Jak wygląda procedura pozyskiwania środków na szkolenia?

Szkolenie pracowników to niezbędny element prawidłowego rozwoju każdej firmy niezależnie od struktury i wielkości przedsiębiorstwa. Dobrze dobrane szkolenie to wartość nie tylko dla poszczególnych pracowników, ale również dla jej właściciela, jak i całej firmy. To, co może być przeszkodą, szczególnie dla małych przedsiębiorstw, jest wysoki koszt kursów, które pomogą w rozwoju kompetencji pracowników. W artykule przekonujemy, że procedura pozyskania środków na szkolenia, wcale nie musi być żmudna i czasochłonna. Sprawdź, jak robić to skutecznie!

Pozyskiwanie środków na szkolenia w małych firmach 

Mniejsze przedsiębiorstwa, które nie mogę pozwolić sobie na wysokie inwestycje w kształcenie pracowników, mają możliwość skorzystania z pomocy urzędu pracy. Krajowy Fundusz Szkoleniowy co roku przeznacza kwoty na 16 powiatowych urzędów pracy. Organizacje mają za zadanie rozdysponować środki na wsparcie pracodawców inwestujących w kształcenie siebie i swoich pracowników. Inne programy warte uwagi to np. Akademia Menedżera MŚP, Kompetencje dla sektorów 2, Podmiotowy System Finansowania czy  Bony na cyfryzację.

Aby pozyskać środki na szkolenie, pracodawca powinien złożyć wniosek do urzędu pracy o przekazanie konkretnej sumy na kursy, czy podnoszenie kwalifikacji pracowników. Pamiętaj, że o taką pomoc może się zgłosić każdy pracodawca, który zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę. 

Unia Europejska również oferuje program dofinansowań, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą starać się o środki na wybrane przez siebie szkolenia. Aby uzyskać informacje o kursach i usługach rozwojowych, na które możesz otrzymać dofinansowanie, warto zapoznać się z platformą Baza Usług Rozwojowych. Znajdziesz tam spis wszystkich szkoleń spełniających odpowiednie kryteria oraz ich harmonogramem. Wyszukiwarka pozwala na przeszukiwanie szkoleń według tematyki, segregując na podkategorie, jak również po nazwie organizatora szkolenia. 

Pozyskiwanie środków na szkolenia – jak robić to skutecznie?

Przejście przez biurokratyczny proces pozyskania dofinansowania na szkolenie w firmie może być skomplikowany i bardzo czasochłonny. Korzystając z usług specjalistów, będzie to nie tylko przyjemniejsze, ale również z gwarantowanym efektem. Warto Szkolić pomaga w pozyskaniu środków dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Firma Warto Szkolić przeprowadza klienta przez cały proces: od wyboru najlepiej dopasowanego szkolenia i kompleksowego doradztwa, przez wypełnienie zgodnie z przepisami i wymaganiami, po złożenie wniosku. Efekt? Już 80% złożonych przez nas wniosków otrzymuje dofinansowanie. Dołącz do zadowolonych przedsiębiorców, którzy chcą poszerzać kompetencje swojej firmy! Zapraszamy do kontaktu!

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.