Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie

W świecie biznesu należy dobrze się prezentować – i to nie tylko dlatego, że odpowiedniego stroju wymaga większość pracodawców. Właściwy wygląd wzbudza szacunek i pomaga w budowie profesjonalnego wizerunku, ale też poprawia samopoczucie i sprawia, że czujemy się pewniej.

Jakimi zasadami rządzi się zatem profesjonalny dress code? Jak ubrać się na spotkanie biznesowe lub rozmowę kwalifikacyjną?

Choć wydaje się, że mężczyźni pozornie mają łatwiej podczas wybierania stroju czy przygotowania fryzury, istnieje wiele pułapek i wpadek, które czyhają na przedstawicieli obu płci. Aby ich uniknąć warto zastosować się do kilku podstawowych zasad.

Zdecydowanie nie należy zakładać i eksponować krzykliwych dodatków oraz biżuterii w nadmiernej ilości. O dziwo, zasada tyczy się też panów – powinni uważać na zbyt duże zegarki i grube łańcuchy na szyi. Warto więc ograniczyć dodatki do stroju oraz zadbać, aby były delikatne i minimalistyczne.

Wybierając strój należy postawić na proste, dobrane do naszej sylwetki kroje w odpowiednich kolorach. Wybór gamy kolorystycznej należy do nas i powinien zależeć od tego, co chcemy naszym strojem przekazać.

Zakładając na siebie ciemne i stonowane kolory dodajemy sobie powagi oraz prestiżu. Odcienie metaliczne przywodzą na myśl przepych i bogactwo. W jaskrawej kolorystyce zostaniemy odebrani jako osoby aktywne, dynamiczne i idące z duchem czasu. Przywdziewając pastele możemy spodziewać się, że zostaniemy skojarzeniu z delikatnością i finezją. Kolor niebieski z kolei wzbudza zaufanie.

Oczywiście pamiętajmy, że istnieją okazję, na które obowiązkowo trzeba wybrać stonowaną kolorystykę (rozmowa kwalifikacyjna, spotkania formalne). Biznes lubi przywdziewać szarości, brązy, beże, ciemną zieleń, błękity oraz czerń ( w umiarkowanych ilościach). Najważniejsza przy doborze stroju jest zasada ograniczonej ilości odcieni: niezależnie od tego, jaką kolorystykę preferujemy nie powinniśmy zakładać na siebie więcej niż 2 – 3 barwy.

Starając się zaimponować pracodawcy czy wzbudzić szacunek klienta nie zapominajmy, że doskonały strój biznesowy to taki, w którym czujemy się pewnie i profesjonalnie. Nie powinniśmy na siłę wciskać się w fasony i kroje, które nam nie pasują lub w których nie czujemy się dobrze. Dlatego komponując swój firmowy wygląd nie zapominajmy o naszym komforcie i niezależności.

Czy uważacie, że firma powinna wymagać od pracowników przestrzegania dress codu? Dlaczego?

W następnych artykułach przedstawimy reguły, jakie biznesowy dress code nakłada na panie i panów oraz zwrócimy uwagę na najczęstsze wyglądowe wpadki przedstawicieli obu płci.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z budowania zaangażowania pracowników w organizacji

Przegląd najlepszych szkoleń z budowania zaangażowania w organizacjach Budowanie zaangażowania pracowników to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają współczesne organizacje. Wysokie zaangażowanie przekłada się na lepsze wyniki, większą motywację zespołów oraz niższą rotację kadry, co ma bezpośredni wpływ na sukces firmy. W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy liderzy muszą nie tylko motywować, ale także inspirować swoich pracowników do osiągania coraz lepszych rezultatów. Aby sprostać…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla pracowników działu obsługi klienta

Dlaczego warto inwestować w rozwój zespołu obsługi klienta? – przegląd szkoleń Obsługa klienta odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej firmy. To właśnie zespół obsługi jest na pierwszej linii kontaktu z klientem, odpowiadając na pytania, rozwiązując problemy i budując relacje, które decydują o lojalności wobec marki. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym rozwijanie kompetencji zespołów obsługi klienta staje się niezbędne, aby sprostać…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla działu HR, które wspierają rozwój pracowników i organizacji

Przegląd kluczowych szkoleń HR wspierających rozwój organizacji Współczesne działy HR odgrywają strategiczną rolę w organizacjach, odpowiadając za zarządzanie talentami, rekrutację, rozwój pracowników i tworzenie efektywnych procesów personalnych. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym kluczowe jest, aby specjaliści HR regularnie podnosili swoje kwalifikacje. Szkolenia HR są dziś nieodzownym elementem rozwoju działów zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, pozwalając pracownikom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.