Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

W dniu 8 września uczestnicy doskonalili umiejętności obsługi programu Excel (zachęcamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z tego spotkania, wpis z 21 września br.), natomiast 9 i 10 września skupiliśmy się na esencji pracy handlowca, czyli technikach sprzedażowych.

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było oczywiście, z racji samego tematu „Nowoczesne techniki sprzedaży”, polepszenie rezultatów pracy handlowców. Aby osiągnąć ten nadrzędny cel, szkolenie poprzez prezentowany materiał skupiło się na zapoznaniu uczestników z zagadnieniami, które zaowocują:

  • Maksymalizacją szans na dobre pierwsze wrażenie.
  • Perfekcyjnym zapoznaniem klienta z ofertą, z naciskiem na aktywne słuchanie i docenienie klienta.
  • Nauką umiejętności ratowania pozornie przegranych procesów sprzedażowych.

Schemat szkolenia

W trakcie spotkania, uczestnicy otrzymali informacje oraz porady dotyczące wskazanych wzorów zachowania na każdym etapie procesu sprzedażowego, poczynając od właściwego przygotowania do kontaktu z klientem, a kończąc na  zasadach utrzymania kontaktu posprzedażowego i budowanie lojalności klienta. Przytoczono również przykłady z życia wzięteobrazujące najczęstsze błędy popełniane przez handlowców w kontakcie z klientem.

Całe szkolenie było podzielone na następujące sekcje tematyczne skoncentrowane wokół tematu głównego Nowoczesnych Technik Sprzedażowych:

  • Podstawowe zasady psychologii sprzedaży (kompetencje handlowca).
  • Narzędzia efektywnej komunikacji w relacji handlowiec-klient.
  • Sprzedaż jako wieloetapowy proces komunikacji.
  • Sposoby reagowania na obiekcje klientów.
  • Podstawowe reguły rządzące relacjami między ludźmi i sposoby ich wykorzystania dla potrzeb wywierania wpływu na klienta.
  • Elementy matematyki handlowej i podstawowe zasady merchandisingu.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Na zakończenie szkolenia poprosiliśmy każdego z uczestników o przemyślenie i napisanie, co chcą wdrożyć lub zmienić w swojej pracy po zakończeniu szkolenia. Paleta odpowiedzi była szeroka, jednak można wśród nich wyróżnić trzy główne kierunki zmian:

  • Planować i stawiać sobie cele w sprzedaży, a także rozbijać cel główny na pomniejsze cele.
  • Koncentrować się na słuchaniu klienta i potrafić poświęcić mu czas, być w trakcie spotkania kreatywnym i zawsze pozytywnie nastawionym.
  • Wykorzystywać w praktyce reguły wpływu.

Różnorodność udzielonych odpowiedzi dowodzi, że uczestnicy pozyskali szeroki zakres wiedzy i dobrze ją przyswoili. Widać, że szkolenie ma dużą szansę przełożyć się na konkretne zmiany, co również potwierdza ocena całościowa szkolenia udzielona przez samych uczestników: średnia 4,8 na 5 możliwych punktów. Co więcej, pracownicy firmy Euro docenili również poziom przełożenia wiedzy przekazanej podczas szkolenia na bezpośrednie wykorzystanie jej w swojej codziennej pracy, dając jednogłośnie maksymalną liczbę 5 punktów.

Dziękujemy firmie Euro za okazane zaufanie, a uczestnikom szkolenia za zaangażowanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie finansami w biurze rachunkowym – relacja ze szkolenia

Współczesny rynek usług rachunkowych i księgowych jest niezwykle konkurencyjny i dynamiczny. Biura rachunkowe stanowią kluczowy filar wsparcia dla przedsiębiorców i organizacji w zakresie prowadzenia spraw finansowych. Dla klientów, biuro rachunkowe jest często zaufanym partnerem, który dba o poprawność rachunkowości, pomaga w rozliczeniach podatkowych i oferuje cenne doradztwo finansowe. Dla właścicieli biur rachunkowych, prowadzenie tego typu działalności wiąże się z zarządzaniem wieloma aspektami…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sprzedaż i negocjacje w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Branża produkcyjna stanowi serce wielu gospodarek na całym świecie. To tutaj rodzą się produkty i usługi, które kształtują naszą codzienność i wpływają na rozwój społeczeństw. Jednak sukces w tej branży nie polega jedynie na produkcji doskonałych wyrobów. Kluczowym elementem jest także umiejętność skutecznej sprzedaży i negocjacji. W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, przedsiębiorstwa produkcyjne muszą nie tylko tworzyć wysokiej jakości produkty,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Podstawy CzatuGPT dla firmy produkcyjnej – relacja ze szkolenia

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, każda firma stojąca na froncie innowacji poszukuje nowych sposobów na zwiększenie swojej efektywności i konkurencyjności. Jednym z kluczowych narzędzi, które ostatnimi czasy zyskały na znaczeniu w środowisku biznesowym, jest CzatGPT. Zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji, stworzony przez OpenAI. W kontekście przemysłu produkcyjnego, gdzie precyzja, szybkość i innowacyjność są niezbędne, CzatGPT otwiera drzwi do nowych możliwości.…
dowiedz się więcej