menadżerów, freelancerów i osób odpowiedzialnych za szeroko rozumianą komunikację w firmie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej