Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”
Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”
W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.
Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”
W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.
W dniu 8 września uczestnicy doskonalili umiejętności obsługi programu Excel (zachęcamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z tego spotkania, wpis z 21 września br.), natomiast 9 i 10 września skupiliśmy się na esencji pracy handlowca, czyli technikach sprzedażowych.
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia było oczywiście, z racji samego tematu „Nowoczesne techniki sprzedaży”, polepszenie rezultatów pracy handlowców. Aby osiągnąć ten nadrzędny cel, szkolenie poprzez prezentowany materiał skupiło się na zapoznaniu uczestników z zagadnieniami, które zaowocują:
- Maksymalizacją szans na dobre pierwsze wrażenie.
- Perfekcyjnym zapoznaniem klienta z ofertą, z naciskiem na aktywne słuchanie i docenienie klienta.
- Nauką umiejętności ratowania pozornie przegranych procesów sprzedażowych.
Schemat szkolenia
W trakcie spotkania, uczestnicy otrzymali informacje oraz porady dotyczące wskazanych wzorów zachowania na każdym etapie procesu sprzedażowego, poczynając od właściwego przygotowania do kontaktu z klientem, a kończąc na zasadach utrzymania kontaktu posprzedażowego i budowanie lojalności klienta. Przytoczono również przykłady z życia wzięte, obrazujące najczęstsze błędy popełniane przez handlowców w kontakcie z klientem.
Całe szkolenie było podzielone na następujące sekcje tematyczne skoncentrowane wokół tematu głównego Nowoczesnych Technik Sprzedażowych:
- Podstawowe zasady psychologii sprzedaży (kompetencje handlowca).
- Narzędzia efektywnej komunikacji w relacji handlowiec-klient.
- Sprzedaż jako wieloetapowy proces komunikacji.
- Sposoby reagowania na obiekcje klientów.
- Podstawowe reguły rządzące relacjami między ludźmi i sposoby ich wykorzystania dla potrzeb wywierania wpływu na klienta.
- Elementy matematyki handlowej i podstawowe zasady merchandisingu.
Rezultaty przeprowadzonego szkolenia
Na zakończenie szkolenia poprosiliśmy każdego z uczestników o przemyślenie i napisanie, co chcą wdrożyć lub zmienić w swojej pracy po zakończeniu szkolenia. Paleta odpowiedzi była szeroka, jednak można wśród nich wyróżnić trzy główne kierunki zmian:
- Planować i stawiać sobie cele w sprzedaży, a także rozbijać cel główny na pomniejsze cele.
- Koncentrować się na słuchaniu klienta i potrafić poświęcić mu czas, być w trakcie spotkania kreatywnym i zawsze pozytywnie nastawionym.
- Wykorzystywać w praktyce reguły wpływu.
Różnorodność udzielonych odpowiedzi dowodzi, że uczestnicy pozyskali szeroki zakres wiedzy i dobrze ją przyswoili. Widać, że szkolenie ma dużą szansę przełożyć się na konkretne zmiany, co również potwierdza ocena całościowa szkolenia udzielona przez samych uczestników: średnia 4,8 na 5 możliwych punktów. Co więcej, pracownicy firmy Euro docenili również poziom przełożenia wiedzy przekazanej podczas szkolenia na bezpośrednie wykorzystanie jej w swojej codziennej pracy, dając jednogłośnie maksymalną liczbę 5 punktów.
Dziękujemy firmie Euro za okazane zaufanie, a uczestnikom szkolenia za zaangażowanie.