Jak monitorować zyski z salonu w branży beauty? Mierzenie i kontrolowanie zysków.
Jak mierzyć zyskowność swojego salonu Beauty?
Joanna Mączka jako trener biznesu beauty opowiada o zyskach w tej branży. Często zdarza się bowiem, że firmy, które mają sporo klientów i napięte grafiki, wciąż nie dają właścicielom wystarczających korzyści. Aby mogło się to zmienić, trzeba zwrócić uwagę na pięć podstawowych obszarów, które mają wpływ na zyskowność usług, a także produktów. Analiza tych obszarów pozwala wprowadzić odpowiednie zmiany.
Zyski w gabinecie beauty – 5 kluczowych obszarów Twojego biznesu
Wszystkie działania, które podejmujesz w biznesie powinny być przemyślane i mieć swoje uzasadnienie. Często przyczyną zbyt małych zysków w biznesie beauty jest niewłaściwe podejście do kwestii:
- cennika,
- promocji,
- kosztów pozyskiwania nowych klientów,
- powracalności klientów,
- realnego czasu pracy.
Joanna Mączka przyznaje, że często spotyka się z sytuacją, w której ceny za konkretne usługi bądź też produkty ustalane są przez właścicieli biznesów beauty przypadkowo. Zyski z salonu beauty powinny zatem zależeć od cen, które zostały ustalone na podstawie analizy sytuacji. Nie zawsze warto w tej kwestii sugerować się konkurencją.
Promocje, takie jak na przykład rabaty nie mogą dotyczyć usług mało rentownych. W takich sytuacjach nawet, gdy pojawi się większa liczba klientów, Twój biznes nie zanotuje znacznego wzrostu zysków.
Joanna Mączka w kwestii zysków gabinetu beauty zwróciła również uwagę na koszt pozyskiwania nowych klientów. Efektywność działań marketingowych ma znaczenie. Jeżeli dla przykładu najwięcej klientów zyskujesz z konkretnego kanału promocji, warto skupić się właśnie na nim.
Powracalność klientów ma ogromne znaczenie dla Twojego biznesu. Jest to wskaźnik lojalności klientów. Wysoki współczynnik oznacza, że osoby, które skorzystały z Twojej oferty, doceniają Twoją markę.
Ostatnim omówionym obszarem jest procent wykorzystania czasu pracy. W niektórych sytuacjach warto zmniejszyć liczbę pracowników bądź też lepiej zagospodarować ich czas.
Jak zatem można wywnioskować, zyski w biznesie beauty nie zależą wyłącznie od tego, ilu klientów uda się pozyskać. Kwestia rentowności konkretnych usług, odpowiedniego prowadzenia działań marketingowych, a także organizacja pracy to tylko niektóre z równie ważnych aspektów.
Zarządzanie w branży beauty – szkolenie
Na szkoleniach, które prowadzi Anna Mączka, właściciele biznesów beauty mogą dowiedzieć się, w jaki sposób rozwijać swoją firmę, aby zmaksymalizować zyski. Opracowywanie strategii marketingowych i komunikacji w branży beauty to część działań, które są kluczowe w kwestii dochodów. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach.