Jak pozyskiwać klientów w branży hotelarskiej i gastronomicznej?

Jak pozyskiwać klientów w branży hotelarskiej i gastronomicznej?

Branża hotelarska oraz gastronomiczna cechuje się w naszym kraju bardzo dużą konkurencyjnością. W związku z tym właściciele firm, które świadczą takie usługi, a także menedżerowie chcą wiedzieć, jak pozyskiwać klientów. Omawiając to zagadnienie, trzeba wspomnieć o dwóch kluczowych aspektach działalności. O marketingu internetowym oraz o realizacji oferty. Koniecznie zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie, jak budować bazę klientów w branży HoReCa. Te informacje i nasze szkolenia mogą zapewnić sprawny rozwój Twojej firmy.

Jak pozyskiwać klientów? Branża hotelarska, gastronomiczna, marketing online

Odpowiednie działania marketingowe w internecie są aktualnie podstawą działalności każdej firmy. Aby firma z branży hotelarskiej lub gastronomicznej mogła funkcjonować na najwyższych obrotach, trzeba zatem między innymi:

  • opracować wizję marki,
  • określić potencjalnych klientów (idealnego odbiorcę),
  • opracować strategię marketingu internetowego.

Określenie wizji hotelu bądź też firmy, która realizuje usługi w branży gastronomicznej lub hotelarskiej to między innymi wybór grupy docelowej i ustalenie, jakie mniej więcej ceny będą odpowiednie dla działalności. To również przedstawienie celu i wartości firmy.

Zbudowanie profilu klienta wymaga odpowiedzenia między innymi na pytania takie jak: kim jest? czym się zajmuje i co lubi robić przykładowy przedstawiciel grupy docelowej?

Opracowanie strategii marketingu internetowego związane jest na przykład z następującymi zagadnieniami: pozycjonowanie strony internetowej, marketing w mediach społecznościowych i określanie budżetu kampanii reklamowych. Aby wiedzieć więcej, jak pozyskiwać klientów tą drogą, zapisz się na nasze szkolenia marketingowe.

Hotel, gastronomia – obsługa i oferta

Hotelarstwo i gastronomia to branże, w których, aby osiągnąć sukces, zarówno oferta, jak i sam sposób jej realizacji, muszą spełniać najwyższe standardy. Z tego względu, właściciel firmy powinien zadbać o aspekty, takie jak na przykład szkolenia dla personelu oraz kadry menedżerskiej. Ponadto efektywnym rozwiązaniem są oczywiście promocje. Wymienić można między innymi: karty podarunkowe, możliwość wymiany punktów na różnego rodzaju atrakcje, czy też słodki podarunek. To wyłącznie namiastka tego, co można zaoferować odbiorcom usług w branży HoReCa.

Dla przykładu wiele hoteli oferuje swoim klientom możliwość darmowego anulowania rezerwacji, a także dokonania płatności dopiero na miejscu, czyli w obiekcie. Rozwiązania przyjazne klientom sprawiają, że szybko pojawiają się rekomendacje i dobre opinie na przykład pod firmową wizytówką w Google Moja Firma. Rośnie również liczba klientów.

Aby to wszystko było możliwe, konieczne jest jednak świadome zarządzanie marką. Dotyczy to zarówno działań podejmowanych w internecie, jak i tych, które dotyczą obsługi i oferty. Skorzystaj między innymi z naszych szkoleń dla kadry menedżerskiej, aby wpłynąć na decyzje potencjalnych klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.