Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

Cross merchandising to praktyka coraz częściej stosowana przez sklepy. Opiera się ona na sprzedaży wiązanej, czyli wspólnej ekspozycji uzupełniających się produktów z różnych działów. Przykładem może tu być zestaw kieliszków i butelka szampana, czy klocki lego i torebka prezentowa. Dobry handlowiec wie, że klient porusza się po sklepie ustaloną, w miarę racjonalną ścieżką, a wystawa cross marketingowa często sprowokuje go do spontanicznych, nieplanowanych zakupów. By zmaksymalizować efekty stosowania cross merchandisingu, warto skorzystać ze szkolenia. Nasi specjaliści powiedzą w jaki sposób aranżować wystawy i ekspozycje, by klient chętnie kupował produkty, które na nich znajdzie.

Odpowiednie wykorzystanie cross merchandisingu sprawi, że nawet klient orientujący się w sztuczkach marketingowych, chętniej zdecyduje się na zakup i nie będzie miał wrażenia, że jest sterowany.

Jak odpowiednio zaplanować cross merchandising?

Odpowiednio zaplanowany cross marketing daje wiele korzyści dla sprzedającego. Koniecznie należy też wspomnieć, że produkty crossmerchandisingowe można, a nawet trzeba marżować wysoko. Klient kupuje je najczęściej pod wpływem impulsu, więc łatwo to wykorzystać. Jedyne, na co należy zwrócić uwagę, to fakt, by produkt komplementarny nie był zbyt drogi w stosunku do głównego. Przyjmuje się, że maksymalna granica, to cena wyższa o 20% od ceny produktu podstawowego.

Wbrew pozorom, cross merchandising to dla wielu kupujących wygodne wyjście – nie trzeba biegać po sklepie, a wszystko, co potrzebne, znajdziemy w jednym miejscu. Każdy z nas zapewne nie raz korzystał z tego rodzaju rozwiązań, chociażby podczas zakupów na weekendowego grilla, czy w poszukiwaniu gwiazdkowych prezentów.

Duże znaczenie ma ilość cross marketingowych ekspozycji na sklepie. Niektórzy specjaliści twierdzą, że nie może ich być zbyt wiele, gdyż mogą wywołać wrażenie chaosu i odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Istnieje również teoria, że tego rodzaju rozwiązań powinno być jak najwięcej, bo sprawiają wrażenie obfitości. Zapewne każdy z nas jest w stanie wskazać co najmniej kilka znanych sklepów, które jedną z tych dwóch teorii stosują w praktyce. Którą z nich należy zastosować w swoim sklepie? Tutaj głos warto oddać specjalistom, którzy dopasowują rozwiązania do indywidualnych potrzeb konkretnej placówki handlowej.

Jakie jeszce funkcje pełni cross merchandising? Pisaliśmy o tym tutaj.

Szkolenia z merchandisingu

Choć cross merchandising staje się coraz popularniejszy, to wielu sprzedawców nadal nie potrafi go efektywnie wykorzystywać. Źle zaplanowana ekspozycja, zbyt chaotyczna, lub ulokowana w nieodpowiednim miejscu, to często spotykane błędy, dlatego szkolenia dotyczące merchandisingu mają coraz większe powodzenie na rynku. Nowoczesny handel to sztuka, której podołać mogą tylko ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi metodami perswazyjnymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.