Efektywna ekspozycja promocji

Promocyjne ceny często skłaniają klientów do zakupów, których by na co dzień nie dokonywali. Dlatego wszelkiego rodzaju upusty czy rabaty są cenione przez sklepy jako dobra strategia marketingowa i sposób przekonania ludzi do danego rodzaju produktów. Wielu strategów ma jednak problem z efektywnym wyeksponowaniem informacji o promocji lub promocyjnych towarów, przez co potencjalne zyski są o wiele mniejsze, niż mogłyby być. Jak zaradzić temu problemowi? Warto wysłać na szkolenie osoby odpowiedzialne za ekspozycję towaru – w ten sposób mogą poznać najnowsze trendy merchandisingowe oraz kilka przydatnych wskazówek. Niektóre za nich prezentujemy w dalszej części artykułu.

Ekspozycja promocji przy kasie

Bardzo często sprawdza się eksponowanie towarów w promocji przy kasie. Jeśli chodzi o sklep spożywczy lub inny stacjonarny rodzaj sprzedaży, ludzie zwykle muszą poczekać chwilę w kolejce do kasy. To wtedy ich wzrok pada na dodatkowe towary, które do tego są w przecenie. Wtedy też sporo osób podejmuje impulsywne decyzję o ich zakupie. To mogą być batoniki, napoje, gumy do żucia, ale też i wiele innych rzeczy, które są na tyle drobne, że ich zakup nie jest problemem. Ale jednocześnie promocja jest na tyle spora, że cena staje się atrakcyjna. O ekspozycji najczęściej kupowanych produktów piszemy tutaj. A o ekspozycji produktów przeznaczonych dla dzieci tutaj.

Bannery na stronie internetowej

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, będziesz potrzebował nieco innego rodzaju zachęty. Zwykle będą to bannery lub krótkie informacje na głównej stronie sklepu, informujące o obowiązującej promocji na dany towar. Z drugiej strony, wielu Internautów korzysta z sieci, posiadając wtyczkę AdBlock, która blokuje reklamy. Musisz więc uważać, aby swoją informację zaprezentować w takiej postaci, która nie zostanie wyłapana jako reklama, inaczej wiele osób może ją zupełnie przegapić! Zastanów się także nad eksponowaniem promocji w specjalnej gazetce lub newsletterze rozsyłanym e-mailowo do ludzi zainteresowanych Twoim sklepem.

Degustacja

Jeśli Twój towar można zjeść, wypić lub można sprawdzić jego działanie w ciągu kilku sekund, to oznacza, że można zorganizować ekspozycję promocji na specjalnym standzie. Zatrudnij hostessę lub hosta, którzy będą oferować klientom degustację i informowali o tym, że dany produkt właśnie można zakupić w promocyjnej cenie, przy okazji odpowiadając na ich pytania i rozwiewając potencjalne wątpliwości.

Dobrej jakości wizualizacje

Najważniejsze jednak w każdej promocji jest posiadanie dobrej jakości wizualizacji: zdjęcia, grafiki, filmy. Wszystko co prezentuje dany produkt, powinno wyglądać dobrze. Zwykłe zdjęcie puszki z napojem nie zachęci do jej wypicia, ale jeśli wykona je specjalista od tego rodzaju fotografii, prawdopodobnie będzie to wyglądało świetnie. Zastrzeżenie co do dobrej jakości dotyczy też towarów, które zostały reprezentacyjnie wystawione np. przed kasą lub przed wejściem do sklepu. Puste atrapy puszek słabej jakości nie zachęcają do zakupu oryginalnego produktu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej