Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Osiąganie sukcesu w sprzedaży nieodłącznie wiąże się z zasadami efektywnej komunikacji interpersonalnej. Bazuje on bowiem na zdobyciu praktycznych umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku firmy. Z reguły nie są to nasze wrodzone cechy. Efektywnej komunikacji trzeba się nauczyć, co wymaga niemałego wysiłku. Specjaliści Warto Szkolić pomagają jednak uczynić pierwszy krok w stronę biznesowego sukcesu i pokazują w jaki sposób nabyć pożądane w tym świecie cechy.

Elementy efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Efektywna komunikacja interpersonalna posiada wiele elementów. Przede wszystkim chodzi o podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się z klientami – w formie tradycyjnej, pisemnej oraz telefonicznej. Rozmowa handlowa powinna bowiem mieć określony schemat i język. Ze strony klienta z pewnością spotkamy się natomiast z zastrzeżeniami, z którymi musimy sobie jakoś poradzić, przedstawiając kontrargumenty i przekonując rozmówcę do własnego stanowiska. Skuteczna komunikacja to również swoiste przywiązanie klienta do sprzedającego.

Dlaczego ludzie popełniają w tym zakresie błędy?

Nasze szkolenia są również odpowiedzią na potrzeby świata biznesu. Wiele osób popełnia bowiem w tym zakresie wiele błędów, które skutkują osłabieniem kontaktów biznesowych oraz zmniejszeniem zysku firmy. Na czym te błędy polegają? Na nieumiejętnym przekazywaniu określonych komunikatów, braku asertywności, empatii, spójności dyskusji i tak dalej.

Dlaczego asertywność?

W tym wszystkim niezwykle ważnym narzędziem jest asertywność, w psychologii określana jako podstawowy składnik inteligencji emocjonalnej. Obejmuje ona zdolność rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych oraz innych osób, a także umiejętność radzenia sobie z różnymi stanami emocjonalnymi. W jaki sposób przydaje się to podczas rozmów biznesowych? Umiejętność wyrażania własnych opinii, konstruktywnej krytyki, a także swoich potrzeb pozwala na zyskanie wizerunku spójnego i skutecznego managera, osiągającego sukces w biznesie. To z kolei przekłada się na możliwość wpływania na proces komunikacji i zmianę przekonań rozmówcy. Kim jest zatem osoba asertywna? To ktoś kto potrafi wyrażać swoje uczucia – robi to w sposób stanowczy i zdecydowany, ale mimo wszystko z poszanowaniem zdania innych osób (bez zbędnego pouczania i wywyższania się) oraz bez agresji. To również ktoś, kto potrafi dyplomatycznie i z gracją odmawiać.

Szkolenia Warto Szkolić

W swojej ofercie posiadamy szkolenie z zakresu technik NLP i psychosemantyki w biznesie, a także szkolenie dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, które poruszają zarówno zagadnienie efektywnej komunikacji interpersonalnej, jak i temat asertywności. Wykłady teoretyczne łączymy z praktycznymi warsztatami, dzięki czemu możemy skuteczniej i w ciekawszy sposób przekazywać wiedzę naszym kursantom. Dodatkowo wskazujemy na przydatne w tym zakresie narzędzia. Jeżeli jesteś ciekawy czym jest submodalność, kim był Milton Erickson, jaki jest związek pomiędzy biznesem a hipnozą i czego dotyczy piramida Robertasa Ditisa – skontaktuj się z nami.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.