Jak zwiększyć sprzedaż w branży obuwniczej?
Buty to bardzo ważny element garderoby. Oprócz wygody, muszą być dostosowane do okazji, stroju oraz pogody. Choć dawniej ludzie zaopatrywali się w niezbędne minimum, tak dzisiaj są w stanie wydać na nie fortunę. Nowe, modne marki ujmują różnorodnością kolorów, modeli oraz cen. Największe zyski w branży obuwniczej generują klientki płci pięknej, ponieważ w przeciwieństwie do mężczyzn, sam proces zakupów sprawia im przyjemność. Szkolenia z marketingu przewidują w swoim programie odmienne zachowania obu płci, co stanowi bardzo przydatną wiedzę dla każdego menadżera takiego sklepu, przekładająca się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.
Visual merchandising
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. To stare powiedzenie dotyczy także sklepu. Co skłania klientów do robienia zakupów właśnie w naszym butiku? W pierwszej kolejności są to wizualne aspekty sklepu, a więc rozmieszczenie ekspozycji, oświetlenie oraz muzyka. Sprawiają one, że klient dobrze będzie się czuł w naszym sklepie, co z kolei skłoni go do dłuższych zakupów. Niebagatelne znaczenie ma także zapach – dobrze sprawdzą się tutaj świeże aromaty, kojarzone z czystością. Kursy merchandisingowe przewidują właśnie takie lekcje, poświęcone wizualnej oprawie sklepu. Specjaliści przedstawią, gdzie należy umieszczać konkretne produkty oraz na co konsumenci zwracają uwagę.
Sprzedawca
Kiedy uda się nam już przyciągnąć uwagę klienta do naszego sklepu, główna rola przeskakuje na ekspedienta. Powinien być dobrze zorientowany w najnowszych trendach oraz cechować się kilkoma miękkimi umiejętnościami. Jakimi? Z pewnością przydaje się tutaj sztuka perswazji oraz negocjacji. W końcu jak przekonać drugą osobę o słuszności wyboru droższej pary butów? Na rynku dostępne są specjalne szkolenia poświęcone perswazji, bądź negocjacji. Równie przydatną umiejętnością będzie także kontrola emocji i stresu. Niejednokrotnie trafiają się uporczywi klienci i niezbyt przyjemne reklamacje, a warsztaty pokażą w jaki sposób skutecznie sobie z nimi radzić.
Witryna internetowa
Strona internetowa stanowi często dodatkowy oddział danego sklepu. Jeśli istnieje na niej możliwość zakupu, to jest w stanie generować większe zyski, niż niejeden sklep stacjonarny. Co więcej, cena jej utrzymania jest znacznie niższa, niż czynsz nieruchomości. Poza tym wiele osób decyduje się na zakupy internetowe ze względu na oszczędność czasu oraz większą dostępność artykułów. Szkolenia mechandisingowe również służą tutaj pomocą w kwestii właściwego projektu takiej witryny e-commerce.
Szkolenia
Branża obuwnicza nie jest łatwym biznesem z uwagi na dużą konkurencję. Sama jakość i piękny wygląd naszych towarów nie wystarczą, aby generować większe zyski. Tylko sprytem i inteligencją można się przebić przez ten ciężki rynek. Dlatego też warto w tym celu zainwestować w szkolenia zarówno z umiejętności osobistych, jak i marketingu. W trakcie warsztatów uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić właściwą rozmowę z klientem oraz na co zwraca on uwagę przy wyborze określonego produktu. Dowiedzą się także, jak należy zadbać o przestrzeń sklepową, aby zakupy sprawiały wyjątkową przyjemność odwiedzającym.