Jak przekuć stres w motywację?

Jak radzić sobie ze stresem i przekuć go w motywację?

Stres jest zjawiskiem naturalnym, dotykającym każdego z nas. Chociaż na ogół uznawane jest za negatywny element codziennego życia, to w rzeczywistości możemy wykorzystać go, jako jeden z bodźców pobudzających nasze działanie. Kluczem jest tutaj odpowiednie podejście.

Stres jako szansa – nie zagrożenie

Aby, przekuć stres w motywację musimy zmienić nasz sposób postrzegania świata, nastawienie oraz nauczyć się wiary w siebie. Cały proces, który będziemy musieli przejść, wymaga cierpliwości, zaangażowania i ciężkiej pracy. Należy uświadomić sobie, że stres jest wbrew pozorom pozytywnym zjawiskiem fizjologicznym. Jego zadaniem jest zwiększenie naszej produktywności i aktywności w radzeniu sobie z problemami i niewygodnymi sytuacjami.

Fizjologiczne podstawy stresu

W momencie, gdy zaczynamy odczuwać stres, w naszym organizmie uwalniają się trzy hormony: adrenalina, kortyzol i noradrenalina, dostarczające nam energii, siły i mocy do działania. Stres jest, więc pewną siła napędu, która nie ma na celu zatrzymywania nas w jednym punkcie, a wręcz przeciwnie. Zamiast smucić się lub martwić, powinniśmy zacząć robić „coś”. Nie zawsze musimy rozwiązywać wszystkie trudne sytuacje od razu. W stresujących sytuacjach warto zająć w jakiś sposób nasz organizm. Gdy jesteśmy w domu, bardzo dobrą alternatywą jest aktywność fizyczna. Regularne uprawianie jakiejś formy aktywności pozytywnie wpływa na redukcję poziomu stresu. Podczas ćwiczeń, w naszym organizmie zwiększa się poziom endorfin, co powoduje poczucie swobodności, relaksu oraz uczy panowania nie tylko nad swoim ciałem, ale również umysłem.

Jak radzić sobie ze stresem?

Aby, odpowiednio nauczyć się przemieniania stresu w motywację, należy poznać jego mocne i słabe strony. Nie od dziś wiadomo, że między magnezem i stresem istnieją, ważne dla nas, zależności. Stresujące sytuacje „wypłukują” magnez z naszego organizmu, natomiast niedobór magnezu zwiększa poziom stresu. W taki sposób powstaje błędne koło, które należy przerwać. Dlatego też, bardzo ważne jest regularne dostarczanie, niezbędnej nam do prawidłowego funkcjonowania dawki magnezu. Utrzymanie jego odpowiedniego poziomu pozwoli nam na zmniejszenie podatności na stres.

Pamiętajmy, że to od nas zależy jak wykorzystamy naszą energię i napięcie wywołane stresem. Zawsze mamy dwie drogi wyboru: albo nadal będziemy traktować stres, jako problem, albo nauczymy się inteligentnie wykorzystywać go do osiągania naszych celów. Oczywiście cała sprawa nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Wymaga ona wielu tygodni ćwiczeń, by wreszcie opanować ten stan. Dlatego wiele osób decyduje się na specjalne sesje z trenerem personalnym, który pomoże nam odpowiednio usystematyzować całą wiedzę i ukierunkować działania na właściwe tory.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.