Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic

Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic

Piątego i szóstego lutego bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy M.A.S. ze Starachowic kurs z zakresu negocjacji handlowych. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i było rozłożone na dwa pełne dni szkoleniowe. Przeszkoleni zostali pracownicy, którzy na co dzień zmierzają się z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi: doradcy techniczno-handlowi, pracownicy przygotowujący się do objęcia stanowiska doradców techniczno-handlowych oraz zatrudnieni w dziale logistyki.

Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic

Piątego i szóstego lutego bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy M.A.S. ze Starachowic kurs z zakresu negocjacji handlowych. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i było rozłożone na dwa pełne dni szkoleniowe. Przeszkoleni zostali pracownicy, którzy na co dzień zmierzają się z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi: doradcy techniczno-handlowi, pracownicy przygotowujący się do objęcia stanowiska doradców techniczno-handlowych oraz zatrudnieni w dziale logistyki.

M.A.S to polskie przedsiębiorstwo inżynieryjne średniej wielkości, którego produkty stosowane z powodzeniem w wielu krajach Europy. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji przemysłowych urządzeń chłodniczych i odzysku energii.

Cele szkolenia

Dla szkolenia założono następujące cele:

  • zwiększenie skuteczności w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi,
  • nabycie umiejętności negocjowania z partnerami stosującymi agresywny styl negocjacyjny,
  • poznanie najczęściej stosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych oraz uzyskanie sprawności w obronie przed nimi,
  • rozwijanie kluczowych kompetencji negocjacyjnych, między innymi: efektywnego przekonywania, łagodzenia napięć, odczytywania mowy ciała, obrony ceny i ataku na nią,
  • poznanie wpływu swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach.

Schemat szkolenia

Spotkanie z firmą M.A.S. skupiło się na zapoznaniu uczestników z najnowszymi taktykami negocjacyjnymi, dostosowanymi do obecnych, trudnych uwarunkowań prowadzenia biznesu. Dlatego plan kursu był skoncentrowany na przekazaniu rad i reguł działania w sytuacji zderzenia z agresywnym partnerem negocjacji. Pokazano najczęściej stosowane techniki manipulacyjne i pokazano jak się przed nimi bronić. Część zademonstrowanych taktyk była oparta o techniki stosowane przez FBI – negocjacje z agresorami wg Chrisa Vossa. Pokazano najczęściej stosowane techniki manipulacyjne i pokazano jak się przed nimi bronić.

Oczywiście podczas kursu zademonstrowaliśmy również metody dochodzenia do sytuacji negocjacyjnych typu win-win. Pokazywaliśmy uczestnikom jak rozpoznać, czy osiągnięcie celów obopólnego zwycięstwa jest możliwe i jak zwiększać szanse ich osiągnięcia (prosty test diagnostyczny do wykorzystania przez uczestników szkolenia).

Główne punkty całego programu szkoleniowego przedstawiały się następująco:

RAMOWY PLAN SZKOLENIA
GDY BIZNES JEST DRAPIEŻNY – PODSTAWOWE MECHANIZMY I REGUŁY DZIAŁANIA W AGRESYWNYCH NEGOCJACJACH
CZEGO BIZNES MOŻE NAUCZYĆ SIĘ OD TECHNIK UŻYWANYCH PRZEZ NEGOCJATORÓW FBI?
GDY STOSUJĄ NA NAS TECHNIKI PSYCHOMANIPULACYJNE – JAK SIĘ BRONIĆ?
ULUBIONE ZAGRYWKI DUŻYCH, PRZEBIEGŁYCH I „TRUDNYCH” GRACZY
KTÓRE STRATEGIE NEGOCJACYJNE STOSOWAĆ? TRZY ZDECYDOWANIE WARTE POLECENIA
CZTERY KLUCZOWE KOMPETENCJE KAŻDEGO NEGOCJATORA

Metody szkolenia

Podczas szkolenia zostały zastosowane różnorodne elementy: wykład interaktywny, formularze, kwestionariusze, testy, gry symulacyjne, analiza mowy ciała na video oraz analiza case study z doświadczenia uczestników. Na koniec zorganizowaliśmy dyskusję podsumowującą informacje przekazane podczas spotkania. Był to czas na pytania i pogłębienie przekazanej wiedzy. Na koniec pracownicy zapoznali się z przygotowanymi specjalnie na potrzeby kursu materiałami poszkoleniowymi.

Rezultaty szkolenia

Jak szkolenie pomogło w realizacji zadań w firmie? Umiejętność prowadzenia negocjacji to kluczowa kwestia dla osób zatrudnionych na stanowiskach doradców handlowych i logistyków. Ponieważ uczestnicy kursu to właśnie pracownicy zatrudnieni na takich stanowiskach, to spotkanie przyniosło wymierne efekty. Zatrudnieni w firmie M.A.S. odbyli już dziesiątki spotkań negocjocyjnych, w związku z czym z łatwością potrafili odnieść informacje przekazane w wykładzie do własnych doświadczeń. Dlatego też, wdrożenie zademonstrowanych metod i narzędzi będzie szybkie.
Dziękujemy za udział w szkoleniu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.