Kompetencje dla sektorów 2. Turystyka

Prowadzisz firmę z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomicznej? Możesz uzyskać dofinansowanie na działania rozwojowe!

 

Dofinansowanie dla przedsiębiorstw z branży turystycznej, hotelarskiej oraz gastronomicznej jest możliwe dzięki programowi „Kompetencje dla sektorów 2”, realizowanemu przez PARP przy współpracy z wybranymi operatorami. Z niniejszego artykułu dowiesz się w jaki sposób uzyskać dofinansowanie na rozwój swojego przedsiębiorstwa.

 

Spis treści

  1. Kompetencje dla sektorów 2 – na czym polega program?
  2. Dofinansowanie dla sektora turystyki – podstawowe informacje
  3. Jakie warunki musi spełnić firma, aby przystąpić do projektu?
  4. Jaką kwotę dofinansowania można uzyskać?
  5. Szkolenia dla firm z sektora turystyki
  6. Jak złożyć wniosek o dofinansowanie dla firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomicznej?

 

Kompetencje dla sektorów 2 – na czym polega program?

Program „Kompetencje dla sektorów 2” ma na celu udzielenie wsparcia finansowego przedsiębiorstwom z wybranych branż, wśród których znajduje się również sektor turystyczny. Wsparcie to wynika z rekomendacji Sektorowych Rad ds. Kompetencji, a jego celem jest wzrost kompetencji pracowników. Za realizację projektu dofinansowań odpowiedzialna jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedstawiciele wskazanych sektorów, mogą składać wnioski o dofinansowanie samodzielnie lub skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, jak np. wartoszkolic.pl.

Dofinansowanie dla sektora turystyki – podstawowe informacje

Ubiegając się o dofinansowanie dla swojej firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomicznej musisz złożyć wniosek do operatora projektu. W tym przypadku jest to firma Certes Sp. z. o. o. Projekt realizowany jest od 1 czerwca 2021 r. do 30 września 2022 r. Dofinansowanie można przeznaczyć na szkolenia, doradztwo lub studia podyplomowe dla pracowników firmy, w celu podniesienia ich kompetencji/kwalifikacji, zgodnie z rekomendacjami Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Turystyce.

Jakie warunki musi spełnić firma, aby przystąpić do projektu?

Dofinansowania dla przedsiębiorstw w ramach sektora turystyki przeznaczone są dla mikro, małych i średnich firm. W tym przypadku duże przedsiębiorstwa wyłączone są z możliwości wzięcia udziału w projekcie. O dofinansowanie ubiegać mogą się firmy z następującym kodem PKD:

  • N.79 – Działalność organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji i działalności z nią związane,
  • I – Działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi.

Organizatorzy projektu przewidują udzielenie wsparcia 224 właścicielom firm oraz ich pracownikom, a zatem szansa na uzyskanie dofinansowania jest bardzo duża!

 

Jaką kwotę dofinansowania można uzyskać?

Całkowita wartość projektu wynosi 2 203 009,00 zł. Należy jednak pamiętać, że w przypadku projektu „Kompetencje dla sektorów 2” refundacja wynosi do 80% poniesionych przez firmy wydatków, a zatem kwota dofinansowania wynosi 1 844 609,99 zł. Przewidziano maksymalną kwotę usługi rozwojowej na osobę, która wynosi 8000 zł. Oznacza to dofinansowanie w kwocie do 6400 zł na jednego uczestnika. Pozostałe 1600 zł jest pokrywane przez przedsiębiorcę (wnioskodawcę) jako jego 20-procentowy wkład prywatny.

 

Szkolenia dla firm z sektora turystyki

Dzięki rekomendacjom Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Turystyce, wybrano tematy szkoleń oferowane dla sektora turystyki:

  • zarządzanie pracą restauracji (szkolenie),
  • obsługa w turystyce zdrowotnej (szkolenie lub studia podyplomowe),
  • zarządzanie w branży MICE (szkolenie),
  • zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym w warunkach kryzysu (studia podyplomowe).

W przypadku, gdy w Bazie Usług Rozwojowych nie będzie interesującej z perspektywy Twojej firmy oferty – skontaktuj się z nami w celu zamówienia oferty szkoleniowej adekwatnej do Twoich potrzeb.

 

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie dla firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomicznej?

Jeśli prowadzisz działalność w branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomicznej, możesz złożyć wniosek o dofinansowanie dla swojej firmy w okresie od 12 sierpnia 2020 r. do 30 czerwca 2022 r. Wniosek możesz złożyć bezpośrednio u Operatora (w tym przypadku firmy Certes) lub skorzystać z pomocy firmy wartoszkolic.pl. Zajmujemy się bowiem nie tylko realizacją profesjonalnych szkoleń dla przedsiębiorstw, ale również pozyskiwaniem dofinansowań na usługi szkoleniowe i doradcze. Zgłoszonym do nas firmom pomożemy wypełnić niezbędną dokumentację, wybrać tematykę szkoleń, dokonać zgłoszenia u operatora projektu i w efekcie – pozyskać dofinansowanie na rozwój.

 

Skontaktuj się z naszym doradcą i uzyskaj dofinansowanie dla swojej firmy!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.