Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie

W świecie biznesu należy dobrze się prezentować – i to nie tylko dlatego, że odpowiedniego stroju wymaga większość pracodawców. Właściwy wygląd wzbudza szacunek i pomaga w budowie profesjonalnego wizerunku, ale też poprawia samopoczucie i sprawia, że czujemy się pewniej.

Jakimi zasadami rządzi się zatem profesjonalny dress code? Jak ubrać się na spotkanie biznesowe lub rozmowę kwalifikacyjną?

Choć wydaje się, że mężczyźni pozornie mają łatwiej podczas wybierania stroju czy przygotowania fryzury, istnieje wiele pułapek i wpadek, które czyhają na przedstawicieli obu płci. Aby ich uniknąć warto zastosować się do kilku podstawowych zasad.

Zdecydowanie nie należy zakładać i eksponować krzykliwych dodatków oraz biżuterii w nadmiernej ilości. O dziwo, zasada tyczy się też panów – powinni uważać na zbyt duże zegarki i grube łańcuchy na szyi. Warto więc ograniczyć dodatki do stroju oraz zadbać, aby były delikatne i minimalistyczne.

Wybierając strój należy postawić na proste, dobrane do naszej sylwetki kroje w odpowiednich kolorach. Wybór gamy kolorystycznej należy do nas i powinien zależeć od tego, co chcemy naszym strojem przekazać.

Zakładając na siebie ciemne i stonowane kolory dodajemy sobie powagi oraz prestiżu. Odcienie metaliczne przywodzą na myśl przepych i bogactwo. W jaskrawej kolorystyce zostaniemy odebrani jako osoby aktywne, dynamiczne i idące z duchem czasu. Przywdziewając pastele możemy spodziewać się, że zostaniemy skojarzeniu z delikatnością i finezją. Kolor niebieski z kolei wzbudza zaufanie.

Oczywiście pamiętajmy, że istnieją okazję, na które obowiązkowo trzeba wybrać stonowaną kolorystykę (rozmowa kwalifikacyjna, spotkania formalne). Biznes lubi przywdziewać szarości, brązy, beże, ciemną zieleń, błękity oraz czerń ( w umiarkowanych ilościach). Najważniejsza przy doborze stroju jest zasada ograniczonej ilości odcieni: niezależnie od tego, jaką kolorystykę preferujemy nie powinniśmy zakładać na siebie więcej niż 2 – 3 barwy.

Starając się zaimponować pracodawcy czy wzbudzić szacunek klienta nie zapominajmy, że doskonały strój biznesowy to taki, w którym czujemy się pewnie i profesjonalnie. Nie powinniśmy na siłę wciskać się w fasony i kroje, które nam nie pasują lub w których nie czujemy się dobrze. Dlatego komponując swój firmowy wygląd nie zapominajmy o naszym komforcie i niezależności.

Czy uważacie, że firma powinna wymagać od pracowników przestrzegania dress codu? Dlaczego?

W następnych artykułach przedstawimy reguły, jakie biznesowy dress code nakłada na panie i panów oraz zwrócimy uwagę na najczęstsze wyglądowe wpadki przedstawicieli obu płci.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.