Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

W dniu 8 września uczestnicy doskonalili umiejętności obsługi programu Excel (zachęcamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z tego spotkania, wpis z 21 września br.), natomiast 9 i 10 września skupiliśmy się na esencji pracy handlowca, czyli technikach sprzedażowych.

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było oczywiście, z racji samego tematu „Nowoczesne techniki sprzedaży”, polepszenie rezultatów pracy handlowców. Aby osiągnąć ten nadrzędny cel, szkolenie poprzez prezentowany materiał skupiło się na zapoznaniu uczestników z zagadnieniami, które zaowocują:

  • Maksymalizacją szans na dobre pierwsze wrażenie.
  • Perfekcyjnym zapoznaniem klienta z ofertą, z naciskiem na aktywne słuchanie i docenienie klienta.
  • Nauką umiejętności ratowania pozornie przegranych procesów sprzedażowych.

Schemat szkolenia

W trakcie spotkania, uczestnicy otrzymali informacje oraz porady dotyczące wskazanych wzorów zachowania na każdym etapie procesu sprzedażowego, poczynając od właściwego przygotowania do kontaktu z klientem, a kończąc na  zasadach utrzymania kontaktu posprzedażowego i budowanie lojalności klienta. Przytoczono również przykłady z życia wzięteobrazujące najczęstsze błędy popełniane przez handlowców w kontakcie z klientem.

Całe szkolenie było podzielone na następujące sekcje tematyczne skoncentrowane wokół tematu głównego Nowoczesnych Technik Sprzedażowych:

  • Podstawowe zasady psychologii sprzedaży (kompetencje handlowca).
  • Narzędzia efektywnej komunikacji w relacji handlowiec-klient.
  • Sprzedaż jako wieloetapowy proces komunikacji.
  • Sposoby reagowania na obiekcje klientów.
  • Podstawowe reguły rządzące relacjami między ludźmi i sposoby ich wykorzystania dla potrzeb wywierania wpływu na klienta.
  • Elementy matematyki handlowej i podstawowe zasady merchandisingu.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Na zakończenie szkolenia poprosiliśmy każdego z uczestników o przemyślenie i napisanie, co chcą wdrożyć lub zmienić w swojej pracy po zakończeniu szkolenia. Paleta odpowiedzi była szeroka, jednak można wśród nich wyróżnić trzy główne kierunki zmian:

  • Planować i stawiać sobie cele w sprzedaży, a także rozbijać cel główny na pomniejsze cele.
  • Koncentrować się na słuchaniu klienta i potrafić poświęcić mu czas, być w trakcie spotkania kreatywnym i zawsze pozytywnie nastawionym.
  • Wykorzystywać w praktyce reguły wpływu.

Różnorodność udzielonych odpowiedzi dowodzi, że uczestnicy pozyskali szeroki zakres wiedzy i dobrze ją przyswoili. Widać, że szkolenie ma dużą szansę przełożyć się na konkretne zmiany, co również potwierdza ocena całościowa szkolenia udzielona przez samych uczestników: średnia 4,8 na 5 możliwych punktów. Co więcej, pracownicy firmy Euro docenili również poziom przełożenia wiedzy przekazanej podczas szkolenia na bezpośrednie wykorzystanie jej w swojej codziennej pracy, dając jednogłośnie maksymalną liczbę 5 punktów.

Dziękujemy firmie Euro za okazane zaufanie, a uczestnikom szkolenia za zaangażowanie.

Przeczytaj również:

Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia

Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Relacja ze szkolenia KIM – szkolenie z efektywnej komunikacji Szkolenie z efektywnej komunikacji dla przedsiębiorstwa KIM zawierało szereg merytorycznej wiedzy, która utrwalona została podczas ćwiczeń praktycznych. Temat szkolenia to „komunikacja i wykorzystywanie informacji: efektywna komunikacja” i dotyczyło wszelkich zagadnień związanych z delegowaniem zadań, umiejętnością zadawania pytań i przekazywaniem informacji zwrotnej, zwanej też feedbackiem. Czego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia, podczas całodniowego…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Czy technologia VR wspiera rozwój kompetencji miękkich?

Rozwój umiejętności miękkich jest szalenie ważny bez względu na branżę, w której pracujesz. Jeszcze do całkiem niedawna wspomniane kompetencje były niedoceniane. Badania rynku przeprowadzane przez ekspertów niejednokrotnie wykazały jednak, że wzrasta zapotrzebowanie na umiejętności miękkie. Co wspólnego z ich rozwojem ma technologia VR, czyli wirtualna rzeczywistość? Technologia VR – co to jest i do czego służy? Wirtualna rzeczywistość, czyli VR to wytworzony w sposób komputerowy obraz…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje

Szkolenie Potrawy z Dziczyzny i Baraniny

Jednym z rodzajów szkoleń przeprowadzanych przez naszych wykwalifikowanych ekspertów są szkolenia branży gastronomicznej. Jak wiadomo gastronomia to nie tylko zespół, zarządzanie restauracją i odpowiedni workflow wszystkich składowych, ale także wykonywanie potraw na tyle dobrych i oryginalnych, aby przyciągnęły klientów i zatrzymały ich na dłużej. Z tego też powodu przeprowadzone zostało trzydniowe szkolenie o wiele mówiącym tytule „Potrawy z Dziczyzny i Baraniny”. Przygotowania jakich ciekawych…
dowiedz się więcej