Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak negocjować z Niemcami? Różnice kulturowe w biznesie

Jak negocjować z Niemcami?

Trener negocjacji Szymon Nęcki opowiada o tym, jak negocjować z Niemcami. Na samym początku filmu Szymon wskazuje, że nasi zachodni sąsiedzi to główny partner negocjacyjny Polaków. Aż około trzydziestu procent polskiego eksportu idzie bowiem na rynek niemiecki. Ponadto trener negocjacji podkreśla bliskość geograficzną Polski, a także Niemiec oraz istnienie wyraźnych różnic we wzorcach kulturowych.

Polska i Niemcy — różnice w budowaniu relacji biznesowych

Wśród Polaków istnieje pewne zakorzenione przekonanie, że wejście z kimś w relacje biznesowe powinno łączyć się z poznaniem od strony prywatnej. Dla Polaków jest to wstęp do dobrych interesów i podstawa negocjacji. Z takim też nastawieniem nasi rodacy wychodzą do negocjacji biznesowych. Sprawdza się to między innymi we Wschodniej Europie, a także w krajach Południowych. W przypadku Niemiec takie podejście zwykle jednak nie jest odpowiednie.

Gdy podchodzimy w taki sposób do realizacji biznesowych z Niemcami, możemy poczuć się odtrąceni. Pojawić może się w nas myśl o braku szacunku ze strony Niemców. Taka sytuacja wynika jednak wyłącznie z różnic kulturowych, a nie awersji do nas. W Niemczech jest bowiem wyraźny podział na relacje w pracy i życie prywatne. Nasi zachodni sąsiedzi mogą zatem ufać sobie i polegać na kimś bez wychodzenia poza obszar zawodowy. Nakładają się na to różnice indywidualne, jednak dominującym wzorcem jest myślenie, że w pracy najważniejsze jest nawiązanie dobrych relacji biznesowych. W związku z tym koniecznie musimy pamiętać o tym, aby przestrzegać warunków umowy, trzymać się terminów i dostarczać produkty o takiej jakości, na jaką się umówiliśmy.

Jak negocjować z Niemcami? – budowanie relacji biznesowych z Niemcami – najważniejsze aspekty

Trzy najważniejsze sprawy w budowaniu relacji z Niemcami to zdaniem Szymona Nęckiego:

  • bycie słownym,
  • przygotowanie na precyzyjne ustalenie każdego szczegółu,
  • przygotowanie na bezpośredni feedback w sytuacji, gdy coś jest nieodpowiednie.

W ostatniej kwestii ważne jest, aby pamiętać, że bezpośredni komunikat od niemieckich partnerów biznesowych, nie jest wynikiem ich braku szacunku do nas. Przyczyny leżą bowiem w różnicach kulturowych.

Zapraszamy do przeczytania pozostałych naszych artykułów :).

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.