Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie

W świecie biznesu należy dobrze się prezentować – i to nie tylko dlatego, że odpowiedniego stroju wymaga większość pracodawców. Właściwy wygląd wzbudza szacunek i pomaga w budowie profesjonalnego wizerunku, ale też poprawia samopoczucie i sprawia, że czujemy się pewniej.

Jakimi zasadami rządzi się zatem profesjonalny dress code? Jak ubrać się na spotkanie biznesowe lub rozmowę kwalifikacyjną?

Choć wydaje się, że mężczyźni pozornie mają łatwiej podczas wybierania stroju czy przygotowania fryzury, istnieje wiele pułapek i wpadek, które czyhają na przedstawicieli obu płci. Aby ich uniknąć warto zastosować się do kilku podstawowych zasad.

Zdecydowanie nie należy zakładać i eksponować krzykliwych dodatków oraz biżuterii w nadmiernej ilości. O dziwo, zasada tyczy się też panów – powinni uważać na zbyt duże zegarki i grube łańcuchy na szyi. Warto więc ograniczyć dodatki do stroju oraz zadbać, aby były delikatne i minimalistyczne.

Wybierając strój należy postawić na proste, dobrane do naszej sylwetki kroje w odpowiednich kolorach. Wybór gamy kolorystycznej należy do nas i powinien zależeć od tego, co chcemy naszym strojem przekazać.

Zakładając na siebie ciemne i stonowane kolory dodajemy sobie powagi oraz prestiżu. Odcienie metaliczne przywodzą na myśl przepych i bogactwo. W jaskrawej kolorystyce zostaniemy odebrani jako osoby aktywne, dynamiczne i idące z duchem czasu. Przywdziewając pastele możemy spodziewać się, że zostaniemy skojarzeniu z delikatnością i finezją. Kolor niebieski z kolei wzbudza zaufanie.

Oczywiście pamiętajmy, że istnieją okazję, na które obowiązkowo trzeba wybrać stonowaną kolorystykę (rozmowa kwalifikacyjna, spotkania formalne). Biznes lubi przywdziewać szarości, brązy, beże, ciemną zieleń, błękity oraz czerń ( w umiarkowanych ilościach). Najważniejsza przy doborze stroju jest zasada ograniczonej ilości odcieni: niezależnie od tego, jaką kolorystykę preferujemy nie powinniśmy zakładać na siebie więcej niż 2 – 3 barwy.

Starając się zaimponować pracodawcy czy wzbudzić szacunek klienta nie zapominajmy, że doskonały strój biznesowy to taki, w którym czujemy się pewnie i profesjonalnie. Nie powinniśmy na siłę wciskać się w fasony i kroje, które nam nie pasują lub w których nie czujemy się dobrze. Dlatego komponując swój firmowy wygląd nie zapominajmy o naszym komforcie i niezależności.

Czy uważacie, że firma powinna wymagać od pracowników przestrzegania dress codu? Dlaczego?

W następnych artykułach przedstawimy reguły, jakie biznesowy dress code nakłada na panie i panów oraz zwrócimy uwagę na najczęstsze wyglądowe wpadki przedstawicieli obu płci.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.