Kompetencje pracownika branży IT

Branża IT z dnia na dzień rozwija się coraz bardziej. Oznacza to bardzo duże zapotrzebowanie na specjalistów właśnie z tego zakresu. Jakie cechy powinna posiadać osoba zajmująca się tą dziedziną? 

IT to branża, w której znacznie dominują mężczyźni. Chociaż można zauważyć wzrost kobiet specjalizujących się w danej dziedzinie, to jednak tempo w jakim przybywa ich do pracy, eksperci nazywają „pełzającą rewolucją”. Wynika to z tego, iż, w 2019r. odnotowano, że wzrost kobiet w branży IT to zaledwie 9%, natomiast w 2020r. wartość ta osiągnęła 14%.

branża IT

Cechy charakteru idealnego pracownika branży IT 

Określa się, że idealny pracownik specjalizujący się w danej branży powinien posiadać cechy charakteru. W branży IT tymi cechami są: samodyscyplina, wytrwałość, opanowanie, asertywność, kreatywność, potrzebę nieustannego zgłębiania wiedzy, ambicji. Warto podkreślić, że obszar IT rozwija się bardzo szybko i dynamicznie. Osoba specjalizująca się właśnie w tym zakresie musi cały czas się kształcić i doszkalać jeżeli zajdzie taka potrzeba. Jednocześnie opracowywanie na przykład kodu informatycznego wymaga bardzo często kilkutygodniowej pracy nad jedną kwestią. Dlatego też osoba ta powinna wykazywać się także dużą dozą cierpliwości. Zazwyczaj cechuje się ona również chęcią rozwoju osobistego, zapałem, zaangażowaniem w powierzone zadania, które często wymagają poświęcenia. 

 Odpowiedni wiek a branża IT 

35% rynku IT to przede wszystkim osoby w wieku 25-30 lat. Warto podkreślić, że niż demograficzny, a zarazem mniejsza liczba studentów informatyki daje o sobie znać. Grupa osób wchodząca na rynek utrzymuje się na tym samym poziomie jak rok temu i stanowi 16% osób. Wiele młodych ludzi decyduje się na uprawianie tego zawodu nie kończąc specjalistycznych studiów, które dają takie uprawnienia. Wiele z nich opiera się na zdobytym doświadczeniu. 

Kompetencje ważniejsze niż dyplom 

Warto podkreślić, iż w branży IT takie kompetencje jak myślenie projektowe czy też myślenie obliczeniowe, są określane jako tak zwane kompetencje przyszłości. Dlatego też z roku na rok będzie przybywać absolwentów, którzy będą chcieli pracować w branży IT. Co ważne wzrasta także odsetek osób, które się przekwalifikowują i chcą zajmować właśnie tą branżą.
W świecie innowacji oraz cyfryzacji bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą uczyć się języka tak zwanych maszyn i ich systemów. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą się kształcić w tej branży. Zatem można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż branża IT jest branżą przyszłości.

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak radzić sobie podczas rozmowy z trudnym klientem? Wywiad z ekspertką - Katarzyną Zych

Jak radzić sobie podczas rozmowy z trudnym klientem? Wywiad z ekspertką – Katarzyną Zych Każdy kto zajmuje się obsługą klienta, wie, że rozmowy z trudnym klientem to codzienność. Taka rozmowa dotyczy najczęściej niezadowolenia z produktu lub zwyczajnie wynika z charakteru klienta, bądź jego emocji. W każdym jednak przypadku, taka rozmowa dla osoby zajmującej się obsługą klienta – jest nie lada wyzwaniem. W tym wywiadzie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać? Szkolenia dla pracowników restauracji, stanowią klucz do jej sukcesu, dlaczego? Restauracja to miejsce, z którego codziennie korzysta bardzo duża liczba osób. To tutaj ludzie jedzą posiłki, organizują spotkania, imprezy rodzinne, a także relaksują się. Restauracja daje ludziom poczucie pewnego rodzaju luksusu. Dzieje się tak, ponieważ nie trzeba gotować, by zjeść smaczny posiłek. Co więcej,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny marketing w hotelu – jak go osiągnąć?

Skuteczny marketing w hotelu – jak go osiągnąć? Skuteczny marketing w hotelu odnosi się do procesu promowania obiektu hotelowego i sprzedaży jego usług. Obejmuje różne działania np. takie jak.: badanie rynku rozwój usług ustalanie cen reklamę sprzedaż i obsługę klientów W dzisiejszych czasach marketing opiera się głównie na obecności hoteli w sieci. To właśnie poprzez system internetowy można zarezerwować pokój, zakupić…
dowiedz się więcej