Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak zwiększyć sprzedaż w branży obuwniczej? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak zwiększyć sprzedaż w branży obuwniczej?

Buty to bardzo ważny element garderoby. Oprócz wygody, muszą być dostosowane do okazji, stroju oraz pogody. Choć dawniej ludzie zaopatrywali się w niezbędne minimum, tak dzisiaj są w stanie wydać na nie fortunę. Nowe, modne marki ujmują różnorodnością kolorów, modeli oraz cen. Największe zyski w branży obuwniczej generują klientki płci pięknej, ponieważ w przeciwieństwie do mężczyzn, sam proces zakupów sprawia im przyjemność. Szkolenia z marketingu przewidują w swoim programie odmienne zachowania obu płci, co stanowi bardzo przydatną wiedzę dla każdego menadżera takiego sklepu, przekładająca się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.

Visual merchandising

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. To stare powiedzenie dotyczy także sklepu. Co skłania klientów do robienia zakupów właśnie w naszym butiku? W pierwszej kolejności są to wizualne aspekty sklepu, a więc rozmieszczenie ekspozycji, oświetlenie oraz muzyka. Sprawiają one, że klient dobrze będzie się czuł w naszym sklepie, co z kolei skłoni go do dłuższych zakupów. Niebagatelne znaczenie ma także zapach – dobrze sprawdzą się tutaj świeże aromaty, kojarzone z czystością. Kursy merchandisingowe przewidują właśnie takie lekcje, poświęcone wizualnej oprawie sklepu. Specjaliści przedstawią, gdzie należy umieszczać konkretne produkty oraz na co konsumenci zwracają uwagę.

Sprzedawca

Kiedy uda się nam już przyciągnąć uwagę klienta do naszego sklepu, główna rola przeskakuje na ekspedienta. Powinien być dobrze zorientowany w najnowszych trendach oraz cechować się kilkoma miękkimi umiejętnościami. Jakimi? Z pewnością przydaje się tutaj sztuka perswazji oraz negocjacji. W końcu jak przekonać drugą osobę o słuszności wyboru droższej pary butów? Na rynku dostępne są specjalne szkolenia poświęcone perswazji, bądź negocjacji. Równie przydatną umiejętnością będzie także kontrola emocji i stresu. Niejednokrotnie trafiają się uporczywi klienci i niezbyt przyjemne reklamacje, a warsztaty pokażą w jaki sposób skutecznie sobie z nimi radzić.

Witryna internetowa

Strona internetowa stanowi często dodatkowy oddział danego sklepu. Jeśli istnieje na niej możliwość zakupu, to jest w stanie generować większe zyski, niż niejeden sklep stacjonarny. Co więcej, cena jej utrzymania jest znacznie niższa, niż czynsz nieruchomości. Poza tym wiele osób decyduje się na zakupy internetowe ze względu na oszczędność czasu oraz większą dostępność artykułów. Szkolenia mechandisingowe również służą tutaj pomocą w kwestii właściwego projektu takiej witryny e-commerce.

Szkolenia

Branża obuwnicza nie jest łatwym biznesem z uwagi na dużą konkurencję. Sama jakość i piękny wygląd naszych towarów nie wystarczą, aby generować większe zyski. Tylko sprytem i inteligencją można się przebić przez ten ciężki rynek. Dlatego też warto w tym celu zainwestować w szkolenia zarówno z umiejętności osobistych, jak i marketingu. W trakcie warsztatów uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić właściwą rozmowę z klientem oraz na co zwraca on uwagę przy wyborze określonego produktu. Dowiedzą się także, jak należy zadbać o przestrzeń sklepową, aby zakupy sprawiały wyjątkową przyjemność odwiedzającym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.