Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic
Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic
Piątego i szóstego lutego bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy M.A.S. ze Starachowic kurs z zakresu negocjacji handlowych. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i było rozłożone na dwa pełne dni szkoleniowe. Przeszkoleni zostali pracownicy, którzy na co dzień zmierzają się z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi: doradcy techniczno-handlowi, pracownicy przygotowujący się do objęcia stanowiska doradców techniczno-handlowych oraz zatrudnieni w dziale logistyki.
Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic
Piątego i szóstego lutego bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy M.A.S. ze Starachowic kurs z zakresu negocjacji handlowych. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i było rozłożone na dwa pełne dni szkoleniowe. Przeszkoleni zostali pracownicy, którzy na co dzień zmierzają się z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi: doradcy techniczno-handlowi, pracownicy przygotowujący się do objęcia stanowiska doradców techniczno-handlowych oraz zatrudnieni w dziale logistyki.
M.A.S to polskie przedsiębiorstwo inżynieryjne średniej wielkości, którego produkty stosowane z powodzeniem w wielu krajach Europy. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji przemysłowych urządzeń chłodniczych i odzysku energii.
Cele szkolenia
Dla szkolenia założono następujące cele:
- zwiększenie skuteczności w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi,
- nabycie umiejętności negocjowania z partnerami stosującymi agresywny styl negocjacyjny,
- poznanie najczęściej stosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych oraz uzyskanie sprawności w obronie przed nimi,
- rozwijanie kluczowych kompetencji negocjacyjnych, między innymi: efektywnego przekonywania, łagodzenia napięć, odczytywania mowy ciała, obrony ceny i ataku na nią,
- poznanie wpływu swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach.
Schemat szkolenia
Spotkanie z firmą M.A.S. skupiło się na zapoznaniu uczestników z najnowszymi taktykami negocjacyjnymi, dostosowanymi do obecnych, trudnych uwarunkowań prowadzenia biznesu. Dlatego plan kursu był skoncentrowany na przekazaniu rad i reguł działania w sytuacji zderzenia z agresywnym partnerem negocjacji. Pokazano najczęściej stosowane techniki manipulacyjne i pokazano jak się przed nimi bronić. Część zademonstrowanych taktyk była oparta o techniki stosowane przez FBI – negocjacje z agresorami wg Chrisa Vossa. Pokazano najczęściej stosowane techniki manipulacyjne i pokazano jak się przed nimi bronić.
Oczywiście podczas kursu zademonstrowaliśmy również metody dochodzenia do sytuacji negocjacyjnych typu win-win. Pokazywaliśmy uczestnikom jak rozpoznać, czy osiągnięcie celów obopólnego zwycięstwa jest możliwe i jak zwiększać szanse ich osiągnięcia (prosty test diagnostyczny do wykorzystania przez uczestników szkolenia).
Główne punkty całego programu szkoleniowego przedstawiały się następująco:
RAMOWY PLAN SZKOLENIA |
GDY BIZNES JEST DRAPIEŻNY – PODSTAWOWE MECHANIZMY I REGUŁY DZIAŁANIA W AGRESYWNYCH NEGOCJACJACH |
CZEGO BIZNES MOŻE NAUCZYĆ SIĘ OD TECHNIK UŻYWANYCH PRZEZ NEGOCJATORÓW FBI? |
GDY STOSUJĄ NA NAS TECHNIKI PSYCHOMANIPULACYJNE – JAK SIĘ BRONIĆ? |
ULUBIONE ZAGRYWKI DUŻYCH, PRZEBIEGŁYCH I „TRUDNYCH” GRACZY |
KTÓRE STRATEGIE NEGOCJACYJNE STOSOWAĆ? TRZY ZDECYDOWANIE WARTE POLECENIA |
CZTERY KLUCZOWE KOMPETENCJE KAŻDEGO NEGOCJATORA |
Metody szkolenia
Podczas szkolenia zostały zastosowane różnorodne elementy: wykład interaktywny, formularze, kwestionariusze, testy, gry symulacyjne, analiza mowy ciała na video oraz analiza case study z doświadczenia uczestników. Na koniec zorganizowaliśmy dyskusję podsumowującą informacje przekazane podczas spotkania. Był to czas na pytania i pogłębienie przekazanej wiedzy. Na koniec pracownicy zapoznali się z przygotowanymi specjalnie na potrzeby kursu materiałami poszkoleniowymi.
Rezultaty szkolenia
Jak szkolenie pomogło w realizacji zadań w firmie? Umiejętność prowadzenia negocjacji to kluczowa kwestia dla osób zatrudnionych na stanowiskach doradców handlowych i logistyków. Ponieważ uczestnicy kursu to właśnie pracownicy zatrudnieni na takich stanowiskach, to spotkanie przyniosło wymierne efekty. Zatrudnieni w firmie M.A.S. odbyli już dziesiątki spotkań negocjocyjnych, w związku z czym z łatwością potrafili odnieść informacje przekazane w wykładzie do własnych doświadczeń. Dlatego też, wdrożenie zademonstrowanych metod i narzędzi będzie szybkie.
Dziękujemy za udział w szkoleniu.