Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

Cross merchandising to praktyka coraz częściej stosowana przez sklepy. Opiera się ona na sprzedaży wiązanej, czyli wspólnej ekspozycji uzupełniających się produktów z różnych działów. Przykładem może tu być zestaw kieliszków i butelka szampana, czy klocki lego i torebka prezentowa. Dobry handlowiec wie, że klient porusza się po sklepie ustaloną, w miarę racjonalną ścieżką, a wystawa cross marketingowa często sprowokuje go do spontanicznych, nieplanowanych zakupów. By zmaksymalizować efekty stosowania cross merchandisingu, warto skorzystać ze szkolenia. Nasi specjaliści powiedzą w jaki sposób aranżować wystawy i ekspozycje, by klient chętnie kupował produkty, które na nich znajdzie.

Odpowiednie wykorzystanie cross merchandisingu sprawi, że nawet klient orientujący się w sztuczkach marketingowych, chętniej zdecyduje się na zakup i nie będzie miał wrażenia, że jest sterowany.

Jak odpowiednio zaplanować cross merchandising?

Odpowiednio zaplanowany cross marketing daje wiele korzyści dla sprzedającego. Koniecznie należy też wspomnieć, że produkty crossmerchandisingowe można, a nawet trzeba marżować wysoko. Klient kupuje je najczęściej pod wpływem impulsu, więc łatwo to wykorzystać. Jedyne, na co należy zwrócić uwagę, to fakt, by produkt komplementarny nie był zbyt drogi w stosunku do głównego. Przyjmuje się, że maksymalna granica, to cena wyższa o 20% od ceny produktu podstawowego.

Wbrew pozorom, cross merchandising to dla wielu kupujących wygodne wyjście – nie trzeba biegać po sklepie, a wszystko, co potrzebne, znajdziemy w jednym miejscu. Każdy z nas zapewne nie raz korzystał z tego rodzaju rozwiązań, chociażby podczas zakupów na weekendowego grilla, czy w poszukiwaniu gwiazdkowych prezentów.

Duże znaczenie ma ilość cross marketingowych ekspozycji na sklepie. Niektórzy specjaliści twierdzą, że nie może ich być zbyt wiele, gdyż mogą wywołać wrażenie chaosu i odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Istnieje również teoria, że tego rodzaju rozwiązań powinno być jak najwięcej, bo sprawiają wrażenie obfitości. Zapewne każdy z nas jest w stanie wskazać co najmniej kilka znanych sklepów, które jedną z tych dwóch teorii stosują w praktyce. Którą z nich należy zastosować w swoim sklepie? Tutaj głos warto oddać specjalistom, którzy dopasowują rozwiązania do indywidualnych potrzeb konkretnej placówki handlowej.

Jakie jeszce funkcje pełni cross merchandising? Pisaliśmy o tym tutaj.

Szkolenia z merchandisingu

Choć cross merchandising staje się coraz popularniejszy, to wielu sprzedawców nadal nie potrafi go efektywnie wykorzystywać. Źle zaplanowana ekspozycja, zbyt chaotyczna, lub ulokowana w nieodpowiednim miejscu, to często spotykane błędy, dlatego szkolenia dotyczące merchandisingu mają coraz większe powodzenie na rynku. Nowoczesny handel to sztuka, której podołać mogą tylko ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi metodami perswazyjnymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.