Efektywna ekspozycja promocji

Promocyjne ceny często skłaniają klientów do zakupów, których by na co dzień nie dokonywali. Dlatego wszelkiego rodzaju upusty czy rabaty są cenione przez sklepy jako dobra strategia marketingowa i sposób przekonania ludzi do danego rodzaju produktów. Wielu strategów ma jednak problem z efektywnym wyeksponowaniem informacji o promocji lub promocyjnych towarów, przez co potencjalne zyski są o wiele mniejsze, niż mogłyby być. Jak zaradzić temu problemowi? Warto wysłać na szkolenie osoby odpowiedzialne za ekspozycję towaru – w ten sposób mogą poznać najnowsze trendy merchandisingowe oraz kilka przydatnych wskazówek. Niektóre za nich prezentujemy w dalszej części artykułu.

Ekspozycja promocji przy kasie

Bardzo często sprawdza się eksponowanie towarów w promocji przy kasie. Jeśli chodzi o sklep spożywczy lub inny stacjonarny rodzaj sprzedaży, ludzie zwykle muszą poczekać chwilę w kolejce do kasy. To wtedy ich wzrok pada na dodatkowe towary, które do tego są w przecenie. Wtedy też sporo osób podejmuje impulsywne decyzję o ich zakupie. To mogą być batoniki, napoje, gumy do żucia, ale też i wiele innych rzeczy, które są na tyle drobne, że ich zakup nie jest problemem. Ale jednocześnie promocja jest na tyle spora, że cena staje się atrakcyjna. O ekspozycji najczęściej kupowanych produktów piszemy tutaj. A o ekspozycji produktów przeznaczonych dla dzieci tutaj.

Bannery na stronie internetowej

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, będziesz potrzebował nieco innego rodzaju zachęty. Zwykle będą to bannery lub krótkie informacje na głównej stronie sklepu, informujące o obowiązującej promocji na dany towar. Z drugiej strony, wielu Internautów korzysta z sieci, posiadając wtyczkę AdBlock, która blokuje reklamy. Musisz więc uważać, aby swoją informację zaprezentować w takiej postaci, która nie zostanie wyłapana jako reklama, inaczej wiele osób może ją zupełnie przegapić! Zastanów się także nad eksponowaniem promocji w specjalnej gazetce lub newsletterze rozsyłanym e-mailowo do ludzi zainteresowanych Twoim sklepem.

Degustacja

Jeśli Twój towar można zjeść, wypić lub można sprawdzić jego działanie w ciągu kilku sekund, to oznacza, że można zorganizować ekspozycję promocji na specjalnym standzie. Zatrudnij hostessę lub hosta, którzy będą oferować klientom degustację i informowali o tym, że dany produkt właśnie można zakupić w promocyjnej cenie, przy okazji odpowiadając na ich pytania i rozwiewając potencjalne wątpliwości.

Dobrej jakości wizualizacje

Najważniejsze jednak w każdej promocji jest posiadanie dobrej jakości wizualizacji: zdjęcia, grafiki, filmy. Wszystko co prezentuje dany produkt, powinno wyglądać dobrze. Zwykłe zdjęcie puszki z napojem nie zachęci do jej wypicia, ale jeśli wykona je specjalista od tego rodzaju fotografii, prawdopodobnie będzie to wyglądało świetnie. Zastrzeżenie co do dobrej jakości dotyczy też towarów, które zostały reprezentacyjnie wystawione np. przed kasą lub przed wejściem do sklepu. Puste atrapy puszek słabej jakości nie zachęcają do zakupu oryginalnego produktu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej