Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

Cross merchandising to praktyka coraz częściej stosowana przez sklepy. Opiera się ona na sprzedaży wiązanej, czyli wspólnej ekspozycji uzupełniających się produktów z różnych działów. Przykładem może tu być zestaw kieliszków i butelka szampana, czy klocki lego i torebka prezentowa. Dobry handlowiec wie, że klient porusza się po sklepie ustaloną, w miarę racjonalną ścieżką, a wystawa cross marketingowa często sprowokuje go do spontanicznych, nieplanowanych zakupów. By zmaksymalizować efekty stosowania cross merchandisingu, warto skorzystać ze szkolenia. Nasi specjaliści powiedzą w jaki sposób aranżować wystawy i ekspozycje, by klient chętnie kupował produkty, które na nich znajdzie.

Odpowiednie wykorzystanie cross merchandisingu sprawi, że nawet klient orientujący się w sztuczkach marketingowych, chętniej zdecyduje się na zakup i nie będzie miał wrażenia, że jest sterowany.

Jak odpowiednio zaplanować cross merchandising?

Odpowiednio zaplanowany cross marketing daje wiele korzyści dla sprzedającego. Koniecznie należy też wspomnieć, że produkty crossmerchandisingowe można, a nawet trzeba marżować wysoko. Klient kupuje je najczęściej pod wpływem impulsu, więc łatwo to wykorzystać. Jedyne, na co należy zwrócić uwagę, to fakt, by produkt komplementarny nie był zbyt drogi w stosunku do głównego. Przyjmuje się, że maksymalna granica, to cena wyższa o 20% od ceny produktu podstawowego.

Wbrew pozorom, cross merchandising to dla wielu kupujących wygodne wyjście – nie trzeba biegać po sklepie, a wszystko, co potrzebne, znajdziemy w jednym miejscu. Każdy z nas zapewne nie raz korzystał z tego rodzaju rozwiązań, chociażby podczas zakupów na weekendowego grilla, czy w poszukiwaniu gwiazdkowych prezentów.

Duże znaczenie ma ilość cross marketingowych ekspozycji na sklepie. Niektórzy specjaliści twierdzą, że nie może ich być zbyt wiele, gdyż mogą wywołać wrażenie chaosu i odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Istnieje również teoria, że tego rodzaju rozwiązań powinno być jak najwięcej, bo sprawiają wrażenie obfitości. Zapewne każdy z nas jest w stanie wskazać co najmniej kilka znanych sklepów, które jedną z tych dwóch teorii stosują w praktyce. Którą z nich należy zastosować w swoim sklepie? Tutaj głos warto oddać specjalistom, którzy dopasowują rozwiązania do indywidualnych potrzeb konkretnej placówki handlowej.

Jakie jeszce funkcje pełni cross merchandising? Pisaliśmy o tym tutaj.

Szkolenia z merchandisingu

Choć cross merchandising staje się coraz popularniejszy, to wielu sprzedawców nadal nie potrafi go efektywnie wykorzystywać. Źle zaplanowana ekspozycja, zbyt chaotyczna, lub ulokowana w nieodpowiednim miejscu, to często spotykane błędy, dlatego szkolenia dotyczące merchandisingu mają coraz większe powodzenie na rynku. Nowoczesny handel to sztuka, której podołać mogą tylko ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi metodami perswazyjnymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.