Kompetencje dla sektorów 2. Żywność wysokiej jakości.

Od 12 sierpnia 2020 roku można składać wnioski o dofinansowanie wsparcia w zakresie szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych. Kompetencje dla sektorów 2 to już druga edycja projektu „Kompetencje dla sektorów”. Dzięki rekomendacjom Sektorowych Rad ds. Kompetencji, możliwe będzie uzyskanie dofinansowanie dla przedsiębiorstw z Sektora Żywności Wysokiej Jakości.

Na czym polega program?

Kompetencje dla sektorów 2 to druga edycja projektu powstałego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Program skierowany jest do przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem operatorów mogą uzyskać dofinansowanie w zakresie szkoleń, doradztwa lub studiów podyplomowych. Program „Kompetencje dla sektorów 2” powstał w wyniku współpracy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z radami sektorowymi poszczególnych branż. Dzięki temu wyznaczono szereg tematów szkoleniowych, w ramach których mogą rozwijać się przedstawiciele danej branży dzięki uzyskanemu dofinansowaniu. W przypadku bieżącego programu, wybrano 8 sektorów, w ramach których przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowania. Jednym z nich jest Sektor Żywności Wysokiej Jakości.

Podstawowe informacje o projekcie

Celem projektu jest dofinansowanie przedsiębiorstw w zakresie rozwoju kompetencji i umiejętności w wyznaczonych sektorach. Aktualny program daje możliwość uzyskania wsparcia m.in. dla Sektora Żywności Wysokiej Jakości. Dlatego firmy z tej branży mogą uzyskać dofinansowanie 80% wartości projektu szkoleniowego, a w sektorze tym do rozdysponowania jest kwota 4 374 431,50 zł. Operatorem w przypadku omawianego sektora jest Warmińsko-Mazurski Związek Pracodawców Prywatnych. Dla Sektora Żywności Wysokiej Jakości, kolejne nabory ruszają w drugim tygodniu sierpnia 2021 r. Wnioski będą przyjmowane aż do 30 czerwca 2022 r., a sam projekt zakończy się 31 marca 2023 r.

 

Kto może wziąć udział w projekcie „Kompetencje dla sektorów 2”?

W przypadku Sektora Żywności Wysokiej Jakości wziąć udział w projekcie mogą zarówno mikro, małe, średnie, jak również duże przedsiębiorstwa. Aby uzyskać kwalifikację do projektu, firma musi posiadać PKD z działu C.10, czyli „produkcja artykułów spożywczych”. W pierwszej kolejności rozpatrywane będą aplikacje tych przedsiębiorstw, dla których jest to wiodący kod PKD. W przypadku, gdy jest to poboczne PKD, operator będzie oczekiwał okazania faktur z danego obszaru, aby potwierdzić, że firma rzeczywiście prowadzi działalność w tym zakresie.

 

Jakie dofinansowanie można uzyskać?

W momencie pisania tego poradnika, dokładne kwoty dofinansowania nie są jeszcze znane. Całkowita kwota do rozdysponowania to niemal 4,4 mln zł, co stanowi 80% całkowitej wartości projektów (min. 20% kwoty wsparcia stanowić ma wkład prywatny).

 

Z jakich szkoleń można skorzystać w ramach dofinansowań dla sektora żywności wysokiej jakości?

Dzięki rekomendacjom Sektorowej Rady ds. Kompetencji wyróżniono szereg tematów, w  których mogą być realizowane szkolenia, doradztwo lub studia podyplomowe. Kompletną listę można uzyskać u Operatora lub zgłaszając się do naszej firmy. Wybrane tematy szkoleń to:

  • planowanie i logistyka procesu produkcji żywności,
  • zarządzanie zasobami ludzkimi w przemyśle spożywczym,
  • nadzór nad produkcją żywności,
  • systemy wspomagania komputerowego w produkcji żywności,
  • organizacja dystrybucji produktów spożywczych,
  • sprzedaż produktów spożywczych,
  • organizacja zaopatrzenia zakładów produkcji żywności,
  • projektowanie nowych produktów spożywczych,
  • badanie potrzeb rynku żywnościowego,
  • bezpieczeństwo łańcucha produkcji żywności,
  • kontrola i ocena jakości produktów spożywczych,
  • znakowanie i certyfikacja produktów spożywczych.

 

Kompetencje dla sektorów 2 – jak uzyskać dofinansowanie?

Aby dostać dofinansowanie w przypadku omawianego sektora warto przede wszystkim zapoznać się ze szczegółowymi Rekomendacjami Rady ds. kompetencji w sektorze żywności. Na stronie PARP znajduje się też formularz rejestracyjny, który należy pobrać, wypełnić i doręczyć do Operatora. Można to zrobić samodzielnie lub skorzystać z pomocy naszej firmy. Następnie Operator dokona weryfikacji formalnych wymogów warunkujących udział firmy w projekcie. Kolejny krok to określenie potrzeb edukacyjnych, zgodnie z rekomendacjami Sektorowej Rady ds. Kompetencji oraz wybór pożądanych usług szkoleniowych z Bazy Usług Rozwojowych (BUR).

Przedsiębiorstwa z sektora produkcji żywności, zainteresowane uzyskaniem dofinansowania na szkolenia, zapraszamy do kontaktu. Pomożemy przeprowadzić Twoją firmę przez cały proces, złożyć niezbędną dokumentację i w efekcie – uzyskać wsparcie finansowe, zgodnie z potrzebami rozwojowymi.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.