Jak stworzyć wartościową prezentację?

W ramach świadczonych przez nas usług szkoleniowych, oferujemy również kursy dla przedsiębiorców i ich pracowników, obejmujące zagadnienie tworzenia wartościowych prezentacji. Przekazujemy uczestnikom wiedzę na temat technik i narzędzi, wspierających proces ich kreacji, umiejętności doboru informacji, a także wykształcenia postawy zorientowanej na tworzenie przemyślanych i celowo zaplanowanych prezentacji. Niejednokrotnie stworzenie wartościowej prezentacji zdecyduje o biznesowym sukcesie Twojej firmy!

Dlaczego warto tworzyć prezentacje multimedialne?

Jeszcze kilkanaście lat temu standardem różnego rodzaju wystąpień, był ustny odczyt, spisanego na kartce oświadczenia… i tyle. Z reguły w trakcie takiego występu połowa audytorium zasypiała, a druga połowa, chociaż pozostawała przytomna, nie za bardzo wiedziała, o co chodzi. Przez lata schemat tworzenia wartościowych prezentacji znacząco jednak ewoluował. Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie publicznego wystąpienia – czy to gali szkolnej, czy zebrania wspólników spółki, czy konferencji naukowej – bez zastosowania prezentacji multimedialnej. Ta forma pozwala zaciekawić odbiorcę, a dzięki temu łatwiej osiągnąć zamierzony cel prezentacji – na przykład sprzedać produkt, przekonać szefa do określonej koncepcji i tak dalej.

Kreatywność w tworzeniu prezentacji multimedialnych

Najważniejszą cechą, która znacząco wpływa na jakość tworzonych prezentacji, jest kreatywność. Im bardziej “wymyślna” i oryginalna prezentacja, tym większa szansa na sukces. Prezentacje, które są nieszablonowe, łatwiej przyciągają odbiorców. Nie warto zatem przesadzać z ilością tekstu. Lepiej dorzucić ilustracje, grafy, być może stworzyć interesującą animację. To stanowi prawdziwą siłę naszej prezentacji i jest formą łatwiej “przyswajalną” dla odbiorców.

Co powinna zawierać wartościowa prezentacja?

Wartościowa prezentacja powinna składać się ze ściśle określonych części. Przede wszystkim, kluczową rolę pełni tak zwany slajd tytułowy, który zawiera tytuł wystąpienia oraz imię i nazwisko występującego. Jego zadaniem jest stworzenie swoistego “pierwszego wrażenia”, więc warto o niego szczególnie zadbać. Niech ten slajd będzie niczym okładka książki – krótka informacja i rozbudowany projekt graficzny. Poza tym warto postawić na krótki spis treści lub chociażby streszczenie tego, czego można się spodziewać w ramach prezentacji. Prezentację warto urozmaicać anegdotami, historiami, swoistymi przerywnikami, które pozwolą na zainteresowanie słuchacza, nawet gdy mówimy o “suchych” danych liczbowych. Slajdy dobrze jest również konstruować na zasadzie przedstawiania samego sedna danego fragmentu wypowiedzi. Nie należy powtarzać treści przekazywanej ustnie, prezentacja ma ją wzbogacać i dopełniać, a nie dublować. Koncentrujmy się na zasadzie – jeden slajd to jedna myśl.

Szkolenia Warto Szkolić

Wszystkie wyżej wymienione zasady staramy się przekazać uczestnikom naszych kursów. Szkolenia, łączymy z warsztatami praktycznymi, podczas których prezentujemy przydatne narzędzia w procesie tworzenia skutecznych prezentacji. Nowoczesne prezentacje multimedialne to już nie tylko popularny PowerPoint, ale również Prezi, a także różnorodne programy do tworzenia grafiki.

Nasze szkolenia z zakresu sztuki prezentacji:

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Prezi – jak stworzyć ciekawą prezentację?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.