Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Osiąganie sukcesu w sprzedaży nieodłącznie wiąże się z zasadami efektywnej komunikacji interpersonalnej. Bazuje on bowiem na zdobyciu praktycznych umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku firmy. Z reguły nie są to nasze wrodzone cechy. Efektywnej komunikacji trzeba się nauczyć, co wymaga niemałego wysiłku. Specjaliści Warto Szkolić pomagają jednak uczynić pierwszy krok w stronę biznesowego sukcesu i pokazują w jaki sposób nabyć pożądane w tym świecie cechy.

Elementy efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Efektywna komunikacja interpersonalna posiada wiele elementów. Przede wszystkim chodzi o podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się z klientami – w formie tradycyjnej, pisemnej oraz telefonicznej. Rozmowa handlowa powinna bowiem mieć określony schemat i język. Ze strony klienta z pewnością spotkamy się natomiast z zastrzeżeniami, z którymi musimy sobie jakoś poradzić, przedstawiając kontrargumenty i przekonując rozmówcę do własnego stanowiska. Skuteczna komunikacja to również swoiste przywiązanie klienta do sprzedającego.

Dlaczego ludzie popełniają w tym zakresie błędy?

Nasze szkolenia są również odpowiedzią na potrzeby świata biznesu. Wiele osób popełnia bowiem w tym zakresie wiele błędów, które skutkują osłabieniem kontaktów biznesowych oraz zmniejszeniem zysku firmy. Na czym te błędy polegają? Na nieumiejętnym przekazywaniu określonych komunikatów, braku asertywności, empatii, spójności dyskusji i tak dalej.

Dlaczego asertywność?

W tym wszystkim niezwykle ważnym narzędziem jest asertywność, w psychologii określana jako podstawowy składnik inteligencji emocjonalnej. Obejmuje ona zdolność rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych oraz innych osób, a także umiejętność radzenia sobie z różnymi stanami emocjonalnymi. W jaki sposób przydaje się to podczas rozmów biznesowych? Umiejętność wyrażania własnych opinii, konstruktywnej krytyki, a także swoich potrzeb pozwala na zyskanie wizerunku spójnego i skutecznego managera, osiągającego sukces w biznesie. To z kolei przekłada się na możliwość wpływania na proces komunikacji i zmianę przekonań rozmówcy. Kim jest zatem osoba asertywna? To ktoś kto potrafi wyrażać swoje uczucia – robi to w sposób stanowczy i zdecydowany, ale mimo wszystko z poszanowaniem zdania innych osób (bez zbędnego pouczania i wywyższania się) oraz bez agresji. To również ktoś, kto potrafi dyplomatycznie i z gracją odmawiać.

Szkolenia Warto Szkolić

W swojej ofercie posiadamy szkolenie z zakresu technik NLP i psychosemantyki w biznesie, a także szkolenie dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, które poruszają zarówno zagadnienie efektywnej komunikacji interpersonalnej, jak i temat asertywności. Wykłady teoretyczne łączymy z praktycznymi warsztatami, dzięki czemu możemy skuteczniej i w ciekawszy sposób przekazywać wiedzę naszym kursantom. Dodatkowo wskazujemy na przydatne w tym zakresie narzędzia. Jeżeli jesteś ciekawy czym jest submodalność, kim był Milton Erickson, jaki jest związek pomiędzy biznesem a hipnozą i czego dotyczy piramida Robertasa Ditisa – skontaktuj się z nami.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej