Kompetencje pracownika branży IT

Branża IT z dnia na dzień rozwija się coraz bardziej. Oznacza to bardzo duże zapotrzebowanie na specjalistów właśnie z tego zakresu. Jakie cechy powinna posiadać osoba zajmująca się tą dziedziną? 

IT to branża, w której znacznie dominują mężczyźni. Chociaż można zauważyć wzrost kobiet specjalizujących się w danej dziedzinie, to jednak tempo w jakim przybywa ich do pracy, eksperci nazywają “pełzającą rewolucją”. Wynika to z tego, iż, w 2019r. odnotowano, że wzrost kobiet w branży IT to zaledwie 9%, natomiast w 2020r. wartość ta osiągnęła 14%.

branża IT

Cechy charakteru idealnego pracownika branży IT 

Określa się, że idealny pracownik specjalizujący się w danej branży powinien posiadać cechy charakteru. W branży IT tymi cechami są: samodyscyplina, wytrwałość, opanowanie, asertywność, kreatywność, potrzebę nieustannego zgłębiania wiedzy, ambicji. Warto podkreślić, że obszar IT rozwija się bardzo szybko i dynamicznie. Osoba specjalizująca się właśnie w tym zakresie musi cały czas się kształcić i doszkalać jeżeli zajdzie taka potrzeba. Jednocześnie opracowywanie na przykład kodu informatycznego wymaga bardzo często kilkutygodniowej pracy nad jedną kwestią. Dlatego też osoba ta powinna wykazywać się także dużą dozą cierpliwości. Zazwyczaj cechuje się ona również chęcią rozwoju osobistego, zapałem, zaangażowaniem w powierzone zadania, które często wymagają poświęcenia. 

 Odpowiedni wiek a branża IT 

35% rynku IT to przede wszystkim osoby w wieku 25-30 lat. Warto podkreślić, że niż demograficzny, a zarazem mniejsza liczba studentów informatyki daje o sobie znać. Grupa osób wchodząca na rynek utrzymuje się na tym samym poziomie jak rok temu i stanowi 16% osób. Wiele młodych ludzi decyduje się na uprawianie tego zawodu nie kończąc specjalistycznych studiów, które dają takie uprawnienia. Wiele z nich opiera się na zdobytym doświadczeniu. 

Kompetencje ważniejsze niż dyplom 

Warto podkreślić, iż w branży IT takie kompetencje jak myślenie projektowe czy też myślenie obliczeniowe, są określane jako tak zwane kompetencje przyszłości. Dlatego też z roku na rok będzie przybywać absolwentów, którzy będą chcieli pracować w branży IT. Co ważne wzrasta także odsetek osób, które się przekwalifikowują i chcą zajmować właśnie tą branżą.
W świecie innowacji oraz cyfryzacji bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą uczyć się języka tak zwanych maszyn i ich systemów. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą się kształcić w tej branży. Zatem można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż branża IT jest branżą przyszłości.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.