Jak pozyskiwać klientów w branży hotelarskiej i gastronomicznej?

Branża hotelarska oraz gastronomiczna cechuje się w naszym kraju bardzo dużą konkurencyjnością. W związku z tym właściciele firm, które świadczą takie usługi, a także menedżerowie chcą wiedzieć, jak pozyskiwać klientów. Omawiając to zagadnienie, trzeba wspomnieć o dwóch kluczowych aspektach działalności. O marketingu internetowym oraz o realizacji oferty. Koniecznie zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie, jak budować bazę klientów w branży HoReCa. Te informacje i nasze szkolenia mogą zapewnić sprawny rozwój Twojej firmy.

Jak pozyskiwać klientów? Branża hotelarska, gastronomiczna, marketing online

Odpowiednie działania marketingowe w internecie są aktualnie podstawą działalności każdej firmy. Aby firma z branży hotelarskiej lub gastronomicznej mogła funkcjonować na najwyższych obrotach, trzeba zatem między innymi:

  • opracować wizję marki,
  • określić potencjalnych klientów (idealnego odbiorcę),
  • opracować strategię marketingu internetowego.

Określenie wizji hotelu bądź też firmy, która realizuje usługi w branży gastronomicznej lub hotelarskiej to między innymi wybór grupy docelowej i ustalenie, jakie mniej więcej ceny będą odpowiednie dla działalności. To również przedstawienie celu i wartości firmy.

Zbudowanie profilu klienta wymaga odpowiedzenia między innymi na pytania takie jak: kim jest? czym się zajmuje i co lubi robić przykładowy przedstawiciel grupy docelowej?

Opracowanie strategii marketingu internetowego związane jest na przykład z następującymi zagadnieniami: pozycjonowanie strony internetowej, marketing w mediach społecznościowych i określanie budżetu kampanii reklamowych. Aby wiedzieć więcej, jak pozyskiwać klientów tą drogą, zapisz się na nasze szkolenia marketingowe.

Hotel, gastronomia – obsługa i oferta

Hotelarstwo i gastronomia to branże, w których, aby osiągnąć sukces, zarówno oferta, jak i sam sposób jej realizacji, muszą spełniać najwyższe standardy. Z tego względu, właściciel firmy powinien zadbać o aspekty, takie jak na przykład szkolenia dla personelu oraz kadry menedżerskiej. Ponadto efektywnym rozwiązaniem są oczywiście promocje. Wymienić można między innymi: karty podarunkowe, możliwość wymiany punktów na różnego rodzaju atrakcje, czy też słodki podarunek. To wyłącznie namiastka tego, co można zaoferować odbiorcom usług w branży HoReCa.

Dla przykładu wiele hoteli oferuje swoim klientom możliwość darmowego anulowania rezerwacji, a także dokonania płatności dopiero na miejscu, czyli w obiekcie. Rozwiązania przyjazne klientom sprawiają, że szybko pojawiają się rekomendacje i dobre opinie na przykład pod firmową wizytówką w Google Moja Firma. Rośnie również liczba klientów.

Aby to wszystko było możliwe, konieczne jest jednak świadome zarządzanie marką. Dotyczy to zarówno działań podejmowanych w internecie, jak i tych, które dotyczą obsługi i oferty. Skorzystaj między innymi z naszych szkoleń dla kadry menedżerskiej, aby wpłynąć na decyzje potencjalnych klientów.

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku. Perfekcjonistka, ceniąca ład, terminowość i jasne zasady pracy. Posiada 5-letnie doświadczenie dziennikarskie, które zdobyła w mediach lokalnych – radiu, telewizji i portalu informacyjnym. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (komunikacja i kulturoznawstwo) oraz Akademii Sztuk Scenicznych w Poznaniu (reżyseria).

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zwiększają skuteczność onboardingu pracowników?

Onboarding jako strategiczna inwestycja w relację z pracownikiem – przegląd szkoleń Pierwsze dni i tygodnie w nowej pracy potrafią zadecydować o całej relacji między pracownikiem a organizacją. To wtedy pojawia się albo zaangażowanie i zaufanie, albo poczucie zagubienia i dystans. Dobrze zaprojektowany onboarding pracowników to nie tylko wsparcie dla nowej osoby, ale realna inwestycja w stabilność, efektywność i lojalność zespołu. W czasach, gdy koszty rotacji są wysokie, a pracownicy…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z obsługi klienta warto wdrożyć w firmach produkcyjnych i usługowych?

Jakie szkolenia z obsługi klienta warto wdrożyć w firmach produkcyjnych i usługowych? Dobra obsługa klienta nie jest już tylko „miłym dodatkiem” – dziś stanowi o przewadze konkurencyjnej firmy. Niezależnie od branży, to właśnie jakość kontaktu z klientem decyduje o tym, czy klient wróci, poleci nas dalej, czy też odejdzie do konkurencji. W firmach usługowych to oczywiste, ale coraz częściej również firmy produkcyjne dostrzegają, jak wielkie znaczenie ma profesjonalna, empatyczna…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.