Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Osiąganie sukcesu w sprzedaży nieodłącznie wiąże się z zasadami efektywnej komunikacji interpersonalnej. Bazuje on bowiem na zdobyciu praktycznych umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku firmy. Z reguły nie są to nasze wrodzone cechy. Efektywnej komunikacji trzeba się nauczyć, co wymaga niemałego wysiłku. Specjaliści Warto Szkolić pomagają jednak uczynić pierwszy krok w stronę biznesowego sukcesu i pokazują w jaki sposób nabyć pożądane w tym świecie cechy.

Elementy efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Efektywna komunikacja interpersonalna posiada wiele elementów. Przede wszystkim chodzi o podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się z klientami – w formie tradycyjnej, pisemnej oraz telefonicznej. Rozmowa handlowa powinna bowiem mieć określony schemat i język. Ze strony klienta z pewnością spotkamy się natomiast z zastrzeżeniami, z którymi musimy sobie jakoś poradzić, przedstawiając kontrargumenty i przekonując rozmówcę do własnego stanowiska. Skuteczna komunikacja to również swoiste przywiązanie klienta do sprzedającego.

Dlaczego ludzie popełniają w tym zakresie błędy?

Nasze szkolenia są również odpowiedzią na potrzeby świata biznesu. Wiele osób popełnia bowiem w tym zakresie wiele błędów, które skutkują osłabieniem kontaktów biznesowych oraz zmniejszeniem zysku firmy. Na czym te błędy polegają? Na nieumiejętnym przekazywaniu określonych komunikatów, braku asertywności, empatii, spójności dyskusji i tak dalej.

Dlaczego asertywność?

W tym wszystkim niezwykle ważnym narzędziem jest asertywność, w psychologii określana jako podstawowy składnik inteligencji emocjonalnej. Obejmuje ona zdolność rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych oraz innych osób, a także umiejętność radzenia sobie z różnymi stanami emocjonalnymi. W jaki sposób przydaje się to podczas rozmów biznesowych? Umiejętność wyrażania własnych opinii, konstruktywnej krytyki, a także swoich potrzeb pozwala na zyskanie wizerunku spójnego i skutecznego managera, osiągającego sukces w biznesie. To z kolei przekłada się na możliwość wpływania na proces komunikacji i zmianę przekonań rozmówcy. Kim jest zatem osoba asertywna? To ktoś kto potrafi wyrażać swoje uczucia – robi to w sposób stanowczy i zdecydowany, ale mimo wszystko z poszanowaniem zdania innych osób (bez zbędnego pouczania i wywyższania się) oraz bez agresji. To również ktoś, kto potrafi dyplomatycznie i z gracją odmawiać.

Szkolenia Warto Szkolić

W swojej ofercie posiadamy szkolenie z zakresu technik NLP i psychosemantyki w biznesie, a także szkolenie dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, które poruszają zarówno zagadnienie efektywnej komunikacji interpersonalnej, jak i temat asertywności. Wykłady teoretyczne łączymy z praktycznymi warsztatami, dzięki czemu możemy skuteczniej i w ciekawszy sposób przekazywać wiedzę naszym kursantom. Dodatkowo wskazujemy na przydatne w tym zakresie narzędzia. Jeżeli jesteś ciekawy czym jest submodalność, kim był Milton Erickson, jaki jest związek pomiędzy biznesem a hipnozą i czego dotyczy piramida Robertasa Ditisa – skontaktuj się z nami.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej