Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Działania PR dla mikro, makro i średnich firm - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Działania PR dla mikro, makro i średnich firm

PR, czyli public relations to wpływanie na kształt stosunków społecznych poprzez użycie różnego rodzaju działań o charakterze marketingowym, promocyjnym, w celu zbudowania odpowiedniego wizerunku danego podmiotu. Działania z zakresu public relations stanowią esencję działalności zarówno mikro, makro, jak i średnich firm.

Współczesny PR

Skuteczność podejmowanych działań PR jest uzależniona przede wszystkim od znajomości aktualnych trendów. Na przykład w dzisiejszych czasach nie sposób budować strategii działania poza wpływem internetu i nowych mediów. Zmieniająca się rzeczywistość narzuca nam określony schemat działania i jednocześnie podsuwa skuteczne mechanizmy i techniki. Takie jak chociażby stworzenie własnego centrum informacyjnego (custom publishing, blogi, serwisy), użycie storytellingu. Tego typu działania jeszcze kilka lat temu nie istniały w świadomości PR-owców.

Content marketing

Głośno mówi się o tym, że pojawienie się zagadnienia content marketingu, znacząco wpłynęło na sposób patrzenia nie tylko na marketing w ogólności, ale również na public relations. W pewnym sensie połączył marketing z PR, dzięki czemu działania w obu tych przestrzeniach stały się bardziej spójne. Najłatwiej przedstawić to w sposób obrazowy. Jeżeli bierzemy do ręki określony produkt, który chcemy sprzedać, osiągając jak największy zysk, to z jednej strony zajmie się nim marketingowiec, który najlepiej zna specyfikę i właściwości tego produktu, z drugiej strony działania podejmie PR-owiec, który najlepiej zna specyfikę rynku i potrafi precyzyjnie określić grupę docelową i jej potrzeby. W połączeniu z odpowiednią treścią, contentem, całość działań stworzy spójną strategię.

Czy wielkość firmy ma znaczenie?

O ile rozwinięty dział PR w dużym przedsiębiorstwie jest codziennością, o tyle w mniejszych podmiotach zagadnienie odpowiedniego PR-u niejednokrotnie bywa pomijane lub zmarginalizowane. Tymczasem małe firmy również wymagają podejmowania określonych działań w tym zakresie. Oczywiście, będą istniały pewne różnice pomiędzy strategią w odniesieniu do dużego konsorcjum a niewielką, kilkuosobową firmą, ale nie można o nich całkowicie zapominać. W zasadzie katalog używanych do tego celu narzędzi i technik jest jednolity. Zasadnicza różnica tkwi natomiast w skali ich zastosowania.

Szkolenia z zakresu PR

Specjaliści Warto Szkolić przeprowadzają kompleksowe szkolenia z zakresu public relations. Celem kursu jest przede wszystkim pokazanie przedsiębiorcom, w jaki sposób prowadzić działania PR. Dzięki warsztatom i wykładom, prowadzonym przez naszych specjalistów, uczestnicy mają okazję poznać najnowsze trendy i możliwości public relations, potrafią wykorzystać możliwości nowych mediów, a także znają sposoby na dotarcie do dziennikarzy, stworzenie skutecznej informacji prasowej oraz potrafią korzystać ze storytellingu, brand journalismu i SEO PR. Nasze szkolenia skierowane są nie tylko dla PR-owców, zatrudnionych w firmach, ale również do właścicieli firm, menadżerów, freelancerów i osób odpowiedzialnych za szeroko rozumianą komunikację w firmie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawowe zasady obsługi klienta dla każdego handlowca

Kluczowa rola obsługi klienta i budowania relacji W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedaży jakość obsługi klienta stanowi fundament sukcesu każdego handlowca. Klienci oczekują nie tylko profesjonalizmu, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania na każdym etapie procesu zakupowego. Dobra obsługa klienta nie polega jedynie na realizacji zamówienia – to przede wszystkim budowanie trwałych relacji, które sprawiają, że klient wraca, poleca firmę…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Tajniki skutecznej sprzedaży  – wszystko co musisz wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów sukcesu w biznesie. Bez względu na branżę, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów czy usług jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju każdej firmy. Nie jest to jednak jedynie kwestia oferowania dobrego produktu – skuteczna sprzedaż wymaga zrozumienia potrzeb klienta, umiejętności budowania relacji z klientami i odpowiedniego reagowania na zmieniające się trendy rynkowe. To również sztuka komunikacji i negocjacji, która łączy…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.