Jak stworzyć wartościową prezentację?

W ramach świadczonych przez nas usług szkoleniowych, oferujemy również kursy dla przedsiębiorców i ich pracowników, obejmujące zagadnienie tworzenia wartościowych prezentacji. Przekazujemy uczestnikom wiedzę na temat technik i narzędzi, wspierających proces ich kreacji, umiejętności doboru informacji, a także wykształcenia postawy zorientowanej na tworzenie przemyślanych i celowo zaplanowanych prezentacji. Niejednokrotnie stworzenie wartościowej prezentacji zdecyduje o biznesowym sukcesie Twojej firmy!

Dlaczego warto tworzyć prezentacje multimedialne?

Jeszcze kilkanaście lat temu standardem różnego rodzaju wystąpień, był ustny odczyt, spisanego na kartce oświadczenia… i tyle. Z reguły w trakcie takiego występu połowa audytorium zasypiała, a druga połowa, chociaż pozostawała przytomna, nie za bardzo wiedziała, o co chodzi. Przez lata schemat tworzenia wartościowych prezentacji znacząco jednak ewoluował. Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie publicznego wystąpienia – czy to gali szkolnej, czy zebrania wspólników spółki, czy konferencji naukowej – bez zastosowania prezentacji multimedialnej. Ta forma pozwala zaciekawić odbiorcę, a dzięki temu łatwiej osiągnąć zamierzony cel prezentacji – na przykład sprzedać produkt, przekonać szefa do określonej koncepcji i tak dalej.

Kreatywność w tworzeniu prezentacji multimedialnych

Najważniejszą cechą, która znacząco wpływa na jakość tworzonych prezentacji, jest kreatywność. Im bardziej “wymyślna” i oryginalna prezentacja, tym większa szansa na sukces. Prezentacje, które są nieszablonowe, łatwiej przyciągają odbiorców. Nie warto zatem przesadzać z ilością tekstu. Lepiej dorzucić ilustracje, grafy, być może stworzyć interesującą animację. To stanowi prawdziwą siłę naszej prezentacji i jest formą łatwiej “przyswajalną” dla odbiorców.

Co powinna zawierać wartościowa prezentacja?

Wartościowa prezentacja powinna składać się ze ściśle określonych części. Przede wszystkim, kluczową rolę pełni tak zwany slajd tytułowy, który zawiera tytuł wystąpienia oraz imię i nazwisko występującego. Jego zadaniem jest stworzenie swoistego “pierwszego wrażenia”, więc warto o niego szczególnie zadbać. Niech ten slajd będzie niczym okładka książki – krótka informacja i rozbudowany projekt graficzny. Poza tym warto postawić na krótki spis treści lub chociażby streszczenie tego, czego można się spodziewać w ramach prezentacji. Prezentację warto urozmaicać anegdotami, historiami, swoistymi przerywnikami, które pozwolą na zainteresowanie słuchacza, nawet gdy mówimy o “suchych” danych liczbowych. Slajdy dobrze jest również konstruować na zasadzie przedstawiania samego sedna danego fragmentu wypowiedzi. Nie należy powtarzać treści przekazywanej ustnie, prezentacja ma ją wzbogacać i dopełniać, a nie dublować. Koncentrujmy się na zasadzie – jeden slajd to jedna myśl.

Szkolenia Warto Szkolić

Wszystkie wyżej wymienione zasady staramy się przekazać uczestnikom naszych kursów. Szkolenia, łączymy z warsztatami praktycznymi, podczas których prezentujemy przydatne narzędzia w procesie tworzenia skutecznych prezentacji. Nowoczesne prezentacje multimedialne to już nie tylko popularny PowerPoint, ale również Prezi, a także różnorodne programy do tworzenia grafiki.

Nasze szkolenia z zakresu sztuki prezentacji:

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Prezi – jak stworzyć ciekawą prezentację?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej