Jak stworzyć wartościową prezentację?

W ramach świadczonych przez nas usług szkoleniowych, oferujemy również kursy dla przedsiębiorców i ich pracowników, obejmujące zagadnienie tworzenia wartościowych prezentacji. Przekazujemy uczestnikom wiedzę na temat technik i narzędzi, wspierających proces ich kreacji, umiejętności doboru informacji, a także wykształcenia postawy zorientowanej na tworzenie przemyślanych i celowo zaplanowanych prezentacji. Niejednokrotnie stworzenie wartościowej prezentacji zdecyduje o biznesowym sukcesie Twojej firmy!

Dlaczego warto tworzyć prezentacje multimedialne?

Jeszcze kilkanaście lat temu standardem różnego rodzaju wystąpień, był ustny odczyt, spisanego na kartce oświadczenia… i tyle. Z reguły w trakcie takiego występu połowa audytorium zasypiała, a druga połowa, chociaż pozostawała przytomna, nie za bardzo wiedziała, o co chodzi. Przez lata schemat tworzenia wartościowych prezentacji znacząco jednak ewoluował. Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie publicznego wystąpienia – czy to gali szkolnej, czy zebrania wspólników spółki, czy konferencji naukowej – bez zastosowania prezentacji multimedialnej. Ta forma pozwala zaciekawić odbiorcę, a dzięki temu łatwiej osiągnąć zamierzony cel prezentacji – na przykład sprzedać produkt, przekonać szefa do określonej koncepcji i tak dalej.

Kreatywność w tworzeniu prezentacji multimedialnych

Najważniejszą cechą, która znacząco wpływa na jakość tworzonych prezentacji, jest kreatywność. Im bardziej „wymyślna” i oryginalna prezentacja, tym większa szansa na sukces. Prezentacje, które są nieszablonowe, łatwiej przyciągają odbiorców. Nie warto zatem przesadzać z ilością tekstu. Lepiej dorzucić ilustracje, grafy, być może stworzyć interesującą animację. To stanowi prawdziwą siłę naszej prezentacji i jest formą łatwiej „przyswajalną” dla odbiorców.

Co powinna zawierać wartościowa prezentacja?

Wartościowa prezentacja powinna składać się ze ściśle określonych części. Przede wszystkim, kluczową rolę pełni tak zwany slajd tytułowy, który zawiera tytuł wystąpienia oraz imię i nazwisko występującego. Jego zadaniem jest stworzenie swoistego „pierwszego wrażenia”, więc warto o niego szczególnie zadbać. Niech ten slajd będzie niczym okładka książki – krótka informacja i rozbudowany projekt graficzny. Poza tym warto postawić na krótki spis treści lub chociażby streszczenie tego, czego można się spodziewać w ramach prezentacji. Prezentację warto urozmaicać anegdotami, historiami, swoistymi przerywnikami, które pozwolą na zainteresowanie słuchacza, nawet gdy mówimy o „suchych” danych liczbowych. Slajdy dobrze jest również konstruować na zasadzie przedstawiania samego sedna danego fragmentu wypowiedzi. Nie należy powtarzać treści przekazywanej ustnie, prezentacja ma ją wzbogacać i dopełniać, a nie dublować. Koncentrujmy się na zasadzie – jeden slajd to jedna myśl.

Szkolenia Warto Szkolić

Wszystkie wyżej wymienione zasady staramy się przekazać uczestnikom naszych kursów. Szkolenia, łączymy z warsztatami praktycznymi, podczas których prezentujemy przydatne narzędzia w procesie tworzenia skutecznych prezentacji. Nowoczesne prezentacje multimedialne to już nie tylko popularny PowerPoint, ale również Prezi, a także różnorodne programy do tworzenia grafiki.

Nasze szkolenia z zakresu sztuki prezentacji:

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Prezi – jak stworzyć ciekawą prezentację?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej