Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Osiąganie sukcesu w sprzedaży nieodłącznie wiąże się z zasadami efektywnej komunikacji interpersonalnej. Bazuje on bowiem na zdobyciu praktycznych umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku firmy. Z reguły nie są to nasze wrodzone cechy. Efektywnej komunikacji trzeba się nauczyć, co wymaga niemałego wysiłku. Specjaliści Warto Szkolić pomagają jednak uczynić pierwszy krok w stronę biznesowego sukcesu i pokazują w jaki sposób nabyć pożądane w tym świecie cechy.

Elementy efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Efektywna komunikacja interpersonalna posiada wiele elementów. Przede wszystkim chodzi o podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się z klientami – w formie tradycyjnej, pisemnej oraz telefonicznej. Rozmowa handlowa powinna bowiem mieć określony schemat i język. Ze strony klienta z pewnością spotkamy się natomiast z zastrzeżeniami, z którymi musimy sobie jakoś poradzić, przedstawiając kontrargumenty i przekonując rozmówcę do własnego stanowiska. Skuteczna komunikacja to również swoiste przywiązanie klienta do sprzedającego.

Dlaczego ludzie popełniają w tym zakresie błędy?

Nasze szkolenia są również odpowiedzią na potrzeby świata biznesu. Wiele osób popełnia bowiem w tym zakresie wiele błędów, które skutkują osłabieniem kontaktów biznesowych oraz zmniejszeniem zysku firmy. Na czym te błędy polegają? Na nieumiejętnym przekazywaniu określonych komunikatów, braku asertywności, empatii, spójności dyskusji i tak dalej.

Dlaczego asertywność?

W tym wszystkim niezwykle ważnym narzędziem jest asertywność, w psychologii określana jako podstawowy składnik inteligencji emocjonalnej. Obejmuje ona zdolność rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych oraz innych osób, a także umiejętność radzenia sobie z różnymi stanami emocjonalnymi. W jaki sposób przydaje się to podczas rozmów biznesowych? Umiejętność wyrażania własnych opinii, konstruktywnej krytyki, a także swoich potrzeb pozwala na zyskanie wizerunku spójnego i skutecznego managera, osiągającego sukces w biznesie. To z kolei przekłada się na możliwość wpływania na proces komunikacji i zmianę przekonań rozmówcy. Kim jest zatem osoba asertywna? To ktoś kto potrafi wyrażać swoje uczucia – robi to w sposób stanowczy i zdecydowany, ale mimo wszystko z poszanowaniem zdania innych osób (bez zbędnego pouczania i wywyższania się) oraz bez agresji. To również ktoś, kto potrafi dyplomatycznie i z gracją odmawiać.

Szkolenia Warto Szkolić

W swojej ofercie posiadamy szkolenie z zakresu technik NLP i psychosemantyki w biznesie, a także szkolenie dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, które poruszają zarówno zagadnienie efektywnej komunikacji interpersonalnej, jak i temat asertywności. Wykłady teoretyczne łączymy z praktycznymi warsztatami, dzięki czemu możemy skuteczniej i w ciekawszy sposób przekazywać wiedzę naszym kursantom. Dodatkowo wskazujemy na przydatne w tym zakresie narzędzia. Jeżeli jesteś ciekawy czym jest submodalność, kim był Milton Erickson, jaki jest związek pomiędzy biznesem a hipnozą i czego dotyczy piramida Robertasa Ditisa – skontaktuj się z nami.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.